Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 06:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl på Eksperten

I Opera 6 sker der ikke noget hvis man bevæger musen over menuerne i toppen af Eksperten. Det er da noget skidt nu hvor jeg lige har fået øjnene op for at Opera sparker numse sammenlignet med IE6. Prøv selv at hente den her: www.opera.com - den er for vild med undtagelse af at den ikke virker ordentligt her på Eksperten >:(

FíZhY\\
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. juli 2002 - 06:36 #1
hvis du vil have en browser som "sparker numse" skulle du prøve Mozilla...
jeg syntes at den er for fed, hvis du henter den, så prøv Ctrl+t -lækker funktion...

http://www.mozilla.org/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 06:37 #2
Og når man klikker på "Dine data", "Eksperten Pro", "Spørgsmål data", "Funktioner" eller "Skjulte indlæg" ude i venstre side så klapper boksene ikke sammen, men teksten i dem forsvinder bare...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 06:38 #3
Okay, prøver den lige :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 06:53 #4
nicofresh -> Mozilla ligner jo Netscape! Er det Netscapes afløser eller hvad?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. juli 2002 - 07:08 #5
Nej, netscape har "lånt" fra Mozilla...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. juli 2002 - 07:09 #6
jeg mener siden Netscape 5.0 har det været med Mozilla som udgangspunkt...
Avatar billede fangel Nybegynder
21. juli 2002 - 08:32 #7
nico => nej, Mozilla lånte Netscapes kode, lave om i den og så blev det til Mozilla... Netscape har så valgt at lave den nye version af Netscape på Mozilla (deres gecko engine...)

fiskesuppe => du kan jo bare ændre skin...

Dea_loves mozilla_PG
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. juli 2002 - 10:20 #8
Jeg har også prøvet Opera, men jeg synes at Mozilla sparker mere røv! :)

Der er stadig nogle mangler og enkelte småfejl, men dem er jeg sikker på at bliver rettet inden for rimelig tid. De har nemlig deres "BugZilla", hvor man kan indrapportere fejl. Her er der en masse (også uden for Mozilla) som tester de fejl som der er, og kommentere dem og lignende.

Jeg holder i hvert fald fast i Mozilla.

Og som dea_pg skriver det - som er det Mozilla, som har taget Netscaps kode. På et tidspunkt valgte Netscape at gøres deres browser gratis og open source. Det var der hvor Mozilla startede. Men Mozilla har altså gjort browseren meget bedere.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. juli 2002 - 11:48 #9
Jeg bruger IE.
1. Der er flere funktioner (altså websites kan bruge, fx virker css bedre)
2. Største delen af alle websites ser dårlig ud i andre browsere, fordi de er fejl-programmeret og kun bruger valid-kode.
3. Javascript virker heller ikke så godt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. juli 2002 - 12:29 #10
m-koldsgaard> Det var også min indstilling, inden jeg fik prøvet Mozilla 1.0

En anden god grund til at bruge noget andet end IE - så kan webstederne lære det! Det nytter ikke noget at skrive noget kode, som er noget ged, men som bliver fortolket korrekt af kun en browser (IE). Hvis alle browsere så også kun var denne ene (IE) ville ingen lægge mærke til det. Men der er flere browsere!
Så hvis webstederne begynder at få flere hits fra andre browsere, så kan det være at webstederne lære at skrive noget ordentlig kode.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. juli 2002 - 12:35 #11
goulduck - Det er selvf. rigtig nok... Det kunne være jeg skulle til at bruge Netscape, Opera og Mozilla noget mere...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 12:47 #12
dea_pg -> Ja, man kan godt ændre skin i Internet Explorer - det har jeg også gjort, men der er mange fordele i Opera sammenlignet med Internet Explorer. F.eks. kan man sætte alle popup vinduer til at åbne i baggrunden, så man kan vente til at læse dem når man har lyst. Det er også muligt at søge på flere søgemaskiner samtidig. Desuden synes jeg ikke den går så meget ned ;o)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. juli 2002 - 14:22 #13
En anden fed funktion i Opera er zoom, den er især dejlig når man udvikler sites.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2002 - 18:05 #14
Ingen admin/CoAdmins der har lyst til at fortælle om der vil blive gjort noget ved problemet med at siden ikke virker i andre browsere end Internet Explorer?
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. juli 2002 - 19:06 #15
Den virker da også til Mozilla ... :)