Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 14:54 Der er 75 kommentarer og
3 løsninger

Fjern Fri Debat!

Hej Eksperter!

Som så mange andre, så mener jeg at Eksperten begynder at bevæge sig væk fra sit primære område og ind på noget der ikke har en fløjtende fis med IT at gøre...

Synderen til det ser jeg først og fremmest som Fri Debat-kategorien, så er Eksperten egentlig ikke bedre stillet uden den kategori?

Godt nok står der "- Her kan alle ikke IT relaterede emner diskuteres.", men hvorfor skal de diskuteres i et forum som egentlig er beregnet til spørgsmål inden for IT?

Fri Debat begynder mere at ligne en blanding mellem en knallert-side, et chatrum og et gamer-site hvor hele møllen er krydret til med en god håndfuld point...

Når der så i Fri Debat er:
4.085 ulukkede spørgsmål
26.467 lukkede spørgsmål
30.552 spørgsmål i alt!

Og der i Programmer (en overkategori) er:
4.892 ulukkede spørgsmål
25.824 lukkede spørgsmål
30.716 spørgsmål i alt!

Så må der altså være noget galt!

Jeg mener at Fri Debat enten bør fjernes eller laves om så den hedder "Fri Debat om IT" og forklaringen på den bliver "- Her kan alle IT relaterede emner der ikke har en kategori, diskuteres."

Fjern Fri Debat og få tilhængerne af den til at finde sig et chatrum hvor de kan få diskuteret hvad de har på hjerte.

//hermandsen
Avatar billede kunze Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:58 #1
Det fungerer fint som det er nu.

Mvh
Kunze
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:01 #2
>>kunze
Godt svar, hva'! :)
Uddyb!
Avatar billede p2 Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:03 #3
Je gtror at spørgsmålene bare vil komme i andre katagorier! Det er umuligt at fjerne dem!
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:04 #4
er enig  eller retter jeg er blevet enig.
Jeg har altid set fri debat som en kategori der skulle fjernes. Jeg har dog brugt den selv og bruger den. Men jeg kunne sagtens undvære den.
Spørgsmål som hvad for en jakke skal jeg købe.  Min kæreste vil ikke have sex og hvad man nu finder der skal væk.
Der bliver også såurg om en masse gaming realteret ting der i. Jeg gamer selv lidt og har luftet tanken et par gange her om vi ikke skulle have sådan en kategori på eksperten.  Jeg er blevet stemt ned alle gange og jeg kan enlig godt se hvorfor.  Jeg ser selv eksperten som et af de meste seriøse steder på nettet når det handler om de ting jeg intressere mig for, men kan gode se med fri debat, en gaming kategori holder det nok ikke da det vil trække 14 årige counterstrke teeanger til og det vel ikke meningen. altså 14 prige teenager kan jo også være seriøse  det var mere counterstrike jeg ikke kunne lide :)

Så hermandsen jeg er helt enig  nedlæg den kategori og lad os koncentrere os om seriøse it relateret spørgsmål  så kan gamerne, dem med kærester der ikke vil have sex osv. finde et andet sted.
Avatar billede 7degreez Praktikant
27. oktober 2002 - 15:06 #5
Fri debat > Frit danmark > fri ydringsfrihed
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:07 #6
>>7degreez
Men den hører ikke hjemme på Eksperten! Der bør også være nogle retnings linier for hvad et forum skal bruges til!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2002 - 15:08 #7
Staten skal sikre os vores ytringsfrihed. En
privat virksomhed som eksperten.dk skal ikke.
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:10 #8
syntes det er flat med kommentare som ytringfrihed.
eksperten er et it forum    du ser jo heller ikke en artikel om hunde mad i et computer blad som alt om data.  Det har jo ikke noget som helst med ytringsfrihed at gøre.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:12 #9
>>p2
Der har jeg så en anden mening...
Hvis du fjerner kategorierne kan der ske følgende ting med nogle af brugerne:

1. De vil blive godt sure i skralden og smutte et andet sted hen.
2. De finder ud af hvad Eksperten i virkeligheden skal bruges til og udvilker sig til at blive ægte eksperter!
3. De forpester Eksperten ved at oprette spørgsmål alle mulige andre steder hvor de ikke skal oprettes.

