Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 12:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprydning i kategorier/for mange af disse

Hej

Havde kort efter introducereingen af det nuvlrende kategorisytem lavet et indlæg og undret mig over, hvorfor det skulle være så mange af disse. Frygten var, at flere kategorier bliver overset og drukner i mængden, og derved får spørgeren ikke den optimale feedback. Jeg må efter at have prøvet det på egen hånd sande, at haves der et lidt mere nichepræget spm. langt ude i en underkategori, sker der intet. Flyttes spm'et derimod til "fri debat, genrelt it el. hardware" der alle er kategorier der er flittigt besøgt, sker der straks noget.

Og så er det, at der syndes. For self. skal spm'ene opretttes i den korrekte kategori, men der sker bare ikke rigtigt noget ved det. Ikke hvad jeg har oplevet.
Og denne kategori?:
http://www.eksperten.dk/kat/49

Den er sandelig overrandt *s*
Derudover har nye bruger (samt de fleste andre vil jeg tro) problemer med at finde den rette kategori i dette "rod" til deres spm., og opretter det som førnævnt i en tilfældig kategori med en undskyldning om, at de ikke kunne finde ud af den rigtige kategori.

Så skal der ryddes op?

/Robotten
Avatar billede initializing Nybegynder
16. januar 2003 - 13:00 #1
Jeg vil lige sige at det absolut IKKE er svært at finde den rigtie kategori men det er rigtigt det med at folk ikke ser de ting som ligger i under menuerne osv.
Jeg har selv et spm. åben som ligger i en underkategori og der sker intet. Tror ikke engang der er nogend er kigger.

De eneste steder som der bliver set er som du nævner det: Fri Debat, Generalt IT eller Hardware PC.

Lidt for sløvt efter min mening.
Avatar billede initializing Nybegynder
16. januar 2003 - 13:01 #2
Og det spm. jeg snakker om er http://www.eksperten.dk/spm/305487 så kan i selv se.. :)
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 13:07 #3
Ok, det var måske lidt overdrevet, at det er svært at finde kategorien. Men overdrivelse fremmer...
Men mange kategorier ligger tæt op ad hinanden, så de kunne i teorien slås sammen. Derudover er der nok heller ikke behov for, at fx netværkstypologier igen er opdelt i underafdelinger som ethernet, Token ring og andre. Det var kun lige et hurtigt eks. jeg kunne finde. Hvorfor ikke køre noget sådan under netværk. Ligesådan med ISP'er, hvorfor opdele disse i de forsk. firmaer TDC, CC osv.
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 13:10 #4
initializing>> i dit eks., har det været optettet 3-4 spm. inden for den sidste måned. Det vil jeg sige, er for lidt til, at holde gang i en kategori. Deb bliver ganske simpelt for død.
Avatar billede initializing Nybegynder
16. januar 2003 - 13:11 #5
Er med.. Det er kun til forviring for de nye brugere at der er tons af kategorier som lige så godt kunne være slået sammen i én.
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 13:18 #6
Hvad skal der gøres, hvis jeg så gerne vil blive "rigtigt" hørt"? Skive til admin?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2003 - 15:44 #7
I forbindelse med en evt. omlægning af kategorier synes jeg der skal oprettes en "Eksperten : Problemer med Eksperten"-kategori, til alle de spørgsmål der oprettes pga. fejl på Eksperten. Og jeg tror desværre ikke den kommer til at blive lige så lidt brugt som "Opgaver : Grafiske opgaver : Andre" :(
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. januar 2003 - 18:55 #8
Avatar billede initializing Nybegynder
16. januar 2003 - 19:24 #9
Du skal bare lade dit spm. være åbent her.. Samtidig sende en mail il info@eksperten.dk med URL til dette spm. spm topic..
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 19:46 #10
En mail er strøget af sted, så må der jo kun afventes...
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2003 - 19:49 #11
athlon>> god ide, bugs vil der jo altid være, og der opretees jo gerne 5-10 spm, om det samme problem ad gangen, så lad os da endelig få dem væk i deres egen kategori...  *kan ironien forståes...*

Seriøst, der skal nok blive som du skriver, at der er behov for denne kategori.
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 11:29 #12
Lukker pænt igen