Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 09:23 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Point kategori

Var det ikke noget med at oprette en pointz kategori, da der er mange der har acceptere forkert og skal give tilbage, osv..

men mange er i tvivl om hvor de skal lægge deres spm, om det skal være i samme kategori som det oprindelige spm eller i Fri debat (jeg plejer at bruge fri debat)

Og der er mange der bare opretter et spm som hedder "Points til [Bruger]" og ikke lægger et link i det oprindelige spm, så det kan være svært at finde det points til [Bruger] igen..

så var det ikke en ide at samle dem ET sted, så slipper man også for dem der er irriteret over at få Points til [bruger] i deres mail box *ved dette har være diskuteret før!* at de brokker sig
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
06. september 2002 - 09:26 #1
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 09:29 #2
Så ryger toplisten i de forskellige kategorier jo.
A stiller et spørgsmål i access til 200 point.
B svarer med forkert svar.
C svarer med korrekt svar.
A accepterer fejlagtigt B, som dermed ryger 200 point op ad top10 i Access.
B opretter spørgsmål med point til C i point-kategorien, men C ryger ikke op i Access, som han jo burde have gjort.

Nope, lad det køre som det gør, og uddyb så emnet i den FAQ nanoq arbejder på.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
06. september 2002 - 09:30 #3
top10 passer jo alligevel ikke når +80% smider point i Fri Debat.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
06. september 2002 - 09:33 #4
...og nu rykker det næppe på top10 alligevel (med mindre alle konstant kvajer sig i pointuddeling). Jeg vil mene at en point kategori netop gør top mere realistisk da point så ikke efterfølgende bliver smidt i fejlagtige kategorier.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 09:35 #5
Hvis det i FAQ'en bliver beskrevet ordentligt, så kan vi jo netop rette op på det problem.
Derudover skal jeg da gerne gøre en coadmin-indsats for at flytte spørgsmål med "point til" for fremtiden. ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
06. september 2002 - 09:37 #6
well, jeg ser det nu heller ikke som et uoverskueligt problem :D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 09:37 #7
n0rmality => du kan jo begynde i Fri Debat, der er allerede en masse til at starte med ;o) *g*
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. september 2002 - 09:37 #8
Som n0rmality siger, så vil det gå hen og ødelægge hele idene med det pointsystem der er på E! i dag...

og jeg har faktisk aldrig ment det var irriterende, jeg springer simpelthen bare de SPM over,,, men der er rigtigt at det ikke er alle der er helt gode til at give SPM en titel der fortæller hvem pointz er til... det bør gøres..

1: Anvend oprindelig kategori...
2: find en pasende titel, FX
    "Point tilbage til XXX" - "Point til XXX"
  Hvor XXX er brugernavnet på den der skal have de point...
3: refererer til det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...
4: refererer fra det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...

og så kan der ikke gøres meget mere end at vendte...
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 09:39 #9
rkhdk : Engang når jeg får en måned hvor jeg virkelig keder mig, så skal du se coadmin-aktion. ;)
Avatar billede prodic Mester
06. september 2002 - 09:47 #10
Problemet med tilbagebetalinger i en bestemt kategori ville ikke have været så stort, men eksisterende, såfremt at Co-admins havde justeret fordelt pointene fra de gamle kategorier over i de nye kategorier - men det lader åbenbart vente på sig.

I de nye kategorier skal der vitterligt ikke mange point til før, at man havner på Top10 - men det sker kun pga. at pointene fra de gamle kategorier endnu ikke er overført.

En decideret pointkategori vil dog forvride det hele - en tilbagebetaling burde altid finde sted i den oprindelige kategori. Hvis det ikke er tilfældet burde Co-admins flytte spørgsmålet(og pointene dermed formoder jeg) til den oprindelige kategori.
Det giver dog nok nogle yderligere problemer - alt andet ville være et mirakel :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 09:48 #11
Avatar billede resten Nybegynder
06. september 2002 - 10:01 #12
Jeg ville også mene de point som skal afleveres tilbage skal være i samme katagori som de bliver accebteret i.
Avatar billede Noone Nybegynder
06. september 2002 - 11:06 #13
Forpokker hvor svært kan det være at lave et point subtree i kategori strukturen? Når toplisten så beregnes lægger man Point -> xxxx sammen med xxxx og så har du stadig en fin top liste der virker!
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 11:08 #14
chanoa : Øh... uddyb lige den? Vi snakker jo om top10-listerne i de enkelte kategorier.
Avatar billede Noone Nybegynder
06. september 2002 - 11:12 #15
Ok..

Programmering -> PHP har en tilsvarende Point -> Programmering -> PHP
Den sidste bruges til alle de point spm. så tager du point fra point træet, og lægger sammen med hovde kategorien, og voila, du ender med at der ikke er rod i top10'en som jo er åhh så vigtig..
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 11:14 #16
Som en klog mand engang sagde - KISS. Synes personligt det er tåbeligt med endnu flere kategorier (folk har svært nok ved at hitte ud af det som det er). Hvis FAQ'en bliver lavet ordentligt, så er jeg sikker på vi kan komme ud over problemet - evt. med et link til punktet fra opret spørgsmål-siden.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 11:16 #17
n0rmality => så kom med et forslag til hvordan den skal lyde, så kan vi jo sige det videre til nanoq ik' ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
06. september 2002 - 11:20 #18
md_craig kom da med et udemærket forslag - skal måske uddybes lidt, men indeholder alle nødvendige remindere. ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 11:25 #19
det må vel blive regl § 2.1.18

18. Ved point overførsel
    1: Anvend oprindelig kategori...
    2: find en pasende titel, FX "Point tilbage til XXX" - "Point til                          XXX"
      Hvor XXX er brugernavnet på den der skal have de point...
    3: refererer til det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...
    4: refererer fra det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. september 2002 - 11:28 #20
hmm

det må vel blive regl § 2.1.18

18. Ved point overførsel
    1: Anvend oprindelig kategori...
    2: find en pasende titel, eks. "Point tilbage til [Brugernavn, til personen der skal have points tilbage]"
    3: refererer til det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...
    4: refererer fra det oprindelige SPM, der hvor det gik galt med points...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. september 2002 - 09:22 #21
Vejledning i tilbageførsel af points hører ikke hjemme i regelsættet. Men den vil blive medtaget i FAQ'en, når jeg engang får taget fingeren ud, og får den fiflet færdig. :)

NanoQ
Avatar billede the_email Nybegynder
11. september 2002 - 21:30 #22
Kunne co-admins ikke få adgang til at ændre i spm.? - så hvis brugeren acceptere et forkert svar, kan co-admin´en de-acceptere svaret og brugeren der oprettede spm. kan så acceptere det rigtige.

Theemail.
Avatar billede the_email Nybegynder
11. september 2002 - 21:32 #23
Håber I forstår...