Avatar billede reneblak Nybegynder
09. januar 2003 - 18:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med ændring af styresystem.

Jeg har et windows2002 proff styresystem installeret på min PC jeg vil gerne ændre dette til en windows xp installation. men jeg kan ikke få lov til at lave installationen, selv om jeg har CD og brugerkode melder maskinen hele tiden at brugerkoden ikke passer.
Egentlig ville jeg helst formaterer min harddisk helt om men det kan jeg heller ikke få lov til. Hvad gør jeg??
PS jeg er ikke computernørd så prøv at svar så enkelt som muligt.
Avatar billede onki Nybegynder
09. januar 2003 - 18:11 #1
Hvis du starter installationen ved at boote på Windows XP cden, får du mulighed for at formatere og installere.
Avatar billede onki Nybegynder
09. januar 2003 - 18:12 #2
Hvis din kode starter med: FCKGW XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX

Er det der problemet ligger.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. januar 2003 - 18:12 #3
Hvis der ikke liggen nogen data på harddisken som du vil gemme og du bare vil formattere og installere Windows XP, skal du downloade denne fil:
http://home.no/sausage/eksperten/xpboot.exe
Start den og så vil du blive bedt om at putte en diskette i maskinen. Denne diskette bliver din Windows XP system boot disk som du kan bruge til at formattere harddisken fra DOS.
Genstart computeren med disketten i maskinen og når du får mulighed for at skrive noget skriver du
format c:
hvis det er drev c du vil formattere og ligeledes kan du evt. skrive
format d: osv.
hvis der er andre drev du også vil formattere. Når formatteringen er gennemført skal du genstarte din computer med Windows XP Cd'en i maskinen og så vil installationen automatisk gå i gang hvis du ikke har en meget gammel computer.