Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
17. april 2002 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Final Render!

Hvordan bruger jeg final render i 3DSmax?
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
17. april 2002 - 22:44 #1
Ja det kommer da sandelig an på hvad du vil lave med FinalRender. Men grundlæggende kan alle funktioner tilgås via FinalRender globals menuen, som du kan tilføje til din Quad menu i Customize > Customize Userinterface.

/* helmer */
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
17. april 2002 - 23:48 #2
Tak for tippet!
Nu har jeg fundet ud af at få menuen frem, men hvordan starter jeg en rendering? Jeg har prøvet at ændre parametrene i FRglobal menuen og derefter rendere på sædvaneligvis, men der er ingen forskel at se! Hvad mangler jeg at før??
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
18. april 2002 - 10:53 #3
Ja, det kan være en lidt tricky affære at få det til at virke. På http://www.3dluvr.com/content/artz/maxfirst.php er der to grundlæggende tutorials i finalRender. En om objektbaseret GI og en om HDRI baseret GI.

/* helmer */
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
18. april 2002 - 18:57 #4
Tusind tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Rune