Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 10:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kategoristruktur - evaluering

Så har den nye kategoristruktur kørt nogen tid. Derfor vil jeg nu gerne have jeres mening om hvordan det fungerer, og hvad der bør gøres bedre.

- Hvordan er den i forhold til den gamle?
- Hvad bør ændres?
- Hvilke kategorier mangler?
- Hvilke kategorier bør slettes?

Siden den blev lanceret har jeg fået en del input, hvoraf meget allerede er blevet rettet og implementeret. Her i weekenden vil jeg gerne have givet den et sidste makeover, hvorfor jeg godt lige vil have jeres ideer og forslag med.

Der er nogle ting jeg er opmærksom på, jeg dog ikke kan få rettet i denne omgang:

- Summering af point i hovedkategorier fungerer ikke korrekt. Admin er gjort opmærksom på dette, og det ligger hos ham at få det fixet.
- Fordeling af spørgsmål der lå i kategorier der nu er delt i flere. Her mangler jeg et værktøj fra Admin der gør arbejdet lidt lettere.

Jeg vil bede jeg komme med korte og præcise kommentarer, forslag og begrundelser, da denne type spørgsmål ellers ofte bliver uoverskuelige, og dermed ubrugelige.

Spørgsmålet står åbent indtil lørdag morgen. Herefter starter jeg "renoveringsrunden".

/NanoQ
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
18. juli 2002 - 10:40 #1
Jeg synes sgu det fungerer meget godt.. Men de der nye sideboxe, der kan "åbnes" og "lukkes" (noget dhtml-djævelskab) forårsager runtime errors på min puter. det er ret irriterende.
Avatar billede mat Nybegynder
18. juli 2002 - 10:44 #2
Nu ved jeg ikke præcis om det er det du mener men here goes:

Jeg er bruger i flash katagorien, dvs den hedder flash, men så er der et underpunkt der hedder director?!? det er jo slet ikke det samme...

Derudover er flash delt yderligere ind i to: generelt og andre?

andre, er det livemotion, swish, flax og des lig som IKKE er flash?

Efter min menig er en opdeling under flashkategorien egentlig ikke bydende nødvendig her på eksperten, men hvis der skulle være en kunne det være noget med begynder, generelt og actionscript..

just my 2 c...

mvh mat :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. juli 2002 - 10:47 #3
Synes opdelingen mellem programmeringssprog og scriptsprog er lidt underlig - jeg har svært ved at se hvorfor fx XSLT er et programmeringssprog når Perl er et scriptsprog... Kunne man ikke droppe det tredie niveau - nogle steder er vi helt nede i 4 niveauer...

Ofte står "andre" øverst, burde den ikke nederst ?

ps. jeg er ikke interesseret i en diskussion om hvad der er programmeringssprog og hvad der er scriptsprog - når der er relativt få, er det så ikke smartere i én liste istedet for at splitte det for meget op.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 10:47 #4
niveaudelingen med "begynder/øvede" er egentlig en ide jeg tror jeg vil arbejde videre med.

Jeg kender intet til Flash, og dermed intet til hvordan den skal eller ikke skal niveaudeles. Den nuværende opdeling har jeg alene fra input fra andre brugere. Men den kan da slåes sammen til én.

Måske noget med:

Flash
  Begynder
  Øvet

Eller måske noget helt andet? - forslag imødeses :)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 10:49 #5
ljweb, jo... jeg tror den kommer tilbage til den gamle model - den nuværende opdeling blev til efter opfordring fra en anden bruger. Men nu har den fået så mange tæsk, at vi hopper tilbage igen ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 10:50 #6
jeg_var_gangsta, selve funktionaliteten kan jeg intet gøre ved. Her skal du stadig bruge kategorien "forslag" eller skrive til info@eksperten.dk :)

(husk forslag fra E Pro medlemmer har højest prioritet) ;)

NanoQ
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. juli 2002 - 10:51 #7
begynder/øvet ?? er det ikke pointantallet der viser det ?!? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 10:53 #8
ljweb, det burde det være... ;)

