18. juli 2002 - 00:01 Der er 26 kommentarer og
4 løsninger

Spørgsmål når man skal tilbageføre point

Hejsa,

når man skal tilbagefører nogle point, som man måske har fået ved en fejl, skal man så opretet spørgsmål et i Eksperten >> Generelt eller kategorien som spørgsmålet hører til i (ex. Programmering >> DHTML)?

Hvis man tilbagefører i Eksperten >> Generelt for folk ikke mail om et nyt spørgsmål i deres kategori, men så kan det muligvis give problemmer i kategoriens Top Liste.

Hvad er det mest rigtige at gøre?

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
18. juli 2002 - 00:14 #1
jeg vil umiddelbart mene at det bør gøres i "fri debat" -hvis folk vælger at abonnere på dén kategori er de også selv uden om det :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 00:17 #2
Normalt siger CoAdmin'sne at du skal gøre det i Diverse->Fri Debat... Når du så skal fortælle ham du skal overføre til, så er det jo bare at poste et indlæg i det spørgsmål han/hun deltog i og fortælle at han/hun kan får sine points der... :)
Avatar billede Jman Praktikant
18. juli 2002 - 00:17 #3
Det mest rigtige er at oprette et nyt spørgsmål i samme kategori - som du selv nævner - p.g.a. spørgeren højst sandsynligt abbonerer på den kategori -
Og normalt tilføjer man så een reference til det spørgsmål, hvor det er gået galt, så andre kan følge med :0)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 00:37 #4
Vil dog give superior ret i at den burde oprettes i samme kategori... Ikke på grund af abbonering på kategorien, men på grund af top10'en i den kategori...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 01:28 #5
Er også enig i at tilbagelevering skal foregå i samme kategori.
Avatar billede cms Nybegynder
18. juli 2002 - 01:59 #6
Jeg kan huske en uskreven men ofte nævnt regel fra før CoAdmins' tid - at sådanne spørgsmål altid skulle oprettes i samme kategori.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 08:00 #7
Jeg plejer nu at henvise til Fri Debat. Simpelt hen for at undgå "rod" i kategorierne. Spørger skulle jo gerne få besked, i og med der lægges en henvisning til overførslen i det refererende spørgsmål.
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 12:38 #8
>>nanoq
Var det ikke en ide at oprette en kategori som kun var til for tilbage betaling af point?

Eksperten : Eksperten : Tilbage betaling af point : "mit point spørgsmål"
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 12:41 #9
Er der ikke nok rod i Fri Debat ..?

Lav en afstemning her på E, så er alle med til at stemme om hvad de synes er bedst :)
Avatar billede prodic Mester
18. juli 2002 - 12:42 #10
Tilbagebetaling bør altid foregå i selvsamme kategori som det oprindelige spørgsmål stod i.
Alt andet vil virke direkte ulogisk.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 12:43 #11
Hermandsen -> Også en god idé :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 12:46 #12
Hermandsen - Jeg har tidligere foreslået at man kunne lave en "point til knap", der sørgede for også at indsætte den rigtige reference med det samme, så man kunne blive fri for alle de her kommentarer om at der "mangler en ref".
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 12:48 #13
Prodic -> Hvis nu nogen mener det bør foregå i en kategori (Fri Debat), er dett så ikke bedre at oprette en ny kategori specielt til tilbagebetaling?

Mener også at det bør foregå i samme kategori
Avatar billede prodic Mester
18. juli 2002 - 12:53 #14
Pascal->Hvis vi antager, at der er uddelt point i en kategori(X), så påvirker det jo også X-kategoriens top-liste/interne liste.
Hvis de fejludleverede point derfor tilbageføres i en ny kategori, så påvirker det den kategoris top-liste/interne liste samtidig med at den oprindelige kategori's top-liste/interne liste stadigvæk viser et forkert resultat.
Det kan vel næppe være den optimale løsning.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 12:56 #15
Idéen med mit forslag er netop at både kategori og ref vil være der med det samme, så skulle der være no problemos :)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 12:58 #16
Prodic -> Nej, men hvis de absolut vil have det til at foregå i en kategori, så ER det da bedre med en speciel kategori til formålet.

Som jeg skrev: "Mener også at det bør foregå i samme kategori" :)
Avatar billede prodic Mester
18. juli 2002 - 12:59 #17
Nikolajdu->Erfaringen burde errindre dig om, at det nok skal lykkedes nogle af rode i det alligevel :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 13:01 #18
prodic - Absolut, men det kan vel næppe undgåes :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 13:12 #19
Kan vi ikke bare konstatere at det skal lægge i samme kategori... Hvis så spørgsmålet oprettes i forkert kategori kan vi bare fortælle den person at det skal oprettes i samme kategori! :)

En tilbage-betalings-point-knap... Tjaaa, undskyld jeg siger det, men er det ikke kun dummerne der har brug for sådan en? :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 13:15 #20
Hermandsen - Det største problem i forbindelse med point til/tilbage er vel netop at folk mangler en ref og der vil sådan en sag gøre det hele nemmere - Det vil vi vel gerne ha :)
Avatar billede Jman Praktikant
18. juli 2002 - 13:15 #21
det er vel ikke dummerne, der har brug for den - det er vel å man kan aflevere *til* dummerne.. Elers er det vel ikke tilbagebetaling ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 13:23 #22
Nikolajdu -> Er det SÅ svært at lave en kommentar med teksten 'ref?'?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 13:25 #23
HVIS knappen kommer bliver det sikkert en Pro-funktion ...
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 13:26 #24
Hehe... Okay, jeg gi'r mig! ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2002 - 13:27 #25
Næh, men husk på at folk reagerer voldsomt på det 20 gange om dagen - Det vil kunne undgåes.

Dummien vil ikke føle sig trådt på for i uvidenhed at have oprettet det uden ref og andre vil ikke blive frustreret og indlede diskussioner fordi de ikke ser den.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 13:34 #26
Hvad med en "Overfør points til anden konto"-knap? Så bliver det meget nemmere at snyde sig til points (flere brugere) ;)

OK, den knap kan få en chance :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 13:46 #27
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 13:52 #28
Hermandsen -> Har du anmeldt det?
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 13:55 #29
Mangler der ikke bare en ref, eller er det direkte pointoverførsel?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
18. juli 2002 - 13:56 #30
Det er mere, "terry du vil formodentlig godt ha dine 150 p som jeg har afsat til det her spørgsmål" ...