Avatar billede wilweb Nybegynder
24. april 2002 - 13:20 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Linux på en power mac G3

Er det muligt at installere linux, mySQL på en Power Mac, så jeg kan komme til at kode PHP på min MAC.
Jeg er helt ny Mac mand
Avatar billede Jman Praktikant
24. april 2002 - 13:33 #1
du kan benytte Dave, som simulerer PC
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2002 - 13:34 #2
Det hele er med i osx, eller kan instlleres under dette. Så hvis din mac er er forholdsvis hurtig 300-400 mhz og med min 256 mb ram, så vil jeg foreslå at køre osx på den
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2002 - 13:35 #3
Dave simulere IKKE pc - dave muliggøre at få adgang til pc-shares fra en mac.
Avatar billede wilweb Nybegynder
24. april 2002 - 13:43 #4
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at holde PC formatet helt ude.
Så skal jeg måske opgradere lidt min er en Power Mac G3 266 MHz med 192 Mb RAM og jeg kører OS 9.1
Er der nogle MAC websites med salg af brugt udstyr? så jeg kan opgradere!
og evt. med lidt start på MAC svar?
straszek : smid lige et svar.
Avatar billede styxx Nybegynder
24. april 2002 - 14:10 #5
Du kan fint køre OS X på din G3'er, jeg kører OS X på 250MHz Wallstreet med 256MB Ram. For at få mest muligt ud af din maskine, kan du med fordel smide mere ram i.
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2002 - 14:11 #6
svar
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2002 - 14:12 #7
Avatar billede styxx Nybegynder
24. april 2002 - 14:16 #8
Hvis du "insisterer" på at installere Linux, kan du downloade Mandrake Linux 8.2 til PPC (En af de bedre distributioner)
her : http://www.linux-mandrake.com/en/ftptmp/1019650320.bba5b7566c414cff4cc0de8b56110240.php#ppc
Avatar billede wilweb Nybegynder
24. april 2002 - 14:38 #9
styxx:> Nu bruger du "insisterer", hvad mener du med det?
Egentlig er det jeg vil! at kunne bruge PHP som script sprog og MySQL som database på min Mac.. Kan det lade sig gøre uden linux?
Avatar billede styxx Nybegynder
24. april 2002 - 15:19 #10
Du skrev om det var muligt at installere Linux på din Mac, og det er det (Undskyld hvis jeg forplumrede det lidt) Fordelen ved OS X er selvfølgelig at det er muligt stadig at køre Mac programmer enten i Classic mode eller Native, det er med andre ord ikke så stort et spring som at skifte til Linux. Apache og PHP er som standard installeret på OS X, PHP skal blot aktiveres i Apache. Du mangler altså blot at installere MySQL. Prækompilerede binaries kan hentes her : http://www.entropy.ch/software/macosx/mysql/. Fra samme site kan også hentes et mere avanceret PHP modul, med XSL transformering, GD mv..
Avatar billede wilweb Nybegynder
24. april 2002 - 15:25 #11
Tusinde tak, det var måske mig der spurgt lidt dumt og har været Mac mand i 2 dage.
Tak for hjælpen
:>
Avatar billede skwat Praktikant
24. april 2002 - 21:17 #12
Det kan godt være det er mig, med det ser ud til at du ikke har fået et svar på om det kan lade sig gøre. Det kan jeg heller ikke svare på, men jeg ved at du kan få NetBSD til din mac, så hvis det vil køre en og eller anden UNIX med apache osv. er det en oplagt mulighed
Avatar billede styxx Nybegynder
25. april 2002 - 09:47 #13
skwat:> I en del af svaret står der at Mandrake Linux kan installeres på Mac, incl. et link til CD images, 2stk. der skal brændes før installation..
Avatar billede skwat Praktikant
02. maj 2002 - 11:22 #14
k