Avatar billede jaybee Nybegynder
07. august 2002 - 01:01 Der er 6 kommentarer

kan ikke flashe min bios

I løbet af den sidste uge har jeg haft besvær med at starte min computer. Skal tænde og slukke 20-30 gange inden pc-en vågner. Efter arbejde med Windows XP, går maskinen ned efter ca 10 minutter, og showet starter forfra. Har gættet at min bios er i uorden, da der ikke læses ind, når der sættes strøm til apparatet. Prøvede efterfølgende at indlæse ny flash. Men maskinen går straks død herefter, og vil ikke starte op de næste 20-30 gange og typisk først efter en lang hvilepause. - Har også i bios forsøgt at loade defaults. Men her er resultatet det samme. Maskinen er stadig lige så ustabil. Er det kun 1 år gamle motherboard Soltek KAV 75 virkelig kaput??? Hvad kan jeg evt. gøre???
Avatar billede picment Nybegynder
07. august 2002 - 01:12 #1
Hehe - du er sq havnet i den forkerte kategori.
Denne kategori dækker over vektor-programmet Macromedia Flash
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
07. august 2002 - 03:55 #2
Ja, jeg ved hellere ikke hvad du mener med flashe en BIOS!
Jeg tror din computer er kaput.
Avatar billede jaybee Nybegynder
07. august 2002 - 07:58 #3
Jeg mener selvfølgelig at bruge awdflash programmet og skrive en ny bios. Det kalder jeg at flashe. Det er moderne med engelsk i disse tider. Jeg håber at "you are with now...."
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 08:24 #4
Prøv lige at låne en anden strømforsyning.

Eller start med at tage alt det ud af maskinen du kan undvære når du booter, cd-rom, netkort, brænder, ekstra disk. Det kan jo være at det bare er din strømforsyning der er stået af!
Avatar billede jaybee Nybegynder
07. august 2002 - 10:47 #5
Har prøvet at afmontere diverse kort og enheder. Det hælper desværre
ikke. Og ikke meget tyder på, at strømforsyningen er kaput.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 11:08 #6
Det kan også være din kontakt der er defekt (den i kabinettet). Jeg ville først prøve med en ny PSU, derefter med en ny kontakt inden jeg begynder at se mig om efter et nyt motherboard.