Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:01 Der er 69 kommentarer og
1 løsning

Gør noget ved de signaturer!!!

Kære søde rare co-admins, gør nu noget ved de irriterende signaturer, som springer i øjnene i en del af sp. efterhånden.

Jeg hader det! Tænk på dem som søger databasen igennem efter hjælp, og så får de en masse ubrugelige links bare fordi folk linker til deres hjemmeside, eller andet i forbindelse med deres signatur!

Tilføj til reglerne, at en signatur kun må indeholde sit brugernavn, eller rigtige navn, så vi slipper for alle de links, som ikke er relevante alligevel!

Håber at i lytter, for jeg går sq snart bananas over at se henvisninger til både det ene og det andet. Det sidste jeg så, var en der blev irettesat, og så i stedet for at linke til sin side, så linkede han til sit minisite, hvor der så var et link til siden. Det er sq for meget!

Folk er da generelt hurtige til ellers at reagere når folk spammer, men når der er en der skriver "lytter med" efterfuldt af brugernavn og webside adresse, er der ingen der brokker sig?

Gør noget *hulk hulk*

popsy
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:17 #1
Du er mere end velkommen til at anmelde folk der skriver signaturer med links i. Jvf. reglerne er irrelevante links ikke tilladt, og vi vil så oplyse "linkeren" om reglerne.
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:23 #2
Så kunne jeg jo næsten ikke lave andet, men ok, der kommer lige en stribe:)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:24 #3
Jeg glæder mig. :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 18:31 #4
:p

/Gustav - <a href="http://gustav.geeknet.dk">Min hp</a>
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:33 #5
Og nu vi har gang i den fine humor: enragedbudda deaktiveres. ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:33 #6
... eller... ;)
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:33 #7
Han er sq anmeldt
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:34 #8
De øvrige sp. jeg var sur på i dag, er lukket nu. Jeg vil ikke anlede folk i dem, desuden er jeg kølet lidt mere ned nu:)

Hvis jeg var co-admin, var jeg dog nok kommet til at slette en 3-4 stykker i dag:)

popsy
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:35 #9
anlede = anmelde
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 18:35 #10
popsy => 100% enig..
har selv brugt tid på en bruger vedr det med de sinature, og han blev ved! ;o)

men nu når FOTX er ved at blive en realitet igen, bare under nyt navn..

Må man så bruge det som signatur?
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:36 #11
Det må vi tage op coadmins imellem, når problemet bliver reelt.
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:36 #12
det burde man ikke, eftersom(hvis adressen er opbygget som på fotx) det burde være nemt at finde folk alligevel!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 18:38 #13
da FOTX var online, så var der MANGE bruger der brugte den *incl mig, et par gange ;o)*
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:39 #14
me to, men det bliver svært at forsvare retten til at bruge det nye fotx, og så samtidig forbydelinks til hjemmesider. Det nemmeste er blot at forbyde links i signaturer
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 18:39 #15
Ja, men FOTX lukkede vist også ca. da de nye regler kom frem - specielt da vi begyndte at håndhæve 2.1.6.
Avatar billede dumdum Nybegynder
15. september 2002 - 18:39 #16
Jeg føler også at mine indlæg er blevet helt "nøgne", efter den hetz mod signaturer :-/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 18:41 #17
det burde så nok siges til dem der er igang med det nye fotx, at der den IKKE må bruges som signatur, som den gamle blev.. ;o)
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:42 #18
rkhdk> Hvis adresseringen bliver som den gamle fotx, er det vel heller ikke nødvendigt at hevise, man burde da kunne regne adressen ud?
Avatar billede dumdum Nybegynder
15. september 2002 - 18:44 #19
popsy>> Ja, men det er tit rart med en identitet - et fast holdepunkt i tilværelsen, som man gentagene gange kunne vende tilbage til som tryghedsskabende faktor. Sådan fungerede min fotx.net-signatur for mig. Den er et stort savn.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 18:44 #20
popsy => helt enig..
men for at undgå at folk bruger den som signatur, så vil jeg mene at det er det nye FOTX der skal oplyse omkring 2.1.6 og evt smide folk ud af det nye FOTX hvis dette ikke overholdes..
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:48 #21
dumdum> Forstår godt hvad du mener, men forstår du ikke også hvor uoverskueligt et gammel sp. bliver, hvis blot hver 3 indlæg indeholder en signatur. Det er umuligt at hoppe hurtigt til det forløsende link, fordi sp. er en stor forvirring af links.

