Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 08:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Savner virkelig en mini howto til E

Hej

Det her har sikkert været oppe at vende før, men vil så da komme det igen.
Jeg savner rigtigt meget, at specielt nye brugere vil få mulighed for at kunne få adgang til en form for brugsanvisnig til E. Arbejdet er stort set lavet. En bruger har lavet et skærmdump de rikke kan misforståes vedr. en sigende overskrift, en anden en lille guide i hvordan der accepteres spm. osv.

Men få dette samlet og redigeret sammen til et par sider, hvor der gennemgåes det mest obligatoriske.

Jeg oplever i min færden på E flere frustrerede kommentare i spm. om, hvorfor spm. stilleren ikke kan tage sig sammen og anvende fx. søgefunktionen.

Sådan noget burde også være at finde i en howto. Evt. sendes den med ud til nyoprettede brugere, så er der ligesom ingen undskyldning ;)
Avatar billede ladyhawke Novice
21. januar 2003 - 08:57 #1
God ide :o) Det burde også hjælpe Admin/Coadmins, som givet vis har rigeligt at lave i forvejen...
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 09:03 #2
Er sikker på, at den vil kunne laves på frivillig basis, og så få en til at stykke den sammen, så det hele virker fornuftigt.
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 09:13 #3
Et godt eksempel:
http://www.eksperten.dk/spm/307473

Og her får jeg selv drag over nakken for mine egen frustrationer:
http://www.eksperten.dk/spm/307402

Så det da så absolut relevant, eftersom det jo bare er to spm. ud af mange.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2003 - 09:41 #4
robotten> den der brugervejledning (faq) er på vej: http://www.eksperten.dk/fremtid.phtml
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 10:11 #5
Sejt, så må der køres reklamekampagne ;)
Er der palner om, at der skal indføjes nogle link til den i udsendte mail til nye brugere, og at den er tydelig at finde fra forsiden?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2003 - 11:29 #6
robotten> det ved jeg desværre intet om - (håber admin vil kommentere?)
Avatar billede robotten Praktikant
23. januar 2003 - 08:28 #7
Nå, lukker igen. Vil ønske, at der sker noget omkring det.
Avatar billede robotten Praktikant
23. januar 2003 - 08:29 #8
Doh..  Kan jo se, at det står på listen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2003 - 12:27 #9
robotten> det mest elementære skulle ligge her: http://www.friserverplads.dk/stigers/faq.htm
Avatar billede robotten Praktikant
23. januar 2003 - 12:48 #10
Ja, den havde jeg set før, via det link kastet i et tilfældigt spm. Det jeg mener er, at det ikke kan passe, at det skal være så besværligt at få fat i sådan en lille guide. Den burde ligge frit tilgængeligt fra E af i stedet.
Avatar billede manon Nybegynder
28. januar 2003 - 09:29 #11
ja - og her kan man se hvad der kommer ud af det - http://www.eksperten.dk/spm/307402
Avatar billede admin Novice
28. januar 2003 - 09:32 #12
Jeg har FAQ på min Todo liste, og det ville være en stor hjælp hvis nogen ville hjælpe mig med at skrive indholdet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2003 - 09:39 #13
admin> sådan en er mere eller mindre lavet - du kan frit tage du kan bruge eller ændre i den eller tilføje - den ligger her: http://www.friserverplads.dk/stigers/faq.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2003 - 09:39 #14
du kan frit tage du kan bruge = du kan frit tage det du kan bruge :)
Avatar billede admin Novice
28. januar 2003 - 09:40 #15
tak for det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2003 - 09:42 #16
Anytime :)
Avatar billede robotten Praktikant
28. januar 2003 - 10:16 #17
Er det muligt, denne liste, der jo allerede er lavet, kan gøres mere tilgængelig? Ment på den måde, at self. er det jo bare at følge fx. det link her, men at det link ikke skal findes i et random spm., men som før skrevet, fra forsiden el. lign. af.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2003 - 10:18 #18
robotten> vil tro den bliver placeret under info...
Avatar billede robotten Praktikant
28. januar 2003 - 10:23 #19
Ok, det lyder fornuftigt nok. Kommer der så ikke snart et nyhedsbrev, hvor der kan læses om alle disse dejlige tiltag?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2003 - 10:28 #20
Sikkert. Når det er ved at være på plads - ved ikke, det er admins afdeling det der :)