Bemærk lige at det er rent hypotetisk og at det måske kun sker for et par stykker af brugerne...

Dem der følger model nr. 1 og 2 har jeg ikke noget i mod, men de par stykker der følger nr. 3 tror jeg alligevel vil blive deaktiveret rimelig hurtigt, så jeg har svært ved at se hvordan det skulle blive et problem for nogen af brugerne!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:15 #10
Jeg har altid ment, at "Fri Debat" kategorien burde væk. Men desværre tror jeg det er ENDNU sværere at få den fjernet idag, end det HAR været. Jeg går med den lille frygt, at IDG har større interesse i kvantitet end kvalitet. De er en virksomhed der lever af at have kunder. Derfor tvivler jeg på, de vil lave indgreb der giver FÆRRE besøgende på Eksperten. Også selvom det vil højne Ekspertens faglige kvalitet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:16 #11
Man kan sagtens eksisterer, selvom man kører en hård linie over for ikke-it relaterede spørgsmål. Det har jeg da i hvert fald selv ganske gode erfaringer med, fra et andet brancherelateret site.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:19 #12
>>nanoq
Hvad IDG så nok ikke ser er at de mister den kerne af brugere der gør Eksperten værd at bruge -de rigtige eksperter!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:23 #13
hermandsen, helt enig... Desværre er det bare en udvikling der allerede har været igang et stykke tid.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:26 #14
Det kan da umuligt være helt håbløst!
Kan det ikke eventuelt tages op med IDG og Admin?!
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:28 #15
Fri debat fungerer mange gange et frikvarter fra bits og bytes. Samtidig er det rart at se, at nogle af eksperterne faktisk også er ganske kloge på andre ting.

Regler spiller en fremtrædende rolle her på exp. Også derfor er det godt at have Fri debat som en smule modvægt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:29 #16
Det er i hvert fald en kamp jeg har opgivet at forfølge. Det er jo bla. derfor jeg har valgt at opsige min coadminstilling, samt involvere mig andetsteds.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:30 #17
Som P2 siger.. Jeg tror bare alle spørgsmålene ryger ind i nogle andre kategorier..

http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=22

Som I kan se er jeg ikke selv den store Fri Debat-bruger, men er ret glad for kategorien alligevel.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:31 #18
Hovsa, der ser I jo jeres egne. Pyt med det.. ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:33 #19
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. oktober 2002 - 15:33 #20
jeg vil mene at fri debat med fordel kunne gøres bedre ved:

a) fjern points fra kategorien.

b) forbyd "lektiespørgsmål" <- en kæmpeforbedring iom. at vi så vil undgå 2^32 unger der kun kommer fordi de skal have lavet tysk stil.

c) fjern "fri debat" fra oversigterne over nyeste indlæg og nyeste spørgsmål.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:35 #21
rkhdk - Jeg ved det godt, men pyt med det.. ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:37 #22
>>neteffect
Et frikvarter fra bytes og bit, burde det ikke i stedet være et spil eller et chatrum!?

>>angel_seraphiel
Hvis spørgsmålene ryger i andre kategorier, så bliver de der ikke ret længe for det bliver jo direkte spam af kategorier... På den måde bliver brugerne der heller ikke ret længe, for efter en masse spam hedder det deaktivering!

>>jelzin101
Se, det var faktisk nogle gode forslag! Spørgsmål omkring lektier, spil, scootere, sex med damen og hvad ved jeg, få de væk! Lad i stedet Fri Debat hede Fri Debat om IT!
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:49 #23
hermandsen> spil eller chatrum? - måske for andre, men ikke for mig
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 15:50 #24
>>neteffect
Hvad er så problemet!? :)
Hvis du ikke er til spil og chatrum, så er det jo bare at holde sig fra Fri Debat! :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:02 #25
http://www.eksperten.dk/spm/275832
http://www.eksperten.dk/spm/275041
http://www.eksperten.dk/spm/274958
http://www.eksperten.dk/spm/274472
http://www.eksperten.dk/spm/274409
http://www.eksperten.dk/spm/274330

Fandt lige et par klassiker :)  For at smide lidt kul på.

