Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. januar 2003 - 19:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spm udløb

Hej.

For at undgå ting som dette:

http://www.eksperten.dk/kat/57

Hvor 20 ud af 281 spm ikke er lukket selv om nogle er fra 1999, hvorfor laver i ikke sådan at et spm udløber efter etc. 30 dage ???

Med pointsne kunne man jo sige at de de bare frafalder og ingen som glæde af dem og heller ikke vedkommende som har oprettet indlæget.

/Thomas Nielsen
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. januar 2003 - 19:24 #1
Hej.

Ja flot det er selvfølgelig 20 uf af 281 som er lukket.

min fejl zorry.

/Thomas
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. januar 2003 - 19:28 #2
Hvis du kigger i eksperten kategorien, vil du se at det har været foreslået flere gange..
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. januar 2003 - 19:28 #3
Hvis nu vedkommende der oprindeligt har oprettet spørgsmålet bare er for doven til at acceptere evt. svar eller i det hele taget at give feedback på kommentare, ville du så alligevel ikke gerne kunne have glæde af dem?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. januar 2003 - 19:34 #4
abpdk => hvis det er points du mener, så ville nogle jo kun svar i de forskllige for at få points, og det er et for stort arbejde at vi *CoAdmins* skulle vudere hvem der skal have pointz og hvor mange de evt skulle have..
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. januar 2003 - 19:34 #5
Hej.

Jeg syntes genrelt folk går for meget op i disse points, så for mit vedkommende kan det med pointsne være rimelig ligegyldige.

Men man kunne evt. og lave det sådan at ved udløb giver den lige point til dem som har svaret og deler det evt. sådan at vis der er 5 savr og en har svaret 2 gange for man for hver svar som man har givet.

/Thomas
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. januar 2003 - 19:35 #6
her er lidt det samme http://www.eksperten.dk/spm/301150
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. januar 2003 - 19:41 #7
Hej.

Syntes bare det at man kan finde spm fra 1999 som ikke er acepteret endnu er da en smule underligt derfor vil sådan et spm udløb være noget mere smart.

bare så på spm siden hvor man kan se at 45140 spm ud af 258314 af åbne endnu det er da helt vildt.

Lige et lille spm her i mellem hvor man brugere e der her på exp.dk ??? helt konkret.

/Thomas Nielsen
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. januar 2003 - 19:43 #8
Hvorfor ikke bare afskaffe points... Det er vist efterhånden bevist alt for godt at det ikke holder, der vil altid være nogen der kun tænker på points. Er det ikke kvaliteten af svarene, og ikke antallet af points, der betyder mest.

Jeg vil da personligt meget hellere have et forum hvor folk svarer fordi de kan lide at hjælpe andre, og hvor svarene er godt gennemtænkt, frem for et forum hvor mange (rigtigt mange) bare smider det første og hurtigste svar de kan komme på, for at være den første, og for at få points.

Jeg synes helt klart point-systemet skulle være droppet for længst, men der er admin nok ikke enig med mig, kan jeg regne ud :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. januar 2003 - 19:50 #9
hvis I kigger de gamle oprettede spm igennem, så vil i med 99% sikkerhed finde svar på jeres spm, omkring lukning af gamle åbne spm og points-systemet ;o)
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. januar 2003 - 19:52 #10
rkhdk > Ganske sikkert, betvivler jeg ikke :) Men hvis man finder et spm fra, lad os sige år 2000, omkring emnet... Kan man da være sikker på at det stadig er den generelle holdning, der sker jo meget på eksperten, og ting ændrer sig somme tider hurtigt, specielt for tiden efter IDG har overtaget :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. januar 2003 - 20:00 #11
http://www.eksperten.dk/spm/301422 <- lidt om åbne spm
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. januar 2003 - 20:08 #12
Hej.

For en gang skyld kunne det være rart at høre fra dmin da det jo sådan set er ham som det her spm var til...

/Thomas
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. januar 2003 - 10:12 #13
Nå no reply men så lukker vi da bare her :-)