Avatar billede allenb Nybegynder
19. december 2002 - 09:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pivottabeller

Hej!

Jeg savner en måde at referere til feltnavne på i formlen GETPIVOTDATA.

Problemet er hvis der er samme værdi i to dimensioner, så kan formelen ikke håndtere det uden at man specifikt refererer til feltnavnet som værdien tilhører.

Det skal virke på 97/2000, da formlen er ændret til XP, men tilsyneladende ikke virker i de tidligere versioner.

Jeg har ladet mig fortælle at det er noget med at omgive feltnavnet med [], men kan ikke rigtig få det til at virke, så er der nogen der har et eksempel bliver jeg meget glad.
Avatar billede katborg Praktikant
19. december 2002 - 09:57 #1
det {}der skal omgive formlen

Hvis du i stedet for 'Enter' bruger

Ctrl+Shift+Enter

Sættes disse "Tuberg" klammer
Avatar billede katborg Praktikant
19. december 2002 - 09:57 #2
Tuberg = Tuborg
Avatar billede allenb Nybegynder
19. december 2002 - 09:58 #3
skal de omgive feltnavnene....bruges det ikke til at gange et array???
Avatar billede katborg Praktikant
19. december 2002 - 10:03 #4
Jo - glem det læste ikke spørgsmålet godt nok

Har selv XP, hvor Excel selv kan lave formlen hvis man aktivere "Generer GetPivotData". (Knap i "Pivottabel").

Kan man ikke gøre dette i 97/2000 osse ?
Avatar billede allenb Nybegynder
19. december 2002 - 10:04 #5
ok, bruger også selv XP, men den nye function kan jeg ikke får til at virke i 97/2000, der skal man skrive feltnavnet omgivet af [], men kan ikke finde et eksempel på det nogen steder....????
Avatar billede katborg Praktikant
19. december 2002 - 10:06 #6
Er der ikke noget hjælp at hente ved at bruge "Hjælp til denne funktion" ?

Hvis du kan vælge formlen i 'fx', startes en guide, måske den kan give dig info om hvordan den laves ?
Avatar billede katborg Praktikant
19. december 2002 - 10:09 #7
I XP står flg. angående format i vejledningen:

Syntaks

HENTPIVOTDATA(datafelt;pivottabel;felt1;element1;felt2;element2;...)

Datafelt  er navnet omsluttet i anførselstegn på det datafelt, der indeholder de data, der skal hentes.

Pivottabel  er en reference til en celle, et område af celler eller et navngivet celleområde i en pivottabel. Disse oplysninger bruges til at bestemme, hvilken pivottabel der indeholder de data, der skal hentes.

Felt1, Element1, Felt2, Element2  er ét til 14 par feltnavne og elementnavne, der beskriver de data, der skal hentes. Parrene kan optræde i en vilkårlig rækkefølge. Feltnavne og navne på elementer, som ikke er datoer og tal, omsluttes i anførselstegn. I OLAP-pivottabeller kan elementer indeholde kildenavnet på dimensionen, men også elementets kildenavn. Et felt og elementpar til en OLAP-pivottabel kan se ud som følger:

"[Produkt]";"[Produkt].[Alle produkter].[Mad].[Bagværk]"

Men [] kommer sjovt nok ikke med i formlerne - men de skal måske være med i de gamle versioner ??
Avatar billede bak Forsker
19. december 2002 - 10:52 #8
I xl2000 skal det hele bare skrives som een streng
=GETPIVOTDATA(A6;"2003-01 ASI FC100")

hvor a6 bare er en tilfældig celle i pivottabellen
2003-01 er et felt henad, ASI er et underfelt til 2003-01 og FC100 er et felt nedad.
Avatar billede allenb Nybegynder
19. december 2002 - 10:55 #9
Hej Bak, det er jeg klar over, men det giver en fejl hvis to værdier er ens...
eks. =GETPIVOTDATA(A6;"2003-01 FC100 FC100") derfor ville jeg gerne ref. til feltnavnet inden værdien.....er det muligt?
Avatar billede bak Forsker
19. december 2002 - 15:54 #10
Nix, ikke jeg kan se. Hvis det samme felt går igen får jeg en fejl hver gang.
Avatar billede allenb Nybegynder
05. september 2003 - 08:46 #11
lukket