Jeg kom til at tænke på vi havde en coadmin engang der kom på frideat næsten kun. Han er vel ikke enig i at den skal væk ?  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:26 #26
michael-k> hvem mon den coadmin er? - Nå, man må vel gætte så :)

Jeg er af den overbevisning at fri debat er kommet for at blive - godt nok er jeg en nørd (konens ord ;)) - men dog ikke mere end at jeg nyder når der kommer mail fra fri debat kategorien, for så får man sig en lille pause fra alt det IT-stof - som ærligt talt indimellem godt kan tage over hånd...
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 16:35 #27
Mange gode menienger og fri debat. Men man skulle tro at det ikke er andet på nettet en eksperten.dk
Hvis jeg holder pause fra byte og bit, gør jeg det ikke i fridebat, der findes hvis man ikke er klar over det, andre forumer på nettet. Og skulle det være umuligt at opdrive, kan man jo lave en selv...

Hvis man kunne bibeholde fri debat som et IT relateret forum, kunne man jo sælge sin scooter, få oplyst hvad 2+2 er, og få idéer til hvilken mobilos man skal købe andet steds.

Jeg kigger normalt ikke i fri debat, måske kun når det opstår noget skægt :o)
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 16:36 #28
>>john_stigers
Kunne sådanne spørgsmål ikke lige så godt ha' fundet sted i et andet forum!?

Selvfølgelig skal der være plads til sjov, men helt ærligt, så synes jeg selv at Eksperten er rigeligt morsom uden Fri Debat!

Skal jeg ha' lidt fri fra Eksperten, så tager jeg i stedet et spil Soldat, programmerer lidt Delphi eller hygge chatter med ICQ-venner...

Som /cdc lige har sagt, så er der en masse andet man kan lave frem for at oprette et lige gyldigt spørgsmål i Fri Debat!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:36 #29
/cdc, kloge ord :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:40 #30
hmmm... nu interesserer jeg mig ikke en skid for Linux - så der kigger jeg ikke - måske det var muligt for dem der er modstandere af fri debat at simpelthen bare springe over den kategori?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:41 #31
Get the picture?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:43 #32
stigers, for mit vedkommende er det jo ikke alene spørgsmålene under Fri Debat der er et problem. Det er også det publikum denne kategori for en stor del tiltrækker.

Var linien desuden klar, og Eksperten ikke var til andet end IT-relaterede spørgsmål, ville vi desuden heller ikke få så mange malplacerede irelevante spørgsmål i de øvrige kategorier.
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 16:44 #33
john stigers-> også en meget god samenligning, og vise ord du for fyret af !
Hvordan kan du samenligne en scooter og linux ? Hvad er IT og hvad er ikke, det er vel detd er er diskutionen, hvis du intr. meget for scooter f.eks, kan du jo kigge ind på www.scootercity.dk, har selv købt en scooter der, uden at spørge på eksperten først, og det gik forbløffende godt, uden ekspertens råd
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 16:46 #34
Det sker allerede... Jeg holder mig så vidt som muligt fra Fri Debat, men hvorfor skal den være så synlig på Eksperten!

Jeg er selv meget begejstret for jelzin's forslag, så det der gerne skulle være et IT-forum, rent faktisk fremstår som et IT-forum!

Samtidig er jeg også uhyggeligt enig med NanoQ's og /cdc's sidste indlæg!
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:46 #35
Lad os spørge admin om hvorfor han egentlig oprettede Fri Debat...
Avatar billede klister_ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:47 #36
Fuldstændig enig!!! Fri Debat skal da ikke slettes!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:49 #37
esoulman, den kan jeg nemt svare på. Oprindelig VAR Fri Debat til it-relaterede spørgsmål der ikke passede ind i de øvrige kategorier. Med tiden har det bare udviklet sig i en anden retning, og idag kan det vel nærmest betragtes som en hævdvunden ret, at Fri Debat kan bruges til hvad som helst.

