Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:22 Der er 21 kommentarer

Ny loginframe / design

Hej med jer.

Når man logger ind på et underliggende websted der er beskyttet med password, så kommer der et vindue frem hvor man skal skrive navn og password. Kan denne "kasse" laves om designmæssigt?

Venlig hilsen fra Henrik
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:30 #1
Nej, da det er en applikation i browseren
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. marts 2002 - 17:32 #2
Du kan dog lave et login script på din hjemmeside, som så gør at folk skal logge ind via et script. Dette scraipt sender så brugeren videre såfremt at han taster den rigtige kode. På den måde der undgår du den der grimme login boks som er integreret.
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:32 #3
Ja, det er jeg klar over. Men når man feks. logger ind på forskellige nyhedstjenester og mange andre steder, så har de nogle vidt forskellige "login-bokse"

Hilsen Henrik
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:33 #4
hvorfor satan skulle det afvises?
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:34 #5
nåå... ja men det var jo ikke lige spørgsmålet..

Men ja - som praetorian siger, så skal du bruge noget php eller asp
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:35 #6
Undskyld thaufer. Jeg troede bare at når man afviste, så var det pointene man afviste. Jeg mener ikke endnu at have fået svar på mit spørgsmål, så derfor gjorde jeg det. Måske er det ikke sådant systemet virker her?
Hjælp mig!!  Jeg er ny her

Hilsen Henrik
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. marts 2002 - 17:35 #7
Hvorfor skulle mit svar afvises, det er da svaret på dit spørgsmål. at jeg så ikke lige har det korrekte script skulle vel ikke gøre noget
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:36 #8
Jo, det var spørgsmålet thaufer. Men hvis jeg vidste en masse omdet her, så havde jeg selvfølgelig formuleret mit spørgsmål anderledes... TROR JEG  :-) Måske havde jeg så også selv haft svaret..

Hilsen Henrik
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:36 #9
når du afviser siger du.... det svar kan jeg ikke bruge til noget - han skal ikke have nogle point.

Men jeg svarede jo egentligt på det du spurgte om ;)
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:37 #10
lol - han har gang i afvis knappen, hva praetorian ;)
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. marts 2002 - 17:38 #11
Det må du nok sige :-).
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:38 #12
HALLO!!
Undskyld hvis en "Ikke haj" er kommet herind!!!!

Jeg skal straks bevæge mig ud igen. Kan godt se at det er for besværligt for jer om i får point eller ikke  :-(
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. marts 2002 - 17:40 #13
Kan jo ikke gøre for at jeg ikke er programmør!!!
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:42 #14
rolig nu. Vi har ikke noget i mod at du er "ikke haj", men vi gør dig bare opmærksom på at du afviser vores ellers rigtige svar, hvilket virker lidt skørt for os...
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:42 #15
Det var heller ikke så meget myntet på dig praetorian, du´har jo egentligt svaret meget godt på det jeg spurgte om.
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:45 #16
Jeg havde den tro, at når man "betalte" med sine point, så var det fordi problemet så var løst.
Men der skal åbenbart betales selvom man kun skriver: "Nej, da det er en applikation i browseren". Synes du jeg skulle blive meget klogere af det?

Nu kan jeg gå ud og lede efter et script, det er sgu´ da´ en anden snak. Nu ved jeg at det kan lade sig gøre..
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 17:47 #17
Hvordan overfører jeg de 30 point til praetorian, og lad mig så komme ud herfra

Henrik
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. marts 2002 - 17:49 #18
Jeg brokkede mig kun over at blive afvist, da du ikke havde sagt hvad du egentligt var ude efter.

Og ja - efter du fortalte hvad du var ude efter, kan jeg da godt se at mit svar var ret unødigt for dig.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. marts 2002 - 17:59 #19
hej Henrik
Velkommen til eksperten, inden der bliver for meget larm i gaden om point eller ej, så har du jo egentlig fået svar, og godt nok var svaret at du ikke i første omgang kunne lave det om, designmæssigt, så fik du et korrekt svar, til sammenligning kunne man jo stille det lidt firkantet op, og sammenligne med: Sp- jeg vil gerne lave en båd af sten, er der nogen der ved om en sten kan flyde?? ; Svar- nej sten kan ikke flyde, så du kan ikke lave en båd af sten.
Det er jo det rigtige svar, men det hjælper bare ikke dig til at kunne få bygget din båd, men om der så skal gives point for det, er jo et samvittighedsspørgsmål.

Grunden til at du på websider ser andre former for login bokse er at, det er lavet i et serversidesprog, programmeringssprog, der er installeret på serveren, en form for tillægsservice til programmering af dynamiske hjemmesider, men den boks du refererer til er en indbygget applikation i serveren, og den er ikke lige til at lave om på, da det ville kræve nogemlunde det samme som at kunne gå ind i et program og ændre på koderne så det kunne gøre andre ting.

Håber at det var lidt hjælp på vej, og endnu en gang, velkommen til eksperten, jeg er overbevist om at du vil kunne få hjælp til stort set alt så søger
Avatar billede henrik-drk Nybegynder
22. marts 2002 - 18:12 #20
Hej ztyxx.
Der bliver fra min side ingen larm i gaden. Jeg fortrækker bare til andre steder, hvor amatører som jeg  kan stille spørgsmål - uden selv at have svaret.
(En computer er træls og dum. Den gør det du ber´ den om, og ikke det du gerne vil havde den til at gøre)

Dermed sagt, at en amatør som jeg ikke på forhånd kan vide alt om jeres pointsystem med mere, og dermed godt kan komme til at spørge i øst, selvom jeg ville have svar i vest.

Måske I ville være venlige at trække vejret 2 gange inden i råber op med bandeord osv.

Tak ztyxx. Du har sgu´ svaret så enhver kan forstå det.

Det korrekte svar måtte have været: Det login-vindue du ser Henrik, det er en del af din browser. Havde du benyttet Netscape, så havde dette vindue set anderledes ud.
Vil du have dette login-vindue til at se anderledes ud, så skal du have gang i noget script, eller evt. selv programmeret dit vindue...!!!

Hvor svært kan det være???

Ps. Mine point kan i fordele som i har lyst)

Henrik
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. marts 2002 - 01:14 #21
Henrik:

Set meget forkantet på var det faktisk det svar som mig og thaufer gav tilsammen.