Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 20:46 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Automatisk login til stofanet

Jeg har fået stofanet, og det køre jo rigtig godt, men jeg er mener at det er meget irriterende at man skal starte med at gå på stofanets hjemmeside for at komme på.

Er der nogen der kender et program der kan gøre det automatisk når computeren startes ?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
09. december 2001 - 20:48 #1
Lytter med !!!
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:50 #2
Nope sorry du det findes ikke. Men så besværligt er det vel heller ikke. Bare sæt logon siden til at være startside i din browser og ha den til at huske dit username og password så tager det vel ikke så lang tid?
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 20:52 #3
jo jeg mener faktisk at det er ret trals
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
09. december 2001 - 20:54 #4
Jeg mener jeg har hørt man kan, men jeg kan ikke huske hvad programmet hedder !!!
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:54 #5
Jeg er bange for der ikke rigtigt er noget for dig at gøre der. Sorry!
Avatar billede olai Juniormester
09. december 2001 - 20:57 #6
hehe du kan jo bare føje startsiden (html dokumentet) ind under STARTUP i windows. Så kommer den da automatisk...
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:58 #7
Der ligger et program på stofanets hjemmeside klik på download og under punktet for det styresystem som du bruger. Download stofaconnection. Jeg har ikke selv brugt det (Har også stofanet - det er bare kanont) men prøv at kigge på det. Måske du kan ligge en genvej til programmet ind i startmenuen under programmer og start - så skulle den starte automatisk når du tænder computeren.
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 21:00 #8
Ja olai den kommer automatisk men så skal han stadug trykke på login på hjemmesiden. Han vil gerne have det til at ske automatisk.
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 21:00 #9
stadug = stadig
Avatar billede olai Juniormester
09. december 2001 - 21:01 #10
Jo jo, men så har han begrænset det til kun at trykke én gang. Hvis han bruger den som startside, skal han trykke to gange.
1) Explorer
2) OK

Her er det kun
1) OK

hehe
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 21:02 #11
Ja men det hjælper jo stadig ikke hvis han vil have det til at gå fuldautomatisk.
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 21:03 #12
Har du fået prøvet det program fra stofa\'s hjemmeside?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
09. december 2001 - 21:04 #13
Se på http://web.ukonline.co.uk/snuc/toolbox/toolbox.htm her er mange stofa Connectore, vist også nogle der automatisk kan koble på !!!!
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
09. december 2001 - 21:04 #14
Nogle af linksene virker vist ikke p.t. prøv senere !!!
Avatar billede slinky Nybegynder
09. december 2001 - 21:05 #15
http://home1.stofanet.dk/dirks/

Det er det du mangler.... DET ER GUDE PROGRAMMET
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 21:07 #16
jeg harr prøvet proggrammet fra stofanet og du har da ret i at det virker, men det skal ske automatisk, jeg har lige hentet http://litewerx.dk/connect21/
det kunne se ud til at det kan det sammen som det fra stofa, om det kan gøre det automatisk ved jeg ikke endnu, men der kommer en grøn klat ved siden af uret og med 2 tryk på denne er man på, i høre mere npr jeg ved noget :)
Avatar billede zhark Nybegynder
09. december 2001 - 21:13 #17
Jeg fortsår ikke rigtigt det \"snak\" her. Havde tidligere Stofanet, måtte skifte da GVD (min kabelforbindelse)opsagde kontrakten.
Det korte og lange er, at der var et lynhurtigt logon prg med, hvor man bare skulle skrive sti..C:/stofanet/bruger/password så kunne man med et klik melde on/off... så hurtigt at det var en fidus at klikke off medens man evt. læste en side osv. På deres hj side kan man så evt. sætte (mener det hed \"idle\"), som den tid man ønsker der skal gå inden der lukkes ved inaktivitet osv.
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 21:16 #18
Nå men nu kan jeg sige at programmet connect21 virker og det kan loggein automatisk :)) så nu skal jeg bare have det sat op til at starte sammen med opstarten af windows
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 21:21 #19
og jeg har da også lige prøvet programmet fra slinky
og efter havd jeg kan se på virker det også efter hensigten, så point til ham når jeg har det helt oppe at køre
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 21:51 #20
slinky: programmet virker 98% men jeg kan ikke få det til at smide sig ned ved siden af uret af sig selv, er der en løsning på dette ?
Avatar billede sth Novice
09. december 2001 - 22:06 #21
Nå det var jo nemt !! man skulle jo bare vælge det !!!

connect21 virker også, så der er frit valg :)

Avatar billede summer Mester
09. december 2001 - 23:21 #22
Prøv lige at læse zhark\'s svar igen. Jeg bruger også den fremgangsmåde.
Det er da så pærelet. Jeg har en nøgle på Proceslinjen 2 klik, så er du on eller off. Skulle det virkelig være besværligt? Hvis du vil være one-line 1,2,7...timer kan du jo bare gå ind og ændre din Idletid.
Avatar billede sth Novice
10. december 2001 - 09:15 #23
summer:
Det er meget muligt, men nu var mit ønske jo at det skulle ske af sig selv/automatisk.
og den lønsning \"slinky\" kom med opfyldet 100% det behov.

Det er muligt at du mener at det er fedt at skulle logge på og af når man har en \"fast linie\", men det mener jeg altså ikke, det er da bare for dumt, at det ikke virker som eet normalt netnærk

min Idletid var allerede sat til 7200 sek, og det er jo også lige meget hvad den står til, det er jo bare at outlook til at hente mail hver 5 min, så vil man jo altid have forbindelsen åben, men jeg ønsker altså ikke at bruge stofanets login side, håber at dette forklare hvorfor det var \"slinky\" der fik point.
Avatar billede summer Mester
10. december 2001 - 11:01 #24
Der var slet ikke nogen, tror jeg, der var ude efter slinky\'s point.
Nej,jeg mener ikke det er fedt, at logge af og på hele tiden, men jeg kan godt overkomme at logge på om morgenen og logge af når jeg går i seng :-)
Avatar billede greenstreet Nybegynder
30. december 2001 - 23:35 #25
Jeg hopper lige på her...bruger connect21 og det fungerer fint. Det er muligt at få computeren til at logge automatisk på ved opstart, man skal så kopiere connect21 ind i startbiblioteket, samt huske at gemme password. Jeg har så bare det bøvl, at der ved opstart kommer et par opstartskomandoer frem på skærmen og de skal lukkes manuelt v.h.a. krydset øverst til højre. Men jeg har set at det bøvl kan man komme udenom, ved bare ikke lige nu hvordan
Avatar billede sth Novice
31. december 2001 - 09:46 #26
jeg 0er da helt enig, dog kan jeg sige at \"slinky\'s\" program også virker