Derfor blev det besluttet at oprette kategorien "Generelt IT/generelt" til de spørgsmål der oprindeligt skulle have været placeret under "Fri Debat"
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:50 #38
/cdc> det er jo ikke en sammenligning - det er om at holde sig fra de kategorier man ikke gider :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 16:50 #39
>>klister_
Måske ikke slettes, blot lave om til IT debat! :)
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:51 #40
Mærkeligt man ikke slettede fri debat så.. efter oprettelsen af Generelt IT/generelt.

Dog synes jeg ikke det ville være rigtigt at slette den nu.
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 16:52 #41
Den skal IKKE slettes efter min mening, men gøres mere IT relateret
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:53 #42
for at fortsætte nanoqs svar, så mener jeg admin sagde engang at det var så godt som umuligt at slippe for IKKE it-relaterede spørgsmål, så det er endnu en tungtvejende grund til at beholde den.

Tænk på et arbejde der blev til de tilbageværende coadmins hvis de fra i morgen f.eks. skulle gå ind og lukke de spørgsmål der ikke hørte til på eksperten.dk???  Pyha....
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 16:54 #43
/cdc> den kategori findes allerede: http://www.eksperten.dk/kat/151
Avatar billede esoulman Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:54 #44
Good point, john..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:55 #45
Netop.. idag er det svært at vende strømmen.. man skulle have holdt en konsekvent linie helt fra starten...

Det er derfor jeg, som tidligere nævnt, HAR opgivet kampen. :)
Avatar billede 123maka Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:07 #46
Jeg er relativ ny på eksperten (1.5 år) men ikke kun på denne bruger da min gamle blev lukket.

jeg MINDES ikke om at have fået afvide at Fri Debat var til IT spg.
Ellers burde fri debat ligge under IT ?

Hvordan skal nye brugere vide det?
Avatar billede faellesnet Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:10 #47
For lige at vende tilbage til Hermandsens udgangspunkt og startargument, så syntes jeg det er logisk at der er så mange spørgsmål i fri debat i forhold til en enkelt af de andre kategorier. Skal man drage den sammenligning mellem ikke IT relaterede og IT releterede spgs. skal man vel tælle alle kategorier sammen, i det lys er det dog relativt få i fri debat.

Jeg har skimmet fri debat lidt igennem og det ser da også ud til at mange af spørgsmålene er relevante, hvis det da har relevans at erfarne Internetbrugere hjælper til at andre kan finde det rigtige sted at søge svar på et ikke-itrelateret spørgsmål?

Nogle mener at man må finde et andet sted at holde et "pusterum" fra IT snakken. Der er jo bare det at et andet sted = andre mennesker og anden kontekst. Det vil aldrig være det sammen.

Men, og jeg ved det er lidt selvkværgulantisk, så syntes jeg sgu alligevel at et IT-forum bør være forbeholdt IT spørgsmål. Hvis da bare nogle havde fået emneindexeret Internettet bedre fra starten af og der var et større samarbejde mellem seriøse sites indedfor emnerne så man nemt kunne springe fra og til - så så det nok anderledes ud. Måske er det en opgave for en gruppe epsperter :)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:16 #48
For mig er Fri Debat en slags hygge-kategori. Her kan alle mulige (ligegyldige) emner diskuteres med dem, som man kender så godt fra Eksperten. Og det synes jeg er helt fint.
Samtidig er det en ret god nyheds-service, synes jeg. Jeg ved fx, at mange fik nyheden om 11. september-angrebet at vide i Fri Debat.
Derudover kan kategorien bruges til at få lidt afspredelse fra den seriøse spørge/svare-rutine. Se fx dette spm:
http://www.eksperten.dk/spm/265244

Så alt i alt synes jeg, det er en god kategori. At den så bruges til alle mulige knallert-spørgsmål osv. er måske ikke så smart, men jeg kan godt lide den grundlæggende idé bag det. Det er i hvert fald 100 gange bedre end en traditionel chat som fx på Jubii!
Avatar billede initializing Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:19 #49
Holder med hermandsen i den her. Syntes også at Exp.dk er ved at blive for useriøst og folk stiller spm. om hvilken knallert, mobil, tøj osv. de skal købe. Det passer IKKE ind i et IT forum efter min mening.

