Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:43 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Gem video fra nettet

Kan man gemme udsendelser fra nettet fra f.eks. dr1 eller tv2. Jeg vil gerne gemme nogle udsendelser, så jeg også kan se dem offline !!!
Håber der er nogle der kan hjælpe!!
Avatar billede tgm Nybegynder
11. december 2001 - 18:44 #1
Copyrigth(C)
Avatar billede tgm Nybegynder
11. december 2001 - 18:44 #2
Sorry
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:45 #3
Måske.....men man kan jo også optage det på vhs !!!! Tror I det kan lade sig gøre ???
Avatar billede hono Nybegynder
11. december 2001 - 18:46 #4
Nej det er vist okay at downloade dem. Jeg brugte engang en af dr\'s indslag i en projektopgave og spurgte om det var tilladt. Det var det, jeg måtte bare ikke publicere det på nettet.
Prøv højreklik > Gem som

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
11. december 2001 - 18:49 #5
ET af dr\'s indslag even (i skal jo ikke tro jeg er totalt sprogspasser!

Hono
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:49 #6
Duer ikk´...den gemmer bare en lille .ram fil som ikke kan bruges til noget andet end man er på nettet !!!
Avatar billede tgm Nybegynder
11. december 2001 - 18:52 #7
Så skal du bruge Real player
TGM
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 18:53 #8
tgm> Ja, den kan jeg afspille med, men ikke gemme !!!
Avatar billede prodic Mester
11. december 2001 - 18:54 #9
Hvis du har ram.filen så har du også stien til ra.filen som du måske kan hente. Men det afhænger af deres opsætning hos stederne du henter fra.
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 19:01 #10
Har du en god grund til at du absolut SKAL have de filer, har jeg hørt at DR1 KAN være meget flinke,..så tag\' kontakt med dem, så kommer du også rundt om Copyright\'en
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. december 2001 - 19:17 #11
Nej, jeg vil bare gerne gemme nogle klip, ligesom man optager på vhs og gemmer. Det er bare ikke altid jeg når at optage de ting jeg gerne vil gemme, men så ligger meget af det på nettet.............
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 00:09 #12
de fleste ting der bliver lagt ud fra Dr1 og Tv2 er nok i ram, altså til realplayer format, og nok streaming,..så de jo ikke så\'en lige til at gemme da du skal være online for at se dem,.. men jeg tror ikke du kommer uden om copyrighten...
Det bedste er nok at skrive små gule sedler så du kan huske at optage dem på video\'n.

Avatar billede cdc Novice
14. december 2001 - 00:14 #13
når du kører en ram fil og den er færdig ligger hele ram filen i din temorary internetfiles, du kan grabbe dem der....

/cdc
Avatar billede cdc Novice
14. december 2001 - 00:16 #14
Temporary Internet Files, mente jeg

/cdc
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. december 2001 - 10:38 #15
/cdc> Videoen ligger ikke i ram filen !!!
Avatar billede prodic Mester
14. december 2001 - 14:49 #16
r.hegaard->Nej stien til \"videoen\" er i ram.-filen :)
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. december 2001 - 15:07 #17
prodic> jeg har prøvet at taste stien ind i browseren, men det virker ikke !!! Skal jeg ikke kopiere hele stien ??
Avatar billede prodic Mester
14. december 2001 - 15:09 #18
r.hegaard->Kommer jo meget an på hvad stien hedder og ender på f.eks.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
14. december 2001 - 15:17 #19

Hvis der i en fil står følgede, hvad skal jeg så klippe fra ???
rtsp://real01.dr.dk/nyhedsmedia/TV-avisen_kl__12_31153a.rm?start=\"03:33.1\"&end=\"04:45.0\"&title=\"Bygninger i ruiner på Vestbredden efter nye angreb (TV-avisen kl. 12.00) \"
--stop--
pnm://real01.dr.dk/nyhedsmedia/TV-avisen_kl__12_31153a.rm?start=\"03:33.1\"&end=\"04:45.0\"&title=\"Bygninger i ruiner på Vestbredden efter nye angreb (TV-avisen kl. 12.00)\"

Avatar billede prodic Mester
14. december 2001 - 15:20 #20
rtsp://real01.dr.dk/nyhedsmedia/TV-avisen_kl__12_31153a.rm?start=\"03:33.1\"&end=\"04:45.0\"&title=\"Bygninger i ruiner på Vestbredden efter nye angreb (TV-avisen kl. 12.00)

Det der skal du bruge - men du skal IKKE være sikker på, at du kan hente det alligevel. Det kan være DR har sikret sig som man burde gøre - og så kan du ikke hente filen.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
16. december 2001 - 12:10 #21
prodic> Jeg kan kan ikke umidelbart få det til at virke !!!!
Avatar billede prodic Mester
16. december 2001 - 12:23 #22
Så har de garanteret sørget for at du ikke umiddelbart kan downloade dem.

Hvilket jo må betyde, at der nok er en grund til det. Såsom Copyright eller lign.
Har du prøvet at kontakte dem via mail f.eks for at høre om du må/kan?

Andre udveje kunne være at optage den direkte når den afspilles - men ofte med et tvivlsomt resultat. Og nok også i konflikt med loven/reglerne.
Avatar billede bentn Nybegynder
16. december 2001 - 17:00 #23
det er det jeg har sagt, kontakt dem.Du kan alligevel ikke gemme de indslag da det bliver lavet som streaming og det er så kun \"link\" du kan gemme og se online, og efter et stykke tid er de ikke tilgængelig længere.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. januar 2002 - 09:23 #24
Hvorfor er der ingen der kan hjælpe ??
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. april 2002 - 17:09 #25
Jeg tror da godt, at jeg kan. Prøv at bruge det program, der hedder Streambox VCR. Det skulle du gerne kunne bruge.
Ligger på denne hp: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_tools/streambox_vcr.cfm

Stiegl
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. april 2002 - 18:18 #26
Det lyder dejligt, kan du forklare hvordan bruger man programmet ?????? Jeg har downloaded programmet, men der er flere forskellige programmer, hvilken et skal jeg bruge ????
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. april 2002 - 19:36 #27
Hmm. Lad mig se. Gir' du mig stadig point for det her?
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. april 2002 - 19:39 #28
Jeg kan nemlig se, at du har lukket spørgsmålet...
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. april 2002 - 19:40 #29
har fundet ud af at bruge det.............
skal jeg oprette nogle point til dig ?????
Avatar billede stiegl Nybegynder
07. april 2002 - 20:05 #30
Nej, behøves ikke. Det vigtigste er jo, at jeg kunne hjælpe dig.

Stiegl
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. april 2002 - 20:07 #31
TAKKER