Avatar billede kej Nybegynder
26. december 2001 - 17:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scan af boot sector???

Hej!
Min computer gik ned pågrund af virus for nogle dage siden. Har nu startet op fra ny! Formateret og lagt nyt styresystem ind.
Da jeg prøvede at starte den op første gang gik jeg ind i bios´en og fandt ud af at jeg ikke havde adgang til noget andet end at skifte password!!!! Hmmm...Derefter prøvede jeg at starte windows men frøs lige efter at have load´et de personlige oplysninger og skulle til at vise skrivebordet....
Jeg har på fornemmelsen at jeg skal have scannet en eller anden form for boot sector for at få den igang igen....

Nogen råd og jeg vil være taknemelig!
Avatar billede tolleboy Nybegynder
26. december 2001 - 17:22 #1
Du kan \"skaffe\" dig Norton Antivirus 2002. Den kan du boote fra, og den kan virkelig gøre mirakler!!!

(Norton bruges af forsvaret... :-)

Men ellers kan du kortsslutte din bios, som man også gør når man har glemt sit password... Men vær lige forsigtigt med det, da det kan gå udover hele dit bundkort!!!!
Avatar billede kej Nybegynder
26. december 2001 - 17:26 #2
Ja det med Norton 2002 vil nok ikke hjælpe så meget siden jeg overhovedet ikke kan starte windows op.
Kan du sige lidt mere om det der kortslutning....Er det bare at pille batteriet ud eller hvad???
Jeg har en anden computer som jeg håbede at jeg kunne bruge til at lave en form for scan boot-disk eller ligende...?!?
Avatar billede tolleboy Nybegynder
26. december 2001 - 17:27 #3
Hallo.... DU KAN BOOTE FRA CD\'EN!!!!!
Avatar billede kej Nybegynder
26. december 2001 - 17:35 #4
....ja ok! det var mig der var for hurtig...
Avatar billede tolleboy Nybegynder
26. december 2001 - 17:36 #5
:-)

Det virkede ved mig.... Har haft samme problem....
Avatar billede kej Nybegynder
26. december 2001 - 17:39 #6
ok!....kan du fortælle mig hvad det er man gør for at \"kortslutte\" sin bios?????
Avatar billede tolleboy Nybegynder
26. december 2001 - 23:55 #7
ja, simpelt.

Du tager en metal-genstand og sætter på benene af biosen...

Men jeg fraråder dig at gøre det hvis du ikke har forstand på det...