rkhdk> Helt sikkert kunne det nye fotx oplyse omkring reglerne, måske når man opretter sig eller lignende.

Men ydermere kunne man lave en tilføjelse til reglerne her på E, hvor der kort og kontant stod at signaturer kun kan indeholde brugernavn eller rigtigt navn. Så slipper man også for citater og lignende som folk (andre steder) putter i deres signaturer.
Avatar billede dumdum Nybegynder
15. september 2002 - 18:49 #22
popsy>> Joo det forstår jeg da godt - jeg redegører bare for mit synspunkt. Men rimeligt nok - mine faste besøgende vil sikkert finde min profil alligevel - og jeg vil lede forgæves efter min identitet...
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:51 #23
dumdum> Ked af at du mangler din identitet (fed minisite iøvrigt) LOL.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 18:53 #24
jeg vil mene at det først og fremmest er det nye FOTX der skal oplyse omkring 2.1.6, og have en "straf" til dem der ikke overholder 2.1.6 og bruger det nyt FOTX som signatur..

men selvfølgelig kunne/burde exp.dk have under 2.1.6 at signature kun må indholde brugernavn eller IRL navn.. så der absolute ingen tvivl er omkring det med signature! ;o)
Avatar billede dumdum Nybegynder
15. september 2002 - 18:54 #25
popsy>> Har lige rettet den graverende stavefejl i første linie og tilføjet lidt i bunden. Men jeg savner min profil på FOTX, starring bl.a. æslet Henning Ib.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 18:57 #26
jeg er en af dem der bruger signatures og har altid gjort det...

nu har jeg læst reglerne ignnem og ved at linke som jeg gør overtræder JEG ikke reglerne sådan som de er udformet nu....

så her er lidt at diskutere

Qestions answered above the line!
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=payout.dk
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 18:59 #27
dumdum> hmmmmm:)
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 19:02 #28
Det er ikke tilladt at:
gøre reklame for andre sider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål.

Hvad er det vi skal diskutere, i mine øjne reklamere du da?

popsy
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 19:02 #29
Skal lige have mit mad, er tilbage om ½ time
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2002 - 19:03 #30
Min klare holdning:

Alle links i kommentarer og svar, inklusive signaturer, der ikke har relevans for spørgsmålet mener jeg ikke hører hjemme på Eksperten.

Eksperten er ikke en reklamesøjle, og ikke et site der skal bruges til ligegyldig selvpromovation. Det skulle gerne være spørgsmål og løsninger der tiltrækker folk.

Vedr. et nyt FOTX, mener jeg ikke links til dette skal være tilladt i signaturer, med mindre sitet officielt er antaget som "en del af Eksperten". Dvs. en officiel godkendelse af Admin.

NanoQ
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:05 #31
eller hvad med denne signatur den synes jeg er bedre så måske skal jeg holde mig til den!

Eksperten siger man ikke må linke
til ens E minisite - men som reglerne
er nu så ER DETTE tilladt. MEN for at imødekomme
jer alle så er dette mit nye signature da jeg
mener det hører med til et sådant forum.
SÅ tryk på mit navn og lær en masse spændende TING!
Til venstre efter kommentar: tryk der OG der vil ske
fortryllende ting! :0)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 19:07 #32
payout.dk : Og lad os så se hvor længe du beholder din bruger.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:07 #33
det er sådan set ligemeget hvad der er relevant FOR reglerne overholdes...

