Avatar billede webdesigner Praktikant
08. december 2002 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rating af svar...

hej jeg studsede lige over at der kommer en masse med % nar man søger under et ord men det kan man ikke regne med .. feks så opredtte jeg et spm. med Ut 2003ToAvi og det er ikke et godt (faktisk ubrugeligt) svar ikke desto minder stå en som 85%....
men jeg ville ikke give svar mer en 0%..
derfor bvville jeg spørge om brugeren ikke kunne rate sine svar ??? så det sammen dem det mest aktuelle også kom en karakter på,så man ikke bliver skuffet når man falder over noget, som så viser sig at være skod...
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 14:35 #1
det er vel ikke hvor godt et svar det er, men hvor godt din søgning passer på emnet ?
Avatar billede dmcn Praktikant
08. december 2002 - 14:39 #2
Som questis siger er det ikke en rating af svaret, men ganske enkelt hvor præcist spørgsmålet matcher en søgning.
Rating af svar var på tale til sidste møde mellem admin og coadmins, og det kommer formentlig engang - nogen tidsramme har vi dog på ingen måde, da andre ting har højere prioritet.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede webdesigner Praktikant
08. december 2002 - 14:40 #3
ok .. så er det på plads men at man falder over interassanete svar  som er skod synes jeg er et problem men det er måske kun mig ???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. december 2002 - 15:29 #4
"feks så opredtte jeg et spm. med Ut 2003ToAvi og det er ikke et godt (faktisk ubrugeligt) svar ikke desto minder stå en som 85%...."

-ja, men så er det vel dig selv der korrumperer den i pointsystemet indbyggede rating ? - hvis svaret er komplet ubrugeligt accepterer du det vel ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 22:00 #5
Derudover er det ikke sikkert, at spørger ved nok til at kunne rate svaret ordentligt. Så der vil formentlig gå koks i det alligevel, og det kræver bare en masse spildte serverkræfter.
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. december 2002 - 11:52 #6
phoenixv...

hvad med at man giver coadmin mulig had for at slætte ubrugelige svar??
eller få den til at udelukke et spm hvis man accepter spm'et selv??
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 15:36 #7
Selv ubrugelige svar kan man jo lære af. Det er kun decideret spam, der bør slettes, og det kan man jo selv klare som pro-medlem.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 15:37 #8
Jeg ser det som en luksus-feature, som man sagtens kan leve uden, hvis load-tiden så til gengæld bare er en 1/100 sek. hurtigere.
Avatar billede webdesigner Praktikant
31. maj 2003 - 22:11 #9
john_stigers