Avatar billede jan_g_k Nybegynder
12. december 2001 - 22:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

captur fra video

Hej.
Nå jeg optager fra video\'en, via mit pctv-kort, få jeg
små hak i det jeg optager, og jeg har også en del frame drop ca 20-30 stk i min, jeg køre direkte til hd
uden compresion.  min computer er 1.2 mhz med 256 mb ram  2 stk 40 gb hardisk 7200 rpm.
så det skal kunne køre, styre system win98 - me - xp

har nogen et bud.

jan.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. december 2001 - 11:34 #1
Du siger at du kører uden kompression, men der sker alligevel en hvis kompression. Når det er sagt, ja - så burde dit system kunne kalre det. Men hvad capture du som. Det skal være Pal med 25 frames pr. sek.
Avatar billede jan_g_k Nybegynder
13. december 2001 - 18:07 #2
jeg køre 320 x 240  det skulle svare til vhs, og
25 frame. Jeg har prøvet at slå kompression til
men det forandre det ikke.
Jeg har også prøvet en anden video.
jeg har installeret driver til bundkort
nyeste direktX    dma er sat
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 08:20 #3
du skal køre 720 x 576, og stadig 25 frames pr. sek. desuden er det en fordel at dine programmer ligger på en seperat disk således at video og alm. programafvikling sker opdelt!
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 08:26 #4
Jeg havde samme problem med mit nye Pinnacle Studio DC10 Plus. (her hjalp cqleerup mig med at definere mit behov...) Jeg enablede derfor DMA på min harddisk, hvilket betød at jeg ikke længere har nogle frame drops.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 08:29 #5
der siges meget omkring dropframes og striber i billedet. - men oftest er det faktisk perfomance problemer, ikke at den enkelte maskine ikke er stor nok, men mere opsætningen af denne! Desuden er et videosignal ikke bare et videosignal - og der er langt flere indstillinger end antallet af frames pr. sek. og opløsning!

Sig endelig til hvis du fortsat har problemer.

cholm> glad for at det stadig virker!
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 08:41 #6
cqleerup >>> Desværre har jeg store problemer med at mit redigeringsprogram (Studio DC10 Plus) indimellem går ned efter at jeg har brugt capture-funktionen.

Den kommer med meddelelsen om en fejl i kernel32.dll, og en genstart af maskinen er påkrævet.

Driver + diverse tools er hentet og inst., men uden held.

Jeg ved godt at du ikke kender dette specifikke kort, men måske du aligevel havde hørt noget...:-)

P.S. Du har tidligere fortalt at jeg skulle bruge 720 x 576 men i mit kort hedder den 768 x 576. Er det helt skævt ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 08:46 #7
cholm> nej det er ikke helt skævt, ment helt korrekt, ikke at jeg har fortalt dig noget forkert, men det skyldes nogle af de standarder der benyttes ved brug af nogle redigeringssystemer på computere - sådan kort fortalt. Så kør du bare med den.

Med hensyn til din kernel32.dll fejl, vil jeg udfra det du skriver gætte på at du kører med windows 98, eller måske me, men jeg tror nu mest på den første ?
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 12:31 #8
Jeg kører ME, da der endnu ikke er XP-drivere til mit kort.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 12:34 #9
glem xp- undersøg prisen på win2000, og indvester de penge det koster - i stedet for at bruge knapper på xp - win2000 arbejder glimrende med video, og de programmer der brues hertil!

Men der er, for mig, ikke den store tvivl om at kernell32.dll fejlen opstår fordi Win Me og dit capture program ikke snakker specielt godt sammen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 12:35 #10
har du forresten prøvet at køre en regclean - til at rense dinregistreringsdatabase?
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 13:07 #11
Ja, jeg hentede en fra www.pinnaclesys.com...

DC10 Plus kører desværre heller ikke med WIN2000. http://www.pinnaclesys.de/support/drivers.asp?lang=2&product_id=110&type_id=4

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 13:12 #12
Det kan sagtens tænkes at win98 driveren kan bruges til win2000 - men kan naturligvis ikke garanteres!

Umiddelbart kan jeg ikke finde regclean på det sted.

Men der er flere ting der kan have indflydelse på din maskines performance også hvad angår video - så jeg ville prøve at løbe alle konfigurationer og devices igennem i devicemanageren for at sikre mig at der ikke er nogen konflikter, det kan skyldes placeringen af dit videokort på bundkortet og det kan skyldes IRQ styrring i windows, men det er ting der kan tage tid at få på plads, men det gavner i det lange løb!

Jeg mener at man plejer at sige at du ikke skal placere kortet umiddelbart ved siden af dit grafikkort, men hva´ jeg ved IKKE om det passer!
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 13:23 #13
Jeg har prøvet at flytte kortet til et andet slot, men har ikke helt styr på det med IRQ, men det må jeg heller lige prøve at læse lidt på.

Kortet SKULLE kunne dele IRQ med andre ting...

Reg-filen fandt jeg her: http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?driver=yes&tool=yes&lang=2&product=653&os=7&product_id=110

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 13:26 #14
Ja det skulle det kunne, men hvis den anden ting du deler irq med - ikke kan dele irq, så giver det jo problemer. Og et er jo teori og et andet hvordan tingene reelt fungerer. Men én ting er jo sikker - din maskine er ikke stabil på nuværende tidspunkt - !
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 13:32 #15
Jeg må prøve at rode lidt mere med det...
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 19:31 #16
cqleerup >>> 720 x 540 (jeg sagde tidligere 768 x 576) er det jeg kan capture med. Er det stadig OK ?

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
14. december 2001 - 19:34 #17
Hvis jeg vil køre 768 x 576 kan jeg ikke få lov til at \"croppe\" billederne.....Hvad er bedst ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. december 2001 - 08:30 #18
768*576 er det vi almindeligvis taler om som den danske standard (pal) - standarden som også benyttes i resten af europa.

720x540 svarer til NTSC Standarden, du kan sagtens køre med den, men hvorfor vil du croppe
Avatar billede cholm Nybegynder
17. december 2001 - 08:53 #19
\"Hvorfor vil jeg croppe ?\" Ja, det ved jeg egentlig heller ikke. Jeg mener at have læst at det var pladsbesparende, men øjensynligt har jeg ikke forstået hvad \"cropping\" i virkeligheden er...

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. december 2001 - 08:57 #20
Almindeligvis er det ikke noget jeg benytter - det at beskære billedet, Man corpper eksempelvis hvis man vil skal have et anamorphic widescreen billede til at optræde som almindelig 4:3 billede! Men da billedet rent fysisk bliver mindre spare det naturligvis også plads.
Men prøv at capture 10 sek i hvert format og se hvor stor/ eller rettere lille forskellen er. Det ligger mere i de øvrige indstillinger!