Eksperten siger man ikke må linke
til ens E minisite - men som reglerne
er nu så ER DETTE tilladt. MEN for at imødekomme
jer alle så er dette mit nye signature da jeg
mener det hører med til et sådant forum.
SÅ tryk på mit navn og lær en masse spændende TING!
Til venstre efter kommentar: tryk der OG der vil ske
fortryllende ting! :0)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 19:09 #34
payout.dk : *alt* ud over dit svar er irrelevant. Irrelevant tekst = spam. Spam != lovligt, jvf. reglerne. Tyg lidt på den.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 19:09 #35
jeg tror snart det vil blive opfattet som SPAM, og det er helle ikke lovligt!

§ 2.1.8
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. september 2002 - 19:10 #36
n0rmality => hmm.. tror min PC skal til at reinstalleres.. det tager evigheder at poste indlæg her på exp.dk ;o)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:11 #37
normality det er ikke spam...  find difination på spam.. min ny sig overholder ALLE REGlER:)

ved jeg er irriterende men den diskussion er en jeg gerne vil have!
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:12 #38
whiners :P  så lad dog være med overhovedet at bruge signatur .. det er da også unødigt at afslutte med NanoQ .. popsy ect. .. det står jo ud for din thread ..  og at nogen engang imellem linker i deres sig gør sq da ikke den store foreskel .. folk kan de hurtigt skimte et spm og finde den relavante info de skal bruge .. hvis de ikke kan gøre det her kan de da slet ikke finde ud af at bruge en søgemaskine.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:13 #39
skal nok lade være med at være så irriterende idag... da min pizza lige er kommet ;0)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 19:13 #40
"ved jeg er irriterende men den diskussion er en jeg gerne vil have!"
Kan du til at starte med forklare mig hvad formålet med signaturen er? Så kan vi jo tage diskussionen der fra.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:18 #41
yep det kan jeg sagtens:

en signatur er formålet at en bruger kan se hvem jeg er, kontakt info, og måske en qote for at fortælle hvad slags menneske man er?

feks denne signature som osse er min:

klik mit navn - så kan du lære det ;) og få mere hjælp
"I can resist everything except temptation."
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:19 #42
selvfølgig kun en gang per thread men hvis du ikke kan se formålet med denne sig så ved jeg sQ ik helt... så er man for nærtagende!
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:19 #43
payout.dk .. det er derfor du har en minisite og den kan man hurtig se ved at clicke på dit navn ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:21 #44
jeg kan se det på den her måde .. du tvinger folk til at se "reklamer" .. eksperten kunne evt. lade pro brugere have en signatur .. og samtidigt lade pro brugere putte signatur på ignore.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:21 #45
ja loadet men så er den sig one da heller ingen problem for der er altså nogen der ikke er helt så ferme til E....  og et enkelt quote er vel heller ik så slemt.... kig på posten 2 over denne!
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:23 #46
payout.dk nej det er ikke så slemt .. men jeg er feks pro bruger .. og har disabled bannere på eksperten .. men jeg kan ikke disable din signatur .. og jeg er ikke interreseret i at se den. jeg opfatter det som reklame .. selvom det ikke er så slemt så vil jeg godt selv kunne vælge det fra.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:25 #47
hmmm ser der er den igen.. JEG...  jeg overholder reglerne, jeg svarer på et spørgsmål og giver dig brugeren et svar du kan bruge....  min sig kommer kun en gang... 1 gang og den giver dig en mulighed for at kontakte mig personligt og jeg linker ikke til noget...
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:26 #48
eksperten kunne lave en testbox i din profil sammen med minisite m.m. til signatur og folk der føler at de skal reklamere lidt mere kunne betale sig fra det ved at blive pro member selvfølgelig med begrænsede tegn og måske html support <a href="http://url.dk">Min hp</a>.. og folk der ikke vil se på det kunne oxo blive pro member og ignore det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. september 2002 - 19:29 #49
payout.dk så kan de jo bare spørge hvordan de kan få fat på dig.
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:29 #50
go initiativ loadet helt sikkert og jeg ville bruge den...

