Avatar billede larslind Nybegynder
27. februar 2002 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

objekt indsat i foto

er der nogen der kender til en god tutorial, der kan fortælle mig hvordan jeg placerer et objekt (hus) lavet i 3D studio max, så det bliver placeret med rigtigte propertioner i forhold til fotoet.
Eks. et hus tegnet i 3d max skal indsættes i en husrække, så det stemmer overens med billedets propertioner.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
27. februar 2002 - 12:11 #1
Hey.

Jeg kender ikke lige en turtorial, men jeg kender en måde.

Du skal på dit foto optegne din horisontlinie, både y og x aksen. Derefter sætter du billedet ind som baggrund i din viewport og sætter din viewports horisont og depth of field, så det passer med billedets (Her er det godt hvis du kender det objektiv, som sidder på det kamera du har taget billede med). Derefter er det ret simpelt at få dit rækkehus til at passe ind, så det får samme størrelse som dem på billedet.

Altså, tegn så mange hjælpestreger på dit billede som muligt og få så disse til at passe med hjælpestregerne i din viewport.. :)

David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
27. februar 2002 - 12:12 #2
(Nu er jeg lige i tvivl om det overhovedet hedder et objektiv.. Jeg mener altså linsen på den kamera du har taget billedet med :)
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 12:12 #3
Ja, du har den selv! i 3D Studio Max's Hjælpe-fil under "Camera Tracking" og der er også to filer i stien 3dStudioMax\Scenes\Misc\ der omhandler dette emne, nemlig: Apache-FlyBye.max og HamBurger.max

ellers kan det være heldigt at du finder noget på www.3dcafe.com eller www.3dmaxer.dk

Held og lykke

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 12:14 #4
det kan også være der er noget på http://max3d.3dluvr.com/main.html
(min favorit-side *S*)

ZeroHero