Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:14 Der er 16 kommentarer

Manglende stabilitet ved afspilning af DivX

Ja det er nok et godt spørgsmål om der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem, men jeg håber da. Som titelen antyder så er min pc utrolig ustabil når jeg afspiller DivX. Det gælder også noglegange ved DvD men overhovedet ikke i samme grad. Det skal også bemærkes at min pc normalt er utrolig stabil - det er altså kun ved DivX at jeg oplever problemer. Min Hardware konfiguration er:

AMD Athlon Thunderbird 1333Mhz
256 MB ram
Asus 8200 - Nvidia Geforce 3
Sound Blaster Live 1024.

Jeg ved ikke om der er andet hardware mæssigt som er relevant for spørgsmålet.

Jeg har installeret

NIMO433 codecs pakke og bruger Global DivX player.

Problemet er så at jeg kan sagtens både se og høre DivX film. Når jeg så har set film et stykke tid springer den dumme blå skærm frem, eller pc\'en slukker af sig selv og nogle gange genstarter den automatisk. Jeg har lige installeret de nyeste drivere til mit grafikkort, men det hjalp ikke rigtigt.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
09. december 2001 - 20:16 #1
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:19 #2
Undskyld jeg ved ikke helt hvad det er du vil have det er jeg skal opnå med det link du har givet mig??
Avatar billede bobbedude Nybegynder
09. december 2001 - 20:24 #3
du kan finde de nye codex filer der
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:25 #4
Hvordan skulle de kunne hjælpe mig? Skulle de være bedre?
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:26 #5
Hvad er det Antifreeze for noget? Hvordan virker det og tror du det ville kunne hjælpe?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. december 2001 - 20:28 #6
øhhh.......  hvilket operativsystem
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:28 #7
Windows ME
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. december 2001 - 20:36 #8
hmm....kunne måske være årsagen......

Har du prøvet med en anden afspiller

du kan prøve at hente Zplayer her:

ftp://eric.dyndns.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. december 2001 - 20:37 #9
brugernavn og password: eksperten
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:42 #10
Er du sikker på at du har brugernavn og password korrekt - den vil ikke lade mig logge på. Har lige prøvet at installere smrpatch og DivX Antifreeze. Ved en afprøvning skete det samme igen.
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
09. december 2001 - 20:47 #11
Hmm - Fandt en side der fortalte om Zplayer: \"Hundreds of channels of live & prerecorded adult content. \" Hvordan skulle en sådan afspiller kunne hjælpe mig. Har i øvrigt også brugt ASUS DVD og Windows Media Player. Ved begge disse er der det samme problem.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 14:37 #12
Her er et hint, der måske hjælper dig!

Tjek din harddisk konfiguration, og slå DMA til

Hvis du har mulighed for det så læg dine programmer på én disk og dine data på en anden.
Altså skal du afvikle programmet fra eksempelvis C:\\drevet (Separat harddisk) og have data på E:\\drevet (fysisk en anden harddisk) på den måde optimere du din pcés ydeevne i forbindelse med mange andre porgrammer også - men det er specielt vigtigt ved video.

Derudover ville jeg nok køre en regclean den rydder op i registreringsdatabasen.

Og hvis du har antivirussoftware så disable/slå fra imens du afspiller dine film.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:25 #13
har du fået et brugbart svar?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:49 #14
Haloooo
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:04 #15
hvad med at lukke spm. ???

eller er der mere, for så skal du endelig spørge
Avatar billede nulle_lhj Nybegynder
28. august 2002 - 20:32 #16
Nej jeg fik aldrig et brugbart svar... har selv fundet ud af det.