Avatar billede lob22 Nybegynder
14. januar 2003 - 16:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

INGEN LYD

Der er pludselig ingen lyd i min nye bærbare, Toshiba S1800-504, med Win Me som styresystem.
Lyden ER slået til, og højttaler-ikonet er tydeligt på proceslinien. Dog står der intet om pc-højttalere, under indstillingen af lyde for aux, microphone m.m.
I kontrolpanel uner multimedier under lydenheder, står der under "Ali Audio Accelerator Wdm  Driver":
Generelt: Status: Driveren er aktiveret, men fungerer ikke p.g.a. en ukendt fejl. Der er 6 drivere under "Ali Audio Wdm, hvoraf der kun er en, hvor status er: "Driveren er aktiv og i brug." Jeg har prøvet at downloade nye drivere fra "Ali", men der sker aldrig en pind. Jeg har deaktiveret  og og reaktiveret hele multimedie-halløjet i "Tlføj/fjern programmer lige meget hjælper det. Der er ingen lyd på noget som helst. Håber det er et "simplelt" problem.
Mvh. lob22
Avatar billede jefa Nybegynder
15. januar 2003 - 15:15 #1
Prøv at geninstallere lydkort. Fjern først de 6 drivere du omtaler under Ali Audio Wdm
Avatar billede lob22 Nybegynder
15. januar 2003 - 15:46 #2
Jeg har selv løst problemet. Men tak for dit råd.
Jeg ved ikke, hvad der udløste, at der pludselig atter var lyd. Men jeg unpluggede først alle pc-cards samt eksterne modems. Dernæst  fjernede jeg lydenheden i kontrolpanel under egenskaber/device manager. Så slukkede jeg computeren. Da jeg atter tændte installerede jeg ny downloaded lyddriver samt ny downloaded driver til det interne modem, som jeg ganske vist ikke bruger til opkald, men som måske alligevel har noget med lyd at gøre. Og pludselig var der lyd-skønt! Men hvad der oprindeligt var årsag til at lyden forsvandt?! - Pyt, nu virker det! -