Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 14:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bøger??

Jeg glemte helt og spørge dem har anbefalet mig de 3 bøger her: XSLT fra O'Reily, og XML fra O'Reily og XSL Companion, om der står hvordan man bygger et helt site op på den bedste måde, og vil også gerne lære og inkludere serverside.

Kender nogen her disse bøger, eller kan man anbefale nogen andre?

Mvh Lucien
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 14:49 #1
Jeg ville nok ikke bruge de bøger så.. det ville være for dyrt at købe dem alle... Så ville jeg hellere investere i ASP Active Server Pages fra IDG Forlag, skrevet af C. Wille og C. Koller.

Bogen gennemgår ASP i stor art, og hvordan du arbejder sammen med XML. Der er oxo eksempler hvor de gennemgår XSL i sammenhæng med XML!
Så det ville jeg nok foretrække at du købte og sparede en masse penge!

//>Rune
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 14:58 #2
Har du et link eller et ISBN nummer på den bog?

Og mange tak Rune........
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 15:01 #3
BTW.: Omhandler den også serverside xml / xsl(transformation). Altså så det er html der bliver spyttet ud til browseren?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:01 #4
Jov, 2 sek.

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:03 #5
ISBN: 87-7843-361-4

Indledning
1. Sådan opretter du din første side
2. Introduktion til Internet Information Server
3. ASP i praksis
4. Send data til brugeren
5. Indhent data fra brugeren
6. Håndtering af brugersessioner og applikationer
7. Vedvarende informationer om brugeren
8. Avanceret brug af de indbyggede ASP-objekter
9. Komponenter
10. IIS’s installerbare komponenter
11. Afsendelse og modtagelse af e-mail
12. Anvendelse af filer
13. Anvendelse af databaser
14. Udtrækning af data fra en database
15. Tilføjelse af data til en tabel
16. Redigering af tabeldata
17. Sidenavigering i postsæt
18. Anvendelse af lagrede procedurer
19. Fejlfinding i ASP-applikationer
20. Anvendelse af XML
21. Programmering af Windows Script Components
22. Beskyttelse af ASP-applikationer
23. Optimering af ASP-applikationer
24. Grundelementerne i en web-butik

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:03 #6
Ja

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:03 #7
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 15:04 #8
Hvis du skulle bygge et helt site i xml, xslt, css og asp. Hvordan ville du så bygge det op? Er det ikke dumt kun og satse på dem der har IE 6.0. Er det ikke bedre at inkludere serverside så, og lade serveren fortolke xml'n ovs.?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:08 #9
Jamen du behøver jo slet ikke at tænke på hvad de bruger hvis du benytter dig af Server-Sideed programmering, da du jo kun bruger data på serveren men kaster det ud som normal HTML!

//>Rune
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 15:12 #10
Ja,- det ved jeg godt..........jeg tænkte mere på om det ikke var dumt og undlade at lade serveren fortolke det?!?! Hehe. I stedet for bare at lave sitet i de xml, xslt og css dokumenter og så lade browseren fortolke det.

Kender du et site der ligger inde med de nyeste opdateringer omkring hvad folk har af internet browsers?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2002 - 15:19 #11
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. juni 2002 - 15:20 #12
Okay.........tak for sluderen. Hygge