Avatar billede blyno Praktikant
14. september 2002 - 20:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload af grafik

Når man (som jeg ofte gør) sidder og kigger gamle spørgsmål igennem støder man ofte på links til diverse billeder folk bruger for at vise deres problem/løsning. Da disse det ofte er gamle spørgsmål er siden/billedet (selvfølgelig) fjernet siden da. Defor tænkte jeg på om det kunne være muligt på en eller anden måde at kunne uploade grafik til eksperten.
Jeg ved at det betyder en væsenlig udvidelse af plads/trafik, men det var måske værd at overveje ved en evt. opdatering af eksperten på et eller andet tidspunkt.
Jeg har to idéer om hvorledes at det kunne gøres.

1) At der ved hvert spørgsmål var mulighed for at uploade grafik - selvfølgelig efter ekspertens regler om hvad man kan(størrelse/filtype) og hvad man må(indhold).

2) At man på sit minisite havde mulighed for at ligge grafik op som man så kunne referere til - selvfølgelig efter samme regler som punkt 1. Man kunne så evt. kunne slette grafik som ikke var:
a) del af spørgsmålet.
b) del af accepteret svar.

Der er selvfølgelig mange andre måder dette kunne laves på og jeg er helt forstående for at hvis det teknisk/økonomisk ikke er muligt.

Men det kunne da være smart :-)

/Christian
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2002 - 18:57 #1
Jeg synes ideen er god, og for den sags skyld også en nødvendighed, da det hermed ville være en del nemmere at leve op til intentionen om at bibeholde udvekslet viden for eftertiden.

Jeg vil tage den op med Admin.

NanoQ
Avatar billede bottiger Nybegynder
18. september 2002 - 23:50 #2
Jeg har selv overvejet ideen flere gange, men er selv kommet frem til at hvis funktionen skal implenteres, skal det være _MEGET_ strenge krav på hvad man kan uploade.
Mange brugere ville sikker begynde at uploade ligegyldige 'for sjov ting' og det ville både være pladskrævende, og hastighedskrævende.

Jeg siger ikke at det ikke er en god ide, men bare at man skal passe meget på.
Det er jo ikke kun når en bruger uploader billedet der går ud over båndbreden, men også når en bruger skal se et billede.
Det kan jo resultere i ret store mængder ekstra data som skal overføres, da man (jeg i hvert fald) ikke kan lade være med at klikke mig ind på et link, når der står: "se et screenshot her", "Sådan her klarer du den".
Avatar billede blyno Praktikant
19. september 2002 - 22:28 #3
Først og fremmest tak for den positive respons.
Jeg ved at det kan give problemer både båndbredde samt indhold og jeg skal da straks indrømme at jeg ikke har de vise sten til hvorledes det skulle gøres. Men hvis man kun gemte det grafik der var en del af en spørgsmål/accepteret svar ville man kunne bringe det noget ned. Problemet er så bare de "useriøse" brugere - som ikke giver points, men selv tager dem selvom at der er en brugbar løsning der er angivet.

Årsagen til dette indlæg var også mere at få det med i overvejelser ved en evt. implemetering af nye funktioner på Eksperten.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. november 2002 - 16:45 #4
Lukketid? :)
Avatar billede blyno Praktikant
15. januar 2003 - 19:10 #5
Bliver helt rød i hovedet (undskylder).
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. januar 2003 - 23:08 #6
Bare i orden! Læg mærke til smiley'en! Ingen sure miner her! ;)
Avatar billede blyno Praktikant
16. januar 2003 - 21:32 #7
Hmm igår kunne jeg her over læse at hermandsen sagde at skam ikke gjorde noget og det også var derfor at der var en smiley med, men idag står der ingen ting.
Er det normalt at indlæg "bliver væk" ?