men indtil da så må folk overleve med at de engang imellem for en quote, + mulighed for at kontakte mig personligt hvis de skal have hjælp ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 19:30 #51
payout.dk : "at en bruger kan se hvem jeg er" : Hvad skal brugeren bruge det til? Det er et videnforum, ikke en chat. Vi hjælper hinanden, vi dater ikke hinanden.
"kontakt info" : Det kan de se på dit minisite - og nej, du behøver ikke linke til det, jeg er endnu ikke stødt på nogen der ikke kender til minisite-funktionen.
"og måske en qote for at fortælle hvad slags menneske man er?" : Igen, hvad skal jeg bruge det til? At du kan modstå alt undtagen fristelse hjælper mig ikke til at finde ud af om det er BIOS eller Windows der forårsager mit problem.

Der er forskel på et videnforum og en chat/et datingsite. Her er signaturer unødvendige.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2002 - 19:30 #52
payout.dk, for at slutte diskutionen - den eneste grund til at lave signaturer som dem du foreslår, er at promovere dig selv. Det gider vi ikke se på Eksperten.

Det har du hermed fået at vide. Gentagelser vil blive behandlet som en hvilken som helst anden overtrædelse af Ekspertens regler.

Diskutionen er fra min side slut. Er du utilfreds med ovenstående beslutning, bedes du kontakte Admin på info@eksperten.dk

NanoQ/coadmin
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:30 #53
sure loadet men da det er relevant til det stilte spørgsmål er dette HELT op til mig og pressure var jer andre skulle ikke være det der bestemmer det...

det næste er vel jeg ikke må skrive
email mig på blabla@blabla.com forde dette ikke er relevant...
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:32 #54
Nano

er den sig virkelig en tårn i dit øje...

så blir det næste jo at i ikke skal have regler for de overholdes jo! det næste blir man ikke må nænve sit navn da det ikke er relevant....

klik mit navn - så kan du lære det ;) og få mere hjælp
"I can resist everything except temptation."
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:34 #55
men god weekend drenge!
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 19:51 #56
hmmmm. Jeg har hørt en masse for, og en masse imod signaturer. De eneste argumenter der klinger i mine ører, er dem der går imod! Opfordringen til helt at undlade en signatur, er hermed efterfulgt fra min side, jeg underskriver hermed ikke mere med mit navn! :)

De eneste argumenter der hidtil er kommet for signaturen, trækker hen i retning af en chatfunktion, hvor f.eks. payout.dk vil slutte med at fortælle hvor han vil kontaktes. Hmmm Payout> Du er medlem på E. sikkert både for at hjælpe og for at få hjælp, hvorfor skal folk kontakte dig privat? Hvis det er for at hjælpe, er det jo ikke en hjælp som de øvrige og kommende brugere kan få del i. Det er jo ikke det der er meningen med eksperten.dk's database!

Andre signaturer går på citater og mottoer, der findes sider hvor folk kan finde den slags, dem der søger efter sjove/søde/seje citater, finder nok en side med dem som hovedindhold?

Samme gut siger at signaturen skal være der for at folk kan lære ham at kende. Hmmmm, det er det minisiten er der for, og der er ikke brug for at gøre opmærksom på hverken den, eller på andre sider i hvert og hvertandet spørgsmål!

Folk kommer her for at få svar på deres spørgsmål, ikke for at lære dig at kende. Er godt klar over at det er meget brugt på andre sider, men måske er netop manglen på alle de signaturer og andet, noget af det der er med til at tiltrække seriøse brugere til denne side?

Jeg fastholder min mening, og mener det også efterhånden bevist at co-admins fortolker reglerne således at det ikke er rigtigt ifølge reglerne at lave signaturerne. Jeg bliver ved med at være lige sur på de signaturer, og har tænkt mig at anmelde dem jeg ser, uden undtagelser!

