Avatar billede kimallan Nybegynder
04. marts 2002 - 17:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

3D Programmer

Hej...
Jeg har købt Bryce 5, men det virker ikke som det er der jeg skal bruge. Jeg skal bruge noget ala 3D Studio Max.. Hvilke programmer er bedst..?
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 17:09 #1
Du kunne havde købt 3d studio max til cirka 2000 kr  noget billigere end 6000 du har givet for bryce.
Men anyway  hvordan ved du det ikke er det du skal bruge når du ikke kender det ?
Avatar billede kimallan Nybegynder
04. marts 2002 - 17:10 #2
:-) Det ser sådan ud :-)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 17:11 #3
ok hvad vil du gerne lave da ?
Avatar billede kimallan Nybegynder
04. marts 2002 - 17:13 #4
Sådan nogle ting som på N.dk & tower.dk, det er ikke fordi jeg er freak af de der underlige chatte, men jeg synes det er meget sjovt at rode med..
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 17:19 #5
okay det er Bryce vel okay til. Kender ikke noget til Bryce men ved det er godt til at lave landskaber osv. i.
Bruger selv 3ds max og har kigget lidt på lightwave.
Jeg ville nok anbefale 3ds max da du kan finde mange tutorials, artikler, forums osv. også på dansk. Men det kan godt se lidt svært ud i starten :)
Lightwave er også et godt program men der er ikke så mange tutorials osv. til det program.
Så jeg ville nok bruge Bryce da du lige har købt det ;-)
eller få fat i 3ds max.
Kan se n.dk er lavet i flash  så måske du også skulle kigge på det :)
Avatar billede kimallan Nybegynder
04. marts 2002 - 17:32 #6
n.dk i flash...?
Avatar billede kimallan Nybegynder
04. marts 2002 - 17:32 #7
Den er lavet i java..
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 17:32 #8
prøv at se den her den er noget feder end n.dk  http://www.dubit.co.uk/version6/player.asp
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 17:32 #9
what ever  så kig på noget java :-)
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
05. marts 2002 - 10:04 #10
Verdens bedste 3d program er nettop kommet i en gratis version:
http://www.aliaswavefront.com/freemaya
Du må bare leve med vandmærker i dit viewport og renders.
Avatar billede kimallan Nybegynder
05. marts 2002 - 10:31 #11
Muligt men det er ikke til win98 :-) og man kan ikke downloade det nu pga fejl..
Avatar billede mismis Nybegynder
05. marts 2002 - 11:48 #12
hvis du vil have lightwave tutorials kan jeg andbefale siden

http://members.shaw.ca/lightwavetutorials/Main_Menu.htm
den bliver opdateret meget tit med nye tutorials
og ellers en søgning på www.google.com på lightwave tutorials giver ret mange hits.

en god side om lightwave news og andet lightwave er www.flay.com

MVH

  MIS
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. marts 2002 - 18:02 #13
Et meget godt freeware program er anim8or:

http://www.anim8or.com/main/index.html

Den kan både animere (bones-system, morph osv.), rendere billeder og film...

Ellers er der et link her til forskellige gratis 3D Programmer:

http://www.povray.org/links/3D_Programs/Modelling_Programs/

Held og Lykke fra

ZeroHero
Avatar billede kimallan Nybegynder
19. marts 2002 - 13:04 #14
Lukker
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 13:24 #15
Var "Anim8or" ikke ok???
Avatar billede kimallan Nybegynder
19. marts 2002 - 16:26 #16
sq for svært :->
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 17:43 #17
Nej da, jeg vil godt hjælpe dig igang...
Avatar billede kimallan Nybegynder
19. marts 2002 - 17:52 #18
Jo tak, jeg kontakter dig senere..