Hvis Fri Debat blvier lukket kommer vi af med alle de useriøse spm. og Exp.dk vil blive bedre efter min mening.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:23 #50
Så længe spørgsmålene holder sig i Fri Debat kan det vel ikke skade resten af E.

Hvis Fri Debat ryger, er det kun JavaScript-kategorien der stadig har en portion af den gode humor tilbage. Og det er synd. Eksperten er blevet for skæv i betrækket, og det er kun nogle af de ældste og største (og bedste) kategorier der kan opretholde standarden efterhånden.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 17:29 #51
>>phoenixv
Naaah, jeg mener da selv at jeg har det meget sjovt i Delphi-Heste-kategorien! :)

>>initializing
Takker! :)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:30 #52
hermandsen>> Det er også én af de mere etablerede kategorier. Men jeg taler heller ikke om tilfældig humor. Jeg taler om god humor.
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 17:34 #53
sagen er vel hvordan man bruger eksperten, for nogle er det deres hverdag, deres sosiale nettværk, og for dem ville vel fjernelsen af fri debat være det samme som om ens bedste ven flyttede fra DK til UK.
For andre er E, et forum man bruger for at hente informationer og hjælp, og virse versa.
Her ikke så meget i mod fri debat, bare den blev brugt mere fornuftig.

/cdc
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:46 #54
cdc>> Det er nok lige at overdrive det med "sociale netværk"... Men ellers er jeg enig med dig.
Avatar billede kunze Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:46 #55
michael-k > Jeg er helt enig. En Gaming kategori ville ikke skade. Spørgsmålene ender altid i Fri Debat, og fjernes kan de ikke.

Spil: Server
Spil: Klient
Spil: Add-ons
Spil: Patches
Spil: Koder/Hints

Der er mange underkategorier til spil.

Hvad med Spil: Ludo ? :)

Mvh
Kunze
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:50 #56
Og glem ikke "Spil: Indendørs ludo" og "Spil: Freestyle skak"! :)
Avatar billede kunze Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:50 #57
En Uddannelses kategori ville heller ikke være nogen dårlig idé.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:52 #58
phoenixy > Selvfølgelig ikke. Eller hvad med "Spil: Kalaha: Jernrør"

Mvh
Kunze
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:55 #59
var for en gaming kategori  meeen som jeg siger det vil nok tiltrække flere counterstrike nørder og det vel ikke iden.
En anden kategori de gerne må slette er sådan en som opgaver, er jo helt forkert at kunne få lavet et komplet site for 400 point.  200 point for design  200 point for noget kode.  Denne kategori tillokker folk der ikke selv gider at prøve at sætte sig ind i feks. et grafisk program eller html eller hvad det nu kan være.  Så den kategori må meget gerne blive slettet :)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:56 #60
Ja, det er klart! Og "Spil: Kalaha: Jernrør: Ikke-ligefrem-ædru-tilstand"...

Nej, nu må jeg hellere holde op! :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 18:03 #61
Der vil aldrig komme en gaming kategori, admin har selv skrevet det en gang, og det holder han forhåbentlig fast i...

Vil man game, så er Eksperten ikke stedet. Grunden til at der er blevet brug for en gaming kategori er at folk stiller mange af den slags spørgsmål i de forkerte kategorier (jeg ser mange i Generelt IT), og i Fri Debat... I stedet for at sige "Okay, der er mange gamere, vi opretter en game-kategori" så lad os i stedet sige "Okay, der er mange gamere, det er ikke hvad Eksperten ønsker. Lad os stramme reglerne for spørgsmål omkring gaming!"