Slut herfra, jeg lukker spørgsmålet!
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:55 #57
igen popsy hvorfor skal i bestemme om jeg vil give personlig hjælp HVIS jeg svarer på en post

fordi du er imod så kan jeg godt være for og hvis man overholder regler hvorfor så whiine?? det er jo ikke sådan at jeg bruger sig heletiden men hvis jeg svarer på en post og siger klik mit navn for mere hjælp JASQ så gør jeg det...

skal jeg slutte med mit navn?? normalt e jeg ven venlig gut der svarer med

Mvh
XXXX

men dette skal jeg jo nok unlade da det ikke er relavant at være venlig...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 20:03 #58
n0rmality: kan man se om man er blevet andmeldt??
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 20:05 #59
Nej - man kan heller ikke se lukkede anmeldelser. Folk gik lidt for meget op i det, da funktionen var offentligt tilgængelig.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 20:08 #60
ok...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 20:15 #61
kan jeg heller ikke gå ind og se om JEG er andmeldt... det burde da stå så man selv kunne se det!

til coadms og admin:
kan i ikketilføje en regel der går ud på at man ikke må skrive: "På Denne Her Måde, Altså Med Stort Bokstav I Starten Af Hvert Ord" ??
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2002 - 20:18 #62
Nej, det kan du ikke. Det er irrelevant - er du anmeldt, skal vi nok tage os af det. ;)

Umiddelbart virker reglen unødvendig. Påpeg overfor brugeren at det er irriterende, og hjælper det ikke, så ignorer ham.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 20:25 #63
ok...
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 20:28 #64
Payout.dk> Hvis du har et brændende ønske om at hjælpe folk udenfor det her fora, så opret dit eget! Her har Admin oprettet Eksperten, og så er det hans regler der gælder, "hvis du ikke kan lide lugten i bageriet så"  hmmm:)
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 20:30 #65
enragedbudda> Du blev anmeldt af mig i starten af denne tråd! Du lavede et indlæg som ren provokation, jeg anmeldte dig som ren provokation!

Uanset hvad, så brød du reglerne på E, med dit indlæg, det var både spam, og irrelevant reklame!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
15. september 2002 - 21:12 #66
et spørgsmål, som jeg ikke helt har fået svar på med denne tråd :

Jeg er en person, som tit afslutter mine spm med teksten, primært af generel høflighed /netiquette (sp?)
/Søren eller  /Søren Munk Skrøder

Er det forbudt - der er ikke links, vil det forpurre diverse søge-resultater, kan man indberegne det under spam???

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede popsy Novice
15. september 2002 - 21:33 #67
bearhugz> Det er såmænd det jeg selv plejer at gøre, dog har jeg reageret på følgende længere oppe i tråden.: "Kommentar: loadet
15/09-2002 19:12:31>>> whiners :P  så lad dog være med overhovedet at bruge signatur .. det er da også unødigt at afslutte med NanoQ .. popsy ect. .. det står jo ud for din thread ..  "

Jeg følte at jeg, som skaber af denne tråd, var nødt til at tage det til efterretning. Derfor skriver jeg ikke sådan mere. Dog mener jeg ikke at der gennem E's regelsæt, er belæg for at påstå at det er et brud på reglerne at skrive sådan!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2002 - 21:47 #68
I de fleste situationer vil det jo være et vurderingsspørgsmål.

En signatur som:

Mvh,
username

eller

/username

Vil vi aldrig have noget imod.

Først når vi vurdere at signaturen fungerer som en reklame, med personlig vinding eller selvpromovering som formål, vil vi reagere.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
15. september 2002 - 21:49 #69
Ok :-)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
19. februar 2003 - 03:41 #70
Sjovt så aktiv "Payout.dk" er på de forums der omhandler alt andet end lige det vi spørger om, nemlig udbetaling af penge.