Avatar billede zhandia Nybegynder
16. marts 2002 - 20:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Database

Jeg har et for nogle nok ret simpelt spørgsmål. Da jeg lige har læst lidt arkikler om databasebrug vil jeg selvfølgelig og gøre brug af det, mit problem er ikke at forstå hvordan php'en henter fra en db, men mere problemet at forstå hvordan data'en lagres i db, det synes jeg ikke er særlig godt beskrevet!

Det jeg f.eks. gerne ville vide var hvordan dataen en form, input, text gemmes når der trykkes på submitknappen.

Håber der er nogen som har lyst til at prøve at svare på dette...dog husk jeg er rimelig newbie inden for db ;)

Mysql er sat op, og jeg bruger phpmyadmin!
Har oprettet de tables der skal bruges der i...
Den ene hedder nyheder_id og den anden bare nyheder hvor teksten fra input'et gerne skulle refere til!

På forhånd tak

Avatar billede disky Nybegynder
16. marts 2002 - 20:35 #1
det du skal have hjælp til er vist mere PHP (gætter jeg på siden du bruger PHPmyadmin). så du får bedre hjælp i php gruppen end her, hvor vi kune snakker om DB'er
Avatar billede zhandia Nybegynder
16. marts 2002 - 20:53 #2
Okey prøver jeg ... tak for det!!