Avatar billede staz Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Find selv katagori...

Hejsa...

Jeg har lige en ide som jeg vil lufte. Der er mange som ligger spm´et i den forkerte kat. og lukker det og åbner det et nyt sted. Spild af ressourcer :o(

Derfor tænkte jeg om man ikke kunne få, når man har skrevet sit spm, få eksperten.dk til at bedømme selv hvilken kat. den skal ligge i...? Med måde selvfølgelig.

Forstil jer at man skriv et spm, hvor der er en lille stump kode i. Det kan et validerings program læse er java-script. Så forslår den at ligge det i: Programmering: java-script. Måske kunne den endda lave flere valg muligheder, men brugeren skal altid have lov til at ændre det selvfølgelig :o)

Ting som databasen kunne søge på:

php
asp
java osv...
word
dreamwaewer
flash

Tror i har fanget ideen nu ;oP

---- Staz ----
Avatar billede misbruger Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:19 #1
Jo laver du ikke lige sådan et script.....! :|
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:42 #2
Jeg synes at det er et godt forslag.
Det er vigtigt at kategoriinddelingen fungerer efter hensigten.

Jeg ser i hvert fald to grunde til at dette er et meget vigtigt emne.

1. Hvis man placerer spsm. i den rigtige kategori, så får man kontakter til eksperterne på området, da mange abbonnerer på kategorien.
2. Hvis der fx. er en kommer til at placere et php-spørgsmål under "fri debat", og man svarer, så får man tildelt pointene i "fri debat", og det giver en forkert oversigt i ens CV, så kategorioversigten i ens CV vil blive mere utroværdig. Jeg har fx. tjent nogle point i kategorien bluetooth for et spørgsmål der ikke handlede om bluetooth, og jeg ved næsten ingenting om bluetooth, så det er jo misvisende.

Min pointe med dette indlæg er, at sige, at det kan godt være at det vil være meget krævende at kode, men det vil give kategoriinddelingen et stort løft opad og det mener jeg er meget vigtigt. Så jeg håber at det er noget der bliver tænkt over.
Avatar billede Jman Praktikant
25. oktober 2002 - 09:56 #3
hvad så hvis jeg starte mit spørgsmål med følgende:
"Jeg har set en ASP-kode hvor man ... Dette kunne jeg godt tænke mig, men i PHP..."
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:02 #4
tjaa så vil du jo nok få foreslået både asp og php, men så kan man nok selv regne ud hvilke eksperter, man vil have fat i.

Jeg synes heller ikke at det skal være et fast led i oprettelsesfasen, men derimod et link, som man kan vælge, hvis man er i tvivl.
Jeg kan huske, da jeg begyndte herinde, der kunne jeg slet ikke overskue kategoriinddelingen, så jeg placerede alle mine spørgsmål i fri debat el. lign. Der kunne det have været rart med noget hjælp.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:09 #5
Jeg er ikke altid lige godt skåret for tungebåndet, så jeg vælger bare at tilslutte mig respektens indlæg!
Avatar billede staz Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:08 #6
respekten >> Kan se du har forstået min point. Men lige hvordan den kunne inkluderes med opret spm. kan der jo tænkes over...

misbruger >> Ingen grund til at være så negativ. Kig på katagorien... det er til at lave forslag til hvordan vi forbedre eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 09:10 #7
Min tanke er at det ville være umuligt at lave.

Men en meget fin ide :)
Avatar billede staz Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:17 #8
el_barto >> Ren programmering mæssigt eller hva???
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 09:20 #9
Ja, der skal tages højde for alt for mange ting...desværre..
Avatar billede staz Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:23 #10
Okay... har ikke forstand på programmering så
Avatar billede staz Nybegynder
29. august 2003 - 09:39 #11
close