Avatar billede sniperdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:59 Der er 1 kommentar og
7 løsninger

oprettelse til søgemaskiner

hejsa

Hvordan er det lige jeg opretter en side på en søgemaskine ? - Er der noget \"master\" sites så det kun er nødvendigt at oprette siden ét sted ?

og hvilke er gode ? - (danske sites)

Og hvor i mit htm dokument er det så lige jeg skal skrive de ord søgemaskinen skal finde ? - mit Meta tag ik\' ?

takker

Casper
Avatar billede bbs Nybegynder
27. oktober 2000 - 19:01 #1
Er det noget i stilen med www.add2me.dk ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. oktober 2000 - 19:12 #2
kvasir.dk og alltheweb.com så er du tilmeldt omkring de første 15 sider:
kvasir.dk
kvasir.no
vuf.dk
alltheweb.com

og mange flere.
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. oktober 2000 - 19:12 #3
Prøv denne: http://www.addme.com/ den add\'er dig til en masse søgemaskiner.
Og ved jubii er det bare http://links.jubii.dk/tilfoej
Avatar billede hchristensen Nybegynder
07. november 2000 - 09:29 #4
Der findes 2 grundlæggende forskellige typer \'søgemaskiner\': de katalog-baserede som Yahoo og Jubii og de indeks-baserde som AltaVista og Albot. Når det er katalog-baserede søgemaskiner, skal du selv indsende et link med din site. Din site bliver så gennemset af en \'surfer\'/bibliotekar, som vurderer om din site tages med i kataloget. Det handler derfor om godt og relevant indhold. Ved de indeks-baserede tjenester scannes Nettet og dermed dine sider automatisk og hvert ord på din site blive indekseret, således at man efterfølgende kan lave fritekst søgning på dem. Her handler det i høj grad om at forstå hvad søgemaskinens scanner \'falder for\', men generelt er det god og ren HTML kode, ingen frames, flash og andet fancy og så en masse gode relevante links.

Check www.joyzone.dk for mere information/inspiration
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
09. november 2000 - 08:34 #5
Hvis du skal have dine sider katalogiseret i mange søgemaskiner, der automatisk samler websites ind (altavista, google, lycos, excite, etc), bør du tilføje metadata til din hjemmeside. Jeg har lavet en gratis-service til formålet, og ud over selve generatoren får du fyldig hjælp til udfyldning af felterne samt vejledning i en lang række andre spørgsmål i forbindelse med metadata. Prøv det på www.metamaten.dk
Avatar billede qvisten Nybegynder
09. november 2000 - 16:42 #6
www.netmus.dk der er det let at oprette sig http://www.netmus.dk/tilmeld.htm
Avatar billede nyhus Nybegynder
10. november 2000 - 07:11 #7
Vil du have lidt mere hjaelp til metadata har jeg forsoegt at bidrage lidt til debatten i foelgende spoergsmaal: http://www.eksperten.dk/spm/20872 og http://www.eksperten.dk/spm/29083

Avatar billede sniperdog Nybegynder
07. februar 2001 - 12:22 #8
beklager der gik så lang tid :)