Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. november 2002 - 18:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Ekspertens top menu!

Jeg ved ik om det her er blevet diskuteret før, men here goes.

Den javascript menu i toppen af E får Konqueror til at fryse og gør sitet mere eller mindre ubrugeligt, jeg har prøvet forgeves at få developerne til at tage en kig på det, men de svarede bare at de ikke kunne få forbindelse til www.eksperten.dk.

Alternativet er så, kan I ikke lave et lille check på om browseren er Konequeror og bare vise de 5 hovedlinks i toppen så sitet er brugeligt?

På forhånd tak (jeg hader at køre med 1 extra browser bare pga. E) :)
Avatar billede summer Mester
11. november 2002 - 17:38 #1
kornfreak, du kan vente forgæves. Admin - hvem det så en er, har mere travlt med alt muligt andet end at gøre sitet brugervenligt :(
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. november 2002 - 18:53 #2
Det tvivler jeg ik på, men hvad nu hvis jeg lavede et færdigt *hack* og sendte til ham, ville det hjælpe mon ?
Avatar billede summer Mester
11. november 2002 - 21:38 #3
Du husker måske ikke så pissesur admin blev i dette spm. http://www.eksperten.dk/spm/279636
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 15:22 #4
summer>> Hvis du kalder det for sur, så må du have haft en meget tryk opvækst! :)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 15:22 #5
tryk = tryg
Avatar billede kornfreak Nybegynder
12. november 2002 - 17:56 #6
Jeg er såmænd ret ligeglad med små designfejl og stavefejl, bugs osv.

Problemet er jo at sitet slet ikke kan bruges, det er jo en STOR fejl :)

Jeg vil gerne ha et site fyldt med design fejl og andet ligegyldigt snask fremfor et site jeg slet ikke kan bruge!
Avatar billede summer Mester
12. november 2002 - 20:17 #7
phoenixv, jeg har da heldigvis haft en tryg barndom ;o))
I mit 57 år gamle liv har jeg også lært, at folk med ledelse/magt, som bl.a. Admin. på eksp., er specielt forpligtet til et ordentlig sprogbrug, og til at gøre noget ved de problemer medarbejderne (brugerne) anmoder om at få løst.
Derfor kalder jeg Admin "pissesur" i http://www.eksperten.dk/spm/279636 hvor mindst folk i mindst 10 indlæg beklagede sitets dårlige funktion i 800x600. Her til og til andre snerrede Admin.:
**Admin: jeg arbejder på at løse problemerne. Hold debatten seriøs, så er der større chance for at vi får gjort noget ved tingene. Jeg har ikke tid til pjat p.t!**
Dette var 6/11, og i dag 12/11 er der ikke sket en disse, på trods af, at det burde være en bagatel for Admin. og hans eksperter, at få rettet.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 11:09 #8
summer>> Admin har haft MEGET større kontroverser med folk end det dér.
Det er nærmest en latterlig lille ting, som bestemt ikke er værd at forarge sig over.

kornfreak>> Hvad laver du så her?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. november 2002 - 11:10 #9
er jeg den eneste der ikke kan se teksten?
Avatar billede summer Mester
13. november 2002 - 11:18 #10
phoenixv Admin/IDG eller hvem der styrer hvad, er ikke deres opgave voksen. Det går ikke en dag uden det går i fisk. Lige nu kan ingen se de forskellige indlæg. Vorherre bevares nogen amatører.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. november 2002 - 12:28 #11
phoenixv >> Hvad mener du ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. november 2002 - 12:31 #12
summer>> at der ryger en harddisk synes jeg ærligt talt ikke du kan brokke dig over - taget i betragtning at du ikke betaler en krone for at bruge eksperten mener jeg ikke du har ret meget at klage over.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 14:28 #13
Enig med jelzin101.

kornfreak>> Hvis du er så utilfreds, hvorfor bliver du så her?
Avatar billede summer Mester
13. november 2002 - 14:36 #14
jelzin101, det er dit synspunkt som du har lov at have. Jeg ved ærlig talt ikke hvad du mener med  **..at der ryger en harddisk... **
At du er Coadmin, betyder vel ikke at det er dig der bestemmer hvordan Ekspertens site skal se ud. Såvidt jeg har forstået er det IDG der står bag  nu og som burde have den proffessionelle ekspertice, der kunne lave en brugervenlig site for alle.
Din bemærkning om at jeg ikke betaler for Eksperten kan du godt undlade. Den er reklamefinanceret, så hver eneste bruger er med til at betale for driften, ikke sandt.
At jeg udtrykker min utilfredshed, er vel endnu tilladt. Ellers må du sige til.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. november 2002 - 15:44 #15
for nu at starte fra en ende af...

