Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2002 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Info til nye brugere

Var det ikke en ide at lave en info-side til nye brugere af eksperten, sådan at de ved hvordan man begår sig på eksperten mht. selv at lukke spørgsmål - acceptere spørgsmål (her tænker jeg på at mange accepterer FØR de har prøvet de svar de har fået)

Der er sikkert mange flere ting der kunne komme på info-listen - men kan umiddelbart ikke komme på flere :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2002 - 12:51 #1
under info-side burde reglerne også stå ;o)
da der er mange der springer let henover dem, når de bliver brugere!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 12:54 #2
de vil aldrig blive læst? Jeg gad heller ikke selv læse dem hvis jeg kom ind på et nyt site...  jeg klikker rundt og kigger og hvis jeg ikke kan finde ud af det har de set mig for en sidste gang...  tror mange har dette netmønster (som ikke afspejler min færden uden for nettet)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2002 - 12:55 #3
jep :)
jeg MENER at der er link med til reglerne i den mail man modtager når man skal aktivere sin bruger - men hvis ikke var det nok en go ide at smide den med + link til info :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2002 - 12:56 #4
startfirma.dk> Du har muligvis ret, men vil da mene at så har eksperten da gjort NOGET for at få folk til at føle sig mere trygge :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 12:57 #5
...eller spildte kræfter på en "nice to have feature" mens der er 1000 ting på listen over aktive brugeres ønsker. Jeg ville ikke prioriterer en sådan liste, da jeg er overbevist om at den ikke blive læst.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2002 - 13:02 #6
Det syntes jeg er en rigtig god ide...
For der er simpelthen så mange gamle spørgsmål der bare er åbne!!
Når man har slidt i det for at hjælpe dem med deres problem,
så skrider de sgu bare uden en kommentar...
De sker alt for ofte
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juli 2002 - 15:34 #7
Man kunne vel også som bruger, som ikke er "en del" af eksperten-teamet selv lave sådan en vejledning og give den til (Co)Admin.. så kunne de sige tak og vi ville få en vejledening på siden. :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. juli 2002 - 16:00 #8
Evt. kunne sådanne en "guideline" sendes til en ny bruger, når han bliver oprettet... Måske føler nye brugere ikke trang til at browse ind på regl-siden , men deres mail tror jeg de læser :-))

Evt. lav den med lidt humor, så man bliver *hooked* af at læse den :-)

/Søren
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. juli 2002 - 11:42 #9
Jeg oprettede mig selv som ny bruger i går. Her er nogle af de ting, jeg gerne ville have haft en forklaring på fra starten:
Hvad flagene betyder.
Om der er en forældelsesmekanisme for spørgsmål.
Om der er andre formål med points end at få spørge-jørgener til at begrænse sig.
Hvad sharks er, og senere, om der er liv i sharks. Kun få opgaver, og nogle af dem er temmelig gamle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2002 - 20:34 #10
neteffect>

1. flag:
grønt flag: spørgsmålet er ikke blevet besvaret (der kan være kommentarer).
gult flag: spørgsmålet er besvaret.
blåt flag: spørgsmål er besvaret og svaret accepteret.
hvidt flag: spørgsmålet er slettet.

2. forældelsesmekanisme:
Ikke på nuværende tidspunkt - men det vil vist nok komme på et senere tidspunkt.

3. points:
det eneste formål er en sølle belønning for et udført tykke arbejde :)

4. sharks:
Hvis du tænker på sharksforum.com er det en side som denne, men her er belønningen kontanter.