Jeg er dog heller ikke sikker på det er en god ide alligevel... Det er vist lidt unødvendigt.
Avatar billede mat Nybegynder
18. juli 2002 - 10:56 #9
nanoq > nikolajdu har før rejst spørgsmålet om opdeling af flashkategorien: http://www.eksperten.dk/spm/192678 det kan være det kan inspirere lidt :)

(han er jo en co-admin med god sans for flash :))

mat
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 11:06 #10
jammendog... den har jeg aldrig set :)

nikolajdu's forslag:

0. Hovedkategori
1. Tegnefunktioner
2. Actionscript
3. Serverside (ASP/PHP/CGI)
4. ClientSide (javascript)
5. Lyd

Lyder jo fornuftigt - så den ryger sgu med :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 11:56 #11
Absolut lækkert Hvis vi får den version :))

Én ting vil jeg dog lige nævne. Det er alle de kategorier der har fået en "generelt" der står de på siden med spørgsmålene ( http://www.eksperten.dk/kat/0/ ) alle som værende kategorien generelt. Her bør der nok hellere bare stå f.eks "flash" som i de go´e gamle dage. Det er ret frustrerende når ikke man kan se hvad der er hvad, men 5 forskellige "generelt" kategorier.

Jeg har også selv tænk på det med Lingo/director - Det hører absolut ikke ind under Flash. Måske er det dog det mest naturlige sted frem for at lave en selvstændig kategori.

Jeg er stadigt også mest til at de "grafiske opgaver/programmeringsopgaver" også ligger i de dertil hørende kategorier. Altså at de ligger under flash, når nu det er det der skal laves/hjælpes med. Mest fordi jeg aldrig har abboneret på "job/opgave/freelance", da jeg ingen intensioner har om at lave f.eks ASP.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 11:58 #12
Nåja - Så kan du smide Flashe´s XML kategori ind sammen med javascript

Altså

4. Clientside (javascript/XML)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 13:17 #13
nikolajdu, vedr. "generelt" kategorierne er jeg klar over problemet. Men det ligger snarere i visningen på forsiden, end i selve kategoristrukturen. Måden forsiden er bygget på, tager ikke højde for den nye niveaudeling af kategoristrukturen. Jacob er opmærksom herpå, og han ville finde en løsning.

Vedr. opgaver har jeg tænkt meget på hvordan den kunne gøres smartere. Jeg kan godt følge ideen mht. programmeringskategorierne. Men hvordan skulle grafikopgaverne håndteres?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 13:22 #14
Jeg ved han er opmærksom for jeg nævnte det for ham i sidste uge :)

grafiske opgaver kan vel ligge under "billedebehandling" ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 13:34 #15
Programmeringsopgaverne ville jeg jo så mene hørte hjemme under eksempelvis "Programmering/delphi" - "Billedbehandling" ligger under "programmer" - her mener jeg jo ikke opgavekategorierne hører hjemme. Kategorierne under "billedbehandling" drejer sig jo om brugen af specifikke programmer.

En grafikopgave vil jo i stort set alle tilfælde kunne løses vha. flere forskellige værktøjer...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 13:43 #16
Det har du ret i :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 14:00 #17
Men hvordan skulle man så kringle den? ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 14:06 #18
Ja det var vidst derfor min kommentar ikke blev længere :))
Avatar billede lrp Nybegynder
18. juli 2002 - 14:50 #19
Under Programmer:Regneark er der en klar tendens til, at alle spørgsmålene samles i underkategorien "Excel". Der ligger endnu ikke ét eneste spørgsmål i underkategorierne "Andre", "Lotus 1-2-3" og "Quattro Pro". I underkategorien "Generelt" ligger ét spørgsmål (som er fejlplaceret, burde ligge under "Excel").

Da ca. 99% af alle regnearksspørgsmål handler om Excel, foreslår jeg at alle andre underkategorier end "Excel" og "Andre" slettes.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:35 #20
.