Avatar billede hobbez Nybegynder
26. juli 2002 - 00:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kunne der ikke være en markering ud betalende profiler?

Altså:

Nogle har valgt at betale - det syntes jeg borger lidt for seriøsiteten.

Kunne der ikke komme en markering ud for nickname for dem de har valgt at støtte Eksperten?

Det skulle selvfølgelig være ud for nickname, hver gang de oprettet spørgsmål, svarer eller kommenterer.

Måske kunne det få lidt flere til at vælge at støttet Eksperten økonomisk.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. juli 2002 - 00:15 #1
Skulle nok have lydt:

Kunne der ikke være en markering ud FOR betalende profiler?

/Rob
Avatar billede initializing Nybegynder
26. juli 2002 - 00:16 #2
Hvorfor skulle det få flere til at støtte? Det kan jeg ikke lige se...
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. juli 2002 - 00:16 #3
Det tror jeg vil skabe et slags fæstning på exp.dk. Efter min mening en dårlig idé.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
26. juli 2002 - 00:17 #4
Det ville da mere være på sin plads at angive når en bruger er CoAdmin. Det kan man kun finde ud af ved at kigge i brugerens minisite. Det ville da være noget nemme hvis det stod ude i venstre side, f.eks. således:

Kommentar: nanoq (CoAdmin)
Avatar billede cdc Novice
26. juli 2002 - 00:21 #5
Folk har da ikke et rødt mærke på husvæggen hvis de skylder penge i huset vel...Og vi skal ikke tilbage til anden verdenskrig hvor de udstøtte skulle gå men stjerne......

/cdc
Avatar billede Noone Nybegynder
26. juli 2002 - 00:23 #6
Hmmm.. Hvis en sådan feature skulle tilføjes skulle den være frivillig...

Og der findes en liste over co-admins på http://www.eksperten.dk/coadmin/list.phtml
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. juli 2002 - 04:24 #7
initializing >> Jeg har en tro på, at jo flere der støtter, desto flere vil også ønske at støtte. Men det kræver at man kan se hvem der støtter.

Eller et andet argument: Hvis man ikke har glæde af de ekstra features man får ved at støtte, hvorfor skulle man så ellers støtte hvis man ikke skilter med det?

klodoven >> Fæstning? Hvorfor?

fiskesuppe >> Jeg er enig i at det bør fremgå at man er coadmin - men det ene udelukker jo ikke det andet.

/cdc >> Ro på nu. Det var for at vise at man gerne støtter. Få lige lidt perspektiv på tingene, inden du sammenligner det med jødeforfølgelse under anden verdenskrig! Det her handler om at jeg gerne vil vise at jeg støtter eksperten, ikke om at mærke dem der ikke ønsker at støtte økonomisk. De kan jo støtte på andre måder, fx. ved at svare på mange spørgsmål.

chanoa >> Fint med mig, hvis man via sin profil kan styre om man vil vise at man støtter Eksperten.

Jeg har svært ved at se at dette er meget anderledes end de top-10 lister der er rundt omkring på Eksperten: Det er jo også en måde at vise at der er nogen der gør en speciel indsats.

Og i andre communities - Dating.dk eksempelvis - fremhæver man da også de profiler der har valgt at betale.

/Rob
(Som støtter Eksperten, men ikke Dating, økonomisk :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2002 - 09:51 #8
er der ikke bøvl nok med at få Eksperten til at virke, ingen grund til at læsse flere features på!
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. juli 2002 - 14:10 #9
hobbez->Ikke en fæstning (vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde det), men mere en opdeling.
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 17:17 #10
Jeg går i mærketøj, som har kostet lidt flere penge end dit tøj!... Fæstning er vist det rigtige ord.

/Gryn
(som er modstander af E-Pro)
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. juli 2002 - 19:04 #11
gryn >> Ville du så ikke være glad for at kunne vise, at du ikke ønsker at støtte Eksperten økonomisk? :o)

/Rob
(Som syntes at det er pudsigt at nogen IKKE vil betale, men IKKE ønsker at vise det).
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 20:32 #12
hobbez -> Nu vil jeg ikke begynde en eller anden latterlig diskution. Jeg vil bare gøre det klart, at jeg er modstander af dit forslag. Længere er den vist ikke :-)
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. juli 2002 - 22:22 #13
gryn >> Jeg er glad for at læse at du ikke gider en eller andet latterlig diskussion. Jeg troede nemlig at dit "Jeg går i mærketøj, som har kostet lidt flere penge end dit tøj" var en latterlig bemærkning, beregnet på at latterliggøre mit forslag. Jeg er glad for at kunne konstatere at det var et seriøst indlæg, med den dybde jeg ikke kunne gennemskue.

