Avatar billede moreless Nybegynder
17. juli 2002 - 23:40 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Accepter sit eget svar

Hejsa Eksperten og i andre

når jeg tænker lidt over det er det jo egentligt lidt defekt at man skal accepter sit eget svar for at lukke et spørgsmål som ikke bliver besvaret/findes en alternativ løsning på. Kunne man ikke blot lave en "luk spm" knap? :-)

/moreless
Avatar billede spt Nybegynder
17. juli 2002 - 23:47 #1
jo det kan du have ret i. og så syntes jeg at når man trykker på en såddan knap gav sitet automatisk 50% af de udlovede point til deling imellem hver af de svarende deltagere som tak for deres tid.

men det er sikkert noget som kun eksperten pro vil få gavn af hvis sitets byggedyr overhovedet vil være med til det
Avatar billede spt Nybegynder
17. juli 2002 - 23:48 #2
og så skal det selvfølgelig ikke være muligt at svare på sit eget spm.
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. juli 2002 - 23:52 #3
Jeg synes det er fint sådan som det er nu, og kan desværre ikke helt se den store fordel i dit forslag... Sorry... :/

>>spt
Hvis nu der blev givet 50% af pointene til dem der havde svaret, ville der jo nok begynde at komme de såkaldte pointhajer der bare fløj frem og tilbage mellem spørgsmålene og lagde et tilfældigt svar... Når så det blev lukket ville den person ufortjent få tildelt point...
Avatar billede moreless Nybegynder
17. juli 2002 - 23:59 #4
Synes absolut af den knap skal opfindes.. specielt for nybegyndere som ikke ved hvordan man skal gøre det..

/moreless
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 00:19 #5
Det fortælle man dem jo bare! Vi sidder dog et par stykker der har været her noget tid nu! :)
Avatar billede Jman Praktikant
18. juli 2002 - 00:26 #6
ENIG!
Også af hensyn til evt. søgning på tidligere spørgsmål - Det er tåbeligt at man kan søge i spørgsmål, som måske ikke har et tilfredsstillende svar.
Hvis man kunne lukke sit eget spørgsmål uden at skulle acceptere selv ville man kunne sortere disse fra i en søgning (det kan man nu alligevel godt ved at sortere spørgsmålene fra hvor spørger og svarer er ens, men det er stadig ikke det rigtige)
Så jeg støtter dette forslag til fulde!!!
Jeg synes nu heller ikke at der default skal uddeles point til alle, der har svaret - Tværtimod er det skal det stadig være op til spørger at vurdere hvor vidt folk skal belønnes for tid.
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 00:34 #7
>>spt
"og så skal det selvfølgelig ikke være muligt at svare på sit eget spm."
Hvad så hvis man finder løsningen kort efter man har stillet spørgsmålet, skal man så bare vente på en der har givet det rigtige svar og gi' ham pointene? Nej, vel!

Tror også det er en dårlig ide, hvis man f.eks. kommer til at trykke forkert (sker af og til, ikke ofte)... Det gør man altså ikke lige ved den nuværende metode...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 01:21 #8
God ide - dog skal der ikke tvangsdeles point ud, da der i 99% af tilfældende jo ikke er kommet et brugbart svar. Hvis en person så syntes at der skal falde point af alligevel, kan han jo bare give dem en del af den afsatte pointsum :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. juli 2002 - 15:12 #9
Jeg syntes det er rigtig godt man kan svare på signe egne spørgsmål. Hvis man du stiller et spørgsmål og man selv finder løsningen og andre har forsøgt at hjælpe, så er det da fint man lige kan dele lidt ud som tak for hjælpen og så tage resten selv.

Jeg tror det vil skabe mindst lige så stor forviring hvis ikke størrer forviring bland nye folk, så har man Luk Spørgsmål og Acceptere. Så får vi 10 gange flere alt for hurtigt lukkede spørgsmål (via accepteret) end nu fordi folk så tror de kan give lidt points en en som svare lidt på spørgmålet (tror mig det har jeg set mange gange).. Den anden er man får en masse svar, og vil så lukke sig spørgsmål ?? hvad trykker man på Accepter (hva'd') arh luk spørgsmål. Tryk og alle er så blevet afvist.... Anmelde til CoAmin for at tage points sel i den gode tro man har lukket sig spørgsmål korrekt.....

Det hander bare om at skrive nolge korte ordenlige tekster (fra E side) til brugere på den spørgsmål siden.. Og ikke bare "Du kan vælge at accepter XXX svar". Det kan let stå nogle flere oplysninger uden det flyder for meget... Evt en lille knap hvor der står HJÆLP!!!.

Der må for alt i verden ikke blive automatisk uddelt points til deling blandt dem som svare, så kan vi vist alle se hvordnan udviklingen går.. Så får man det samme svar 100 gange fordi folk håber på lidt points....

Det var så min mening :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juli 2002 - 22:34 #10
Enig!!!
Avatar billede spt Nybegynder
20. juli 2002 - 22:40 #11
hermandsen: selvfølgelig skal man have lidt for den tid man har brugt på at forsøge at finde problemet.

ja ja og hvad i alverden skulle folk så bruge de 3 point de så ville få til. der er jo ingen præmier længere.
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. juli 2002 - 14:37 #12
>>spt
Det er da fair nok at folk får lidt point for deres tid, men det må endelig ikke ske automatisk... Så skal det være spørgeren der uddeler pointene... Hvis det sker pr. automatik kan man jo bare lægge et punktum i de svar man giver på spørgsmål rundt omkring og vente på at det bliver lukket... Det kan  godt være at 3 point ikke betyder så meget, men 3 point gange 100 spørgsmål, så er vi lige pludselig oppe i nogle høje tal (mange bække små gør en stor å)...
Avatar billede spt Nybegynder
22. juli 2002 - 20:23 #13
hermandsen: såddan nogen kan man jo melde til en sysadmin så han/hun kan blive losset ud herfra.
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. juli 2002 - 15:15 #14
>>spt
Jaaah, men tror du ikke han har nok at lave i forvejen? ;)
Avatar billede snap Nybegynder
24. juli 2002 - 12:59 #15
jeg har læst det hele i dette spørsmål for at finde en opskrift på hvordan man bruger accepter , luk spørgsmål , plus alle de andre smarte ting i eksperten, men er ikke blevet klogere endnu. Er det kun for de indviede eller hvad ??
Avatar billede hermandsen Juniormester
24. juli 2002 - 22:10 #16
>>snap
Hvis du finder det meget besværligt er du velkommen til at kontakte mig på ICQ eller MSN... :)

ICQ: 43950538
MSN: hermandsen@hotmail.com
Avatar billede mj72 Juniormester
29. august 2005 - 18:35 #17
jeg har også læst hele bøtten, og kan heller ikke finde et sted, hvor der står noget om pointgivning, accepter og luk spørgsmål ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2005 - 21:43 #18
http://expfaq.1go.dk - tag et kig her :)