Avatar billede hp-power Nybegynder
11. april 2002 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3d Studio max og ny begynder

jeg har lige købt3d studio max.

jeg har nogle spørgsmål som driller mig

1. nå jeg har laver fx en kasse eller en kugle og jeg så trækker den i andre former er der så en måde at tilføje flere punkter på så man kan lave en mere præsis tegning.

2. kan man få programmet til at glatte de ujævne kanter ud automatisk.

Heino
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. april 2002 - 15:38 #1
Hvad mener du med at trække den i andre former?

Du kan selvfølig altid konvertere dine objekter til "editable mesh" og dermed få 100% kontrol over alle dine vertices og polygoner!

Men hvis du bare vil tilføje flere punkter (vertex) kan du tilføje en MeshSmooth...

ZeroHero

PS: Tillykke med din 3DSMax :))
Avatar billede hp-power Nybegynder
11. april 2002 - 16:32 #2
det er hvis jeg kun vil til føje et enkelt punkt på en bestemt linje jeg har også konvertere dem til editable mesh..
Avatar billede hp-power Nybegynder
11. april 2002 - 16:35 #3
hvis du laver en box får den jo kun et punkt i hver hjørne hvordan til føjer jeg punkter manualt
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. april 2002 - 18:45 #4
Du kan ikke bare tilføje et punkt (vertex)... Jeg tror du mangler en vigtigt forståelse af, hvad 3D teknik er!
Alt 3D er bygget op af trekanter, derfor kan du ikke bare tilføje en vertex. Når du har konverteret din box til editable mesh, så prøv at vælge "Face" mode på modify panelen og vælg Wireframe View ved at trykke på f4 eller f3... Klik på din box og "studere" den og du vil finde ud af at den er opbygget af trekanter.
Hvis du vil opdele disse trekanter i mindre trekanter og dermed gøre din box mere detaljeret, bør du anvende "Cut" funktion. Den "skære" dine trekanter i to stykker...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. april 2002 - 19:20 #5
Du kan også tilføje flere segmenter til din box før du konventere til editable mesh på din "Modify Panel"...
Avatar billede hp-power Nybegynder
12. april 2002 - 09:47 #6
okay jeg tror jeg har fundet ud af det men jeg syntes ikke det helt kan passe hvis du nu laver en box den får fire hjørner men du kan også lave den så koxen består af 4 kasser sat sammen til en box når du har lave en box han man så ikke lave den til flere så kasse så man kan ændre på midten af kassen uden at ændre hjørnerne..

Heino
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. april 2002 - 14:25 #7
jeg er ikke helt med på hvad du mener... Sådan jeg har forstået har du en box, hvor du har tilføjet flere segmenter, så det ser ud som om den er lavet af 4 kasser, og de "4 kasser" vil du have skilt ad...
er det korrekt forstået? for hvis det er sådan du mener, kan du prøve at kigge lidt på "Detach" funktionen...
Avatar billede hp-power Nybegynder
12. april 2002 - 17:05 #8
du har en kasse med 8 blå punkter, et i hver hjørne. men hvis jeg gerne vil have den ene side trukket med på midden hvordan laver jeg så et punt mellem de to blå punkter...

Heino