"At du er Coadmin" -hvorfor i al verden skal det nu blandes ind i det ?, der er en meget klar praksis om at vi når vi udtaler os som coadmins underskriver med f.eks. jelzin101/coadmin, det ovenstående er alene et udtryk for mine holdninger som _bruger_ af eksperten.dk.
"**..at der ryger en harddisk... **" - tjah jeg har ikke fået noget nærmere at vide ang. diskfejlen (annonceret i Enyt) så jeg regner med at det nok havde noget med et fastpladelager at gøre.
"Din bemærkning om at jeg ikke betaler for Eksperten kan du godt undlade"
-så du vil simpelthen nu til at fortælle mig hvordan og hvad jeg skal udtale mig om - det bunder måske også i at jeg er coadmin ? / at du betaler via reklamerne giver jeg ærlig talt ikke ret meget for, - det svarer jo lidt til at du synes metro eller en af de andre gratisaviser var dårligt trykt/havde for mange stavefejl.

-det er egentligt ikke fordi jeg vil have den helt store diskussion op og køre, -nærmere en generel undren over hvorfor der skal oprettes zillioner af spørgsmål, hvor nøjagtigt de samme brugere brokker sig over de samme ting, uden noget konstruktivt resultat, som jeg ser det kan i gøre flere ting der nok ville have væsentligt større effekt end at blive ved med at skrive "IDG er onde kapitalister!" - i kunne for det første få lavet en liste af ting i ser forbedret - og her skrive konstruktiv kritik, at i mener overtagelsen var en dårlig ting er bare tough luck - det er ret meget jacobs afgørelse, -i kunne evt. lave en fælles udtalelse (med de førnævnte forbedringer stillet op på ét sted (det er ret svært at overskue når debatten flyder rundt i for mange spørgsmål), og ydermere finde frem til hvormange der egentligt er enige med jer i de kritikpunkter i har, når/hvis i gør det vil det med garanti virke meget mere gennemtænkt end den nuværende debat der har en tendens til at være ret usammenhængede og useriøs.

/hygge/bred ymer
/jelzin101/der på det bestemteste ikke udtaler sig som coadmin i ovenstående, og ej heller har gjort noget sådant i dette indlæg indtil nu.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. november 2002 - 16:54 #16
Halli hallo ?..jeg sagde jeg var ligeglad med design fejl og grimme knapper og hvad folk nu ellers brokker sig over ok ?

Jeg er tilfreds med ekspertens funktioner ,design eller ej, jeg ville bare påpege at det ville glæde (mig og sikkert andre) hvis en lille bitte fejl der gør hele sitet ubrugeligt i ën browser blev fixet og jeg har enda tilbudt mig at gøre det hvis det er (Det er jo bare lidt javascript i menuen, et lille check eller noget).

Om så sitet stod på hovedet i min browser ville jeg være SÅ ligeglad, så længe jeg kan læse hvad der bliver skrevet i de spørgsmål jeg læser og det vil jo altid være muligt.

Om det skal tage 1 uge, 1 måned af fixe den top menu er mig ligegyldigt, bare det bliver fixet så jeg kan skrotte den crappy mozilla :)

phoenixv >> Har jeg på noget tidspunkt kritiseret eksperten og sagt at jeg var utilfreds med at være her ? Jeg troller altså ik hvis det er det du tror!
Avatar billede summer Mester
13. november 2002 - 17:20 #17
Jeg kan kun tilslutte mig det kornfreak skriver. Det er da ikke særlig meget at forlange vel?
jelzin101, jeg beklager jeg ikke så du markerede dig som alm. bruger.
Jeg gider stadig ikke få stukket i næsen at jeg ikke betaler for at være bruger. Ingen brugere ingen Eksperten. Siden min indmeldelse 26/4-01 har jeg deltaget i 902 spm., fået acc. 205 besvarelser og oprettet 36.
Jeg er blot et lille bitte eks. af mange der gør en større eller mindre indsats for, at Eksp. kører. Det gør vi alle for fornøjelsens skyld og for selv at lære, så det pis at antyde, at jeg bare nasser på Eksperten gider jeg ikke.
Jeg synes heller ikke selv, jeg er en af de ”zillioner” der ustandselig brokker mig. faktisk er det meget længe siden jeg har brokket mig over noget overhovedet. Sidste gang var da Eksperten blev fornyet 5/11 j.v.f. http://www.eksperten.dk/spm/279636
Og nu gider jeg ikke diskutere mere. Jeg kan jo bare skride hvis jeg er utilfreds.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2002 - 17:34 #18
kornfreak>> Nu kan vi jo ikke se det mere, men jeg er næsten 100% sikker på, at du skrev at Eksperten var ubrugeligt som site. Undskyld hvis jeg misforstod dig! Jeg undskylder mange gange! :)

