Avatar billede cbt Nybegynder
06. maj 2002 - 17:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Laaangsom opdatering

Jeg har en Access 97 som skal hente data fra en SQL Server. Data ligger lidt uorganiseret på SQL Serveren via et specielt program, så jeg flytter data fra SQL serveren til nogle bruger definerede tabeller. Det fungerer også godt nok, men det er noget langsomt. Det er ikke særlig mange data jeg flytter med (20-30 stk). men det er med forskellige select kriteria og jeg har lavet flere Recset.
Jeg bruger DAO og MSJet som forbindelse og derefter DB.OpenRecordset(SQL blabla). Jeg tror at det er det gamle DAO MSJet der er for langsomt. Kan ODBC direct hjæpe på hastigheden og hvordan går jeg i pricippet i det.
Avatar billede terry Ekspert
06. maj 2002 - 17:45 #1
not quite sure I understand your problem! When you say "langsom" what do you mean by that?
Another solution is to use pass through queries. A "normal" Access query has to drag all of the data of the network with a pass through query the SERVER only reurns the data which is selected and this does help performance quite a lot.

Take a  look at this subject in HELP:

Another solution is to do some of your work with DTS in SQL Serverof maybe look at VIEWS!
Avatar billede nih Novice
06. maj 2002 - 17:57 #2
Jeg plejer at oprette en ODBC forbindelse via kontrolpanellet. Herefter sammenkæder jeg tabellerne i access.

Hastigheden er ca. den samme som hvis jeg kæder til en access db.

Niels
Avatar billede cbt Nybegynder
07. maj 2002 - 08:45 #3
Terry. Sorry Laaangsom means "very slow".
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2002 - 08:55 #4
:o) Ok! have you thought about the other suggestions?
Avatar billede cbt Nybegynder
07. maj 2002 - 12:05 #5
Hej Nih
Hvordan undgår jeg SQL Server Logon box kommer hvergang access bliver åbnet igen
Avatar billede cbt Nybegynder
07. maj 2002 - 12:06 #6
Hi Terry
I'm trying the Linking of tables (which is did originally !) else I will try the pass through query.
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2002 - 12:10 #7
Pass through queries are MUCH faster than linked tables. There is really no difference between Linked tables  and normal!
Avatar billede nih Novice
08. maj 2002 - 08:33 #8
cbt ->
Når du sammenkæder tabellerne, og har fået adgang til din SQL server, er der en lille checkbox, der skal have et 'hak'. Så vidt jeg husker er det i den dialogboks, hvor du vælger hvilke tabeller der skal sammenkædes.
I Access, kan du åbne den sammenkædede tabel i designvisning, højreklik i en tilfældig feltdefinition og vælg egenskaber. Nu kan du redigere tabellens connection string.

Niels