JEG VIL MEGET GERNE HØRE HOLDNINGEN FRA ANDRE DER HAR VALGT AT BETALE !

Det står mig klar at de der har valgt IKKE at betale, ikke syntes det er en god idé at vi kan se hvem der betaler :o)

/Rob
(Som overvejer, om han mon er stort set den eneste der betaler?)
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juli 2002 - 22:35 #14
oss mig..
mht. mærkning af pro/ej i spørgsmålene har jeg efter længere tankevirksomhed, tænkt nej.
synes at admin/køerne ;) burde have det, og så kan man måske gøre det i folks profiler.

Også fordi nogle vil måske have holdningen "Jeg er pro, og har mere ret til pointene end dig" eller måske "Det er en pro-bruger, den profil må hellere få dem, for har sikkert ret i sit svar"

Og nej, der har været spr. herinde hvor vi har råbt "oss mig" til pro-bruger eller ej.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
28. juli 2002 - 11:18 #15
ok du vil høre fra pro brugere - jeg er pro ;)

har tænkt over sagen - syntes ikke det er en god ide at man på brugerens svar kan se om man er pro bruger eller ej. Er enig med annika - spørger vil måske tror at siden det er en pro der svarer, må dennes sp være korrekt og ikke de andre svar - hvis funktionen skal på syntes jeg den hører mere hjemme under brugers kontoside.

En helt anden side af sagen er at det måske kunne være en ide med en eller anden oversig over pro brugere, men om den er nødvendig - mhhh ved ikke rigtig..... En sådan side kunne dog MÅSKE anspore flere til at støtte E med lidt kroner
Avatar billede klodoven Nybegynder
28. juli 2002 - 11:45 #16
hobbez->Jeg er da Pro-bruger.....jeg synes det stadig at det er en rigtig dårlig idé.
Avatar billede hobbez Nybegynder
28. juli 2002 - 16:12 #17
Tak til annikadk (og susanne larsen) for det første argument jeg kan bruge til noget: Jeg kan godt se, at der en en risiko for, at nogen tror at svar fra betalende profiler er mere værd end svar fra andre.

Forslaget modificeres derfor til:

Kunne man ikke have en markering i folks brugerprofil der viser, om de er betalende eller ej?

/Rob
Avatar billede gryn Nybegynder
28. juli 2002 - 17:00 #18
Jeg mener, at folk selv kan skrive det i deres minisite, hvis de synes det er relevant for andre at vide.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
29. juli 2002 - 11:02 #19
mjo hvorfor egentlig ikke, men gryn kommer med en relevant bemærkning - bruger kan jo skrive det i ministitet

men man kunne jo på kontosiden fx tilføje "Aktiv og pro bruger" - ligesom coadminerne har "Aktiv og coadmin"
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. august 2002 - 04:55 #20
jeg synes det er en ide der ville gøre mere skade end gavn.

Det ville være en opfordring til forskelsbehandling. "betalerne versus de useriøse" eller hvordan det nu kan blive. det har vi ikke brug for mere af.
Avatar billede 7th Praktikant
04. august 2002 - 06:42 #21
Helt enig. Bad idea. Lidt ala det samme som skal man gå med rygmærke hvis man er på understøttelse, og skal dem som har et betalende arbejde så gå rundt med krone på hovedet ? Nej vel... At mærke folk som har gjort noget på den ene eller anden måde er imod den "danske" jantelovsmoral ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. august 2002 - 11:59 #22
På den anden side har du ret i at 'man kan spekulere på om man er den eneste'.
Mit gæt er at der er ca 2-300 men det er rent gætteri).

Så et PRO-barometer kunne være en god ide ("pro-medlemmer 234") i statistik feltet ville jeg gå ind for. og det kunne vel også have en vis reklameværdi for pro.

mvh JakobA
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. august 2002 - 12:04 #23
jakoba: Ja, det var et godt "alternativ"
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. august 2002 - 13:27 #24
jakoba god ide
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. august 2002 - 21:05 #25
Jeg lukker her, i håbet om at en ADMIN falder over forslaget.

Tak til alle for input.

/Rob