summer>> Lad nu være med at være så selvhøjtidelig. Ingen har sagt, at du nasser på Eksperten. Jeg er glad for alle brugere, der gider deltage i problemløsningen herinde, men bare fordi man har svaret på X antal spørgsmål betyder det ikke, at Eksperten "skylder" én noget.
Jeg synes nu stadig, at du overdriver admin's kommentar. Jeg er sikker på, at det ikke var særlig ondt ment. Han har det bare med at blive lidt pirrelig, når folk ustandseligt kritiserer E.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. november 2002 - 17:36 #19
Hmm... Hvad er spørgsmålet..?? Eksperten skodder da virkeligt for tiden....

jeg kan ikke se spørgsmålet og de 7 første komentarer...

-Anders
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. november 2002 - 17:40 #20
ja, og jeg har besvaret 823 spørgsmål, - "så det pis at antyde, at jeg bare nasser på Eksperten gider jeg ikke", det prøver jeg så sandelig da heller ikke at antyde, jeg ved udemærket godt at du har hjulpet mange, jeg ønsker blot en mere saglig kritik istedet for alle "idg er dum" kommentarene, - og hvad der for mig at se ser ud som en underlig form for stillen krav.

". faktisk er det meget længe siden jeg har brokket mig over noget overhovedet. "

Så tillad mig at genopfriske din hukommelse :
http://www.eksperten.dk/spm/282789 <- en idg' er dum kommentar. spørgsmål fra 1311

hvilket faktisk var hvad der fik mig til at bruge dig som eksempel på brok.

-dette er ikke et oplæg til diskussion, blot en berigtigelse af fejlagtige oplysninger.
Avatar billede summer Mester
13. november 2002 - 18:21 #21
Ja og min komm. der, kunne ikke tænkes at have relation til http://www.eksperten.dk/spm/279636 vel, hvor der var en god skare som klagede over samme 800x600 fejl, som ikke er rettet endnu og spm. er lukket. Her var der da rimelig "samling" over ris og ros, som du efterlyser. Som du også der kan se, stillede jeg mig tilfreds med Amins komm. om at det retter sig.
Så fordi jeg i http://www.eksperten.dk/spm/282789  citerer en gammel slager: "Det sku' vær' så godt å' så det tem'lig skidt" - efterfulgt af platironisk kommentar: Jow, jow Eksperten er sandelig blevet brugervenlig siden IDG er kommet på banen, så er jeg lige pludselig blevet en brokrøv.
Nå, jeg vil bruge resten af aftenen sammen med min dejlige kone.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. november 2002 - 19:50 #22
phoenixv >> Oh det var mere ment som at jeg ikke kunne bruge sitet overhovedet i den pågældende browser :)

Iøvrigt synes jeg at få smidt "Hvis du er så utilfreds, hvorfor bliver du så her?" er lige lovligt hårdt OM jeg så havde ment det jeg sagde :/

Har trods alt været med i et par år nu..
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. november 2002 - 14:20 #23
Nu ved jeg ik om det er Admin der er flink eller om det er Konquerer developerne der har taget sig sammen ?...men nu er menuen væk og istedet er der 4 links og nu kan jeg endelig bruge sitet, whee :)
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 17:05 #24
kornfreak>> Det lød bare, som om du overhovedet ikke mente, Eksperten kunne bruges til noget som helst. Og så var det, jeg ikke fattede, hvorfor du så spildte din tid.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. november 2002 - 20:30 #25
phoenixv >> Nå okay :)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
18. november 2002 - 00:40 #26
Lukker lige!
Avatar billede admin Novice
18. november 2002 - 08:20 #27
Jeg lytter til alle klager så længe de holdes i en nogenlunde sober tone. kornfreak påpeger et problem som selvfølgelig skulle løses, så jeg er glad for påmindelsen, som iøvrigt blev holdt i en sober tone.
Det jeg ikke bryder mig om er når brugere kun rakker ned uden at se tingene i perspektiv. Dog kan jeg godt forstå den frustration det kan skabe når sitet ikke kører som forventet :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. november 2002 - 00:13 #28
Jeg synes sgu det kører godt! :)
Jaah, jeg er IE-bruger, og jaaah også pro, men så kører det ellers også bare RIGTIG godt!!! ;)

Tak for en dejlig side Admin! Glæder mig til flere opdateringer! :)

Hvad blev der forresten af den ide med et logo i stedet for "Forside" i menu'en? Er det glemt, lagt i dem-kigger-jeg-på-ASAP-skuffen eller under udvikling?

Nå, men jeg har stadig 1588 mails fra Eksperten som jeg mangler at kigge i gennem, så jeg surfer videre... :)