Avatar billede nete Nybegynder
14. oktober 2000 - 16:49 Der er 16 kommentarer

kan ikke finde dvddrev

dvd afspiller kan ikke finde drev Hjælp
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:57 #1
For det første: Underlig kategori at oprette spørgsmålet i!

For det andet: SKRIV dog noget mere, så vi andre kan hjælpe. Fx.

\"Min cykel kan ikke køre\" - hvad skal man sige til det? - Hvis man nu skriver \"Min cykel kan ikke køre, da den er punkteret. Hvordan lapper man den nemmest og billigst?\" - så er det pludselig en HELT anden debat samt indgangsvinkel man får til spørgsmålet!
Avatar billede nathan Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:29 #2
phylox2> *lol* enig!!!
Avatar billede nete Nybegynder
15. oktober 2000 - 13:26 #3
okay Phylox, du har ganske givet et problem hvad med at lukke din galde ud et andet sted.

Det er muligt at det ikke er den rette kategori, men lysten til at spørge eksperten forsvinder når der kommer den slags åndsvagt bræk - kan du ikke svare (og det kan du jo ikke) så hold snitterne fra tastaturet.-fjols

Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:06 #4
Jeg er ikke sikker på din fejl beskrivelse.

Er det at du ikke kan se DVD-drevet: Så er det sikkert et driverproblem.

Er det fordi du ikke kan afspille en film: Så er årsagen, at du ikke bruger det rigtige værktøj til at fremvise filmen med.

Eller er det noget helt andet, gider du skære det ud i noget tykkere pap?
Avatar billede nete Nybegynder
16. oktober 2000 - 19:22 #5
se´føli powell, men jeg er bange for at det kan blive rodet .-

det drejer sig om en pcér fra Compaq (meget ny)
til at begynde med startede computeren selv dvd-programmet nå der blev sat en cd i. Det gør den ikke længere, der henvises til windows cdafspilningsprogram (pyh): jeg er i tvivl om der er en konflikt imellem nogle forskellige programmer eller om stien (hvis det hedder det) direkte til dvdprogrammet er blevet \"pillet ved\"!
Når der så sættes en cd i med videoklip (ikke decideret dvdfilm)og jeg starter dvd programmet, så kommer den ovenstående melding: kan ikke finde drev/disc.
og nu sidder jeg så her, fordi det kan vel være flere problemer, ikk`?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
16. oktober 2000 - 19:34 #6
Det var godt nete - så kan du jo godt finde ud af at skrive, så vi kan hjælpe dig :)
Avatar billede powell Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:08 #7
Jo det har du ret i, problemmet er at det rent faktisk er blevet pillet ved nogle indstillinger. Alle filer har et efternavn, og ud fra dette efternavn forsøger computeren at finde et program som kan udføre det filen har behov for.

Der kan være sket ændringer i filen System.ini og/eller win.ini begge filer findes i stien c:\\windows\\

Og begge filer kan læses i en teksteditor.
Avatar billede nete Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:17 #8
okay, men hvad skal de evt. henvise til...?
det er hos mine venners nye computer, så det varer lige et par dage inden jeg kan chekke, men så vender jeg stærkt tilbage
Avatar billede powell Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:20 #9
Jeg vil næsten mene at det siger sig selv, gør det ikke det, så er experten altid åben.

Går det fuldstændigt i hårdknude, kan en restore af windows også hjælpe, forsøg så at undgå de programmer der ændrer sådanne ting...
Avatar billede nete Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:28 #10
joh tak, hvis bare jeg vidste hvilke programmer...men jeg forsøger
Avatar billede bobbync Nybegynder
08. november 2000 - 11:07 #11
1)Det der kan være sket er ved en installation af et program eventuelt er sat dvd drevet som default til D i mellemtiden er det ikke sikkert at Dvd er d drev kig i systemhåndtering under fanen cd rom om dit dvd per default er D drev.
Eller dvd du har sat i simpelt hen hardkodet til Ddrev.
2)Ellers kan det være at du skal ind under mappeinstillinger og ændre hvilket program der skal startes op når du starten en bestemt filtype op.
3)Har du også et cd-drev mere så prøv at sætte en ligegyldig cd i det drev. For det er nogen gange et problem med ejer af 2 cd-drev.
Avatar billede nete Nybegynder
15. november 2000 - 11:12 #12
jeg har prøvet alt hvad I har skrevet, men uden virkning. Har I andre gode forslag??????
Avatar billede nathan Nybegynder
15. november 2000 - 13:35 #13
har du prøvet afinstallere din DVD i system instillingerne og genstart maskinen. hvis din DVD er PnP, så finder den vel selv ud af der er kommet et DVD drev. den vil også begynde installere driver til DVD-drevet. hvis du har en CD med tilhørende driver, kan du bare installere den.
Avatar billede nete Nybegynder
15. november 2000 - 15:05 #14
joh tak nathan - er prøvet, uden synderlig effekt.
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 15:14 #15
Synden ligger i softwaren, et eller andet er installeret som har lavet råd i indstillingerne.

Måske skulle du blot slå de små fingre der ejer computeren, reinstaller dyret og slå de små fingre igen.

Men reinstaller kun computeren, hvis abselut ingen anden har nogen gåde forslag, for dette er den dårligste måde at få rettet fejlen på.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
16. juni 2003 - 17:17 #16
Lukketid??