Den dag Eksperten får en game-kategori, så tror jeg der er mange af de ægte eksperter der vælger den tunge vej og afmelder deres konto!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:03 #62
Tjaahh... så er dette spørgsmål afmeldt... igen gik en egentlig fornuftig debat op i har og blå briller...
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 18:04 #63
phoenixv--> overdrivelse fremmer forståelsen :o)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 18:05 #64
nanoq>> ?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 18:09 #65
Hvis det er mig, du anklager, så undskylder jeg meget, at jeg kom med tre linjers unødvendig fyldtekst...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2002 - 20:06 #66
afmelder mig også denne debat - god "diskussion" fremover...
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 20:10 #67
Lukker lige... Det var ikke meningen at spørgsmålet skulle handle om at få oprettet en spil-kategori! :(
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 22:44 #68
Hvad er problemet ?

- De som vil kun ønsker at svare på spm. der har med IT at gøre kan bel bare holde sig fra Fri Debat!

Jeg kategorien Fri Debat er udemærket. Jeg bruger den selv til spm om alt andet end IT, som jeg ikke kan få svar på andre steder.
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. oktober 2002 - 23:12 #69
>>casper...
Prøv at læse alle kommentarene i gennem, så finder du sikkert ud af problemet med Fri Debat... Den tiltrækker det forkerte publikum!

Se forøvrigt NanoQ's kommentar 27/10-2002 16:43:54 og /cdc's kommentar 27/10-2002 16:44:28...
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:28 #70
casper hvad er det for nogle spørgsmål du ikke kan få svar på andre steder ?
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2002 - 23:31 #71
michael-k--> se hans brugerinfo, skoleopgaver ( matematik osv )
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:33 #72
ahh okay  mener nu nok man kan finde en side hvor det kan besvares :)
Avatar billede Chewie Novice
28. oktober 2002 - 09:33 #73
Frem over kan i jo anbefale side www.kandu.dk

Det skal dog lige siges at mine fridebat spm slipper i ikke for ... da jeg mener at E! er det sted hvor man får det mest seriøse svar ligegyldigt om det er dørbeklædningen man ikke kan få af sin bil eller om det er serveren det ikke kan starte

Fridebat giver også E! en helt special ånd ... som jeg nødig vil undvære (men der er vi nok forskellige :o)
Avatar billede Chewie Novice
28. oktober 2002 - 10:10 #74
Hmmm ..... jeg har lige kigget på kat. fridebat 6-7 ud af de sidste 50 spm er ikke IT-relateret

Hvor vil du hen med dette spm ... er det ikke at slå græs med en rendegraver

Der fejlen nok ligger er at det er totalt svært at overskue for nye bruger hvilken kat. det enkelte spm høre til ...... måske fordi der er for mange eller fordi de er sat op på en dum måde (det må kunne sættes op på en smartere måde)
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. oktober 2002 - 11:46 #75
>>chewie
Jeg hører gerne til andre måder at opsætte kategorierne på... Der er jeg helt enig med dig...

Om det er at slå græs med en rendegraver!? Tjooo... Måske, dog mener jeg stadig det er noget der skal gøres noget ved...

Hvorfor ikke fjerne pointene fra Fri Debat som jelzin så godt forslog? Hvis man vil starte en debat, hvorfor skal der så være point indblandet!?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 17:04 #76
Jeg er enig i, at man skal fjerne pointene.
Avatar billede Chewie Novice
29. oktober 2002 - 07:51 #77
Fjerne point fra fri debat er en god ide !

kategorioversigten:
idag ligger de på en lang række, et alternativ kunne være at den kom til at ligne topmenuen, med 10-15 overskrifter som skal vælges først derefter skal man vælge underoverskrift (håber i forstår :o)

Chewie
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 17:43 #78
chewie>> Jeg vil have direkte adgang til JavaScript-kategorien. Så jeg synes, det er fint, som det er nu.