Avatar billede hermandsen Juniormester
17. januar 2003 - 00:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bug list + Feature request list til exp, som på sourceforge.net

Hej alle i flittige Eksperten-brugere!

Fik lige en ide jeg vil lufte med jer andre...

Når man finder en bug på Eksperten opretter man normalt et spørgsmål i Eksperten-kategorien som så måske ses af admin eller en coadmin. Var det så ikke en ide at lave bug liste der viste hvor langt admin var med arbejdet + mulighed for at tilføje nye bugs man selv har fundet.

Selv tror jeg det ville løse følgende problemer:

- Hurtigere kontakt til admin omkring bugs (han skal ikke gennemlæse alle spørgsmål i Eksperten-kategorien).
- Vi ville ikke få flere af de samme bug-henvendelser, da folk let ville kunne overskue hvilke bugs der netop findes på Eksperten.
- Ovenstående, bare med features som andre ønsker oprettet.

Admin skulle så kunne sætte status og prioritet på de forskellige rettelser. På den måde kunne vi andre se hvornår _vores_ problem ville blive rettet, samt hvad næste feature ville byde på.

På SourceForge.net (et site der hjælper til udvikling af OpenSource-projekter) benytter de en ide, som jeg selv synes virker godt.

F.eks. Feature request + bug-list til programmet Miranda-ICQ kan f.eks. findes her:
Feature request:
http://sourceforge.net/tracker/?atid=352179&group_id=2179&func=browse
Bug list:
http://sourceforge.net/tracker/?atid=102179&group_id=2179&func=browse

Hvad synes i andre?

//hermandsen
Avatar billede admin Novice
17. januar 2003 - 08:05 #1
Findes der noget open source system til dette?
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. januar 2003 - 11:07 #2
SourceForge.net er et projekt på SourceForge.net, hvilket betyder at alt koden er frit tilgængeligt! :)

http://sourceforge.net/projects/alexandria/
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. januar 2003 - 11:55 #3
Kildekode kan vist findes her... Var vist lidt for hurtig før! ;)
http://sourceforge.net/projects/alexandria-dev/
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 07:19 #4
Kunne da godt tænke mig at se svarene... er lidt blankt
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. januar 2003 - 17:42 #5
>>admin
Ligger ideen på TODO-listen så jeg kan lukke spørgsmålet, eller? :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. januar 2003 - 22:11 #6
Lukker... Tror også Admin har rigeligt travlt i forvejen! ;)

//hermandsen