Avatar billede fuskeren Nybegynder
09. december 2001 - 01:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DV widget virker den til analog ind på er sony DCR-TR7000E digetal8 camera

Virker din omtalte widget, kan den virkelig åbne DV indgangen ? Er der nogle der har erfaring med den ?

I reklamerne står der endvidere at den på dette camera DCR-TR7000E også kan åbne analog lyd og video ind. Betyder det at man kan lægge en VHS film over på båndet i cameraet, men hvordan får man composit ind i DV widget og hermed ind i camaret?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. december 2001 - 08:47 #1
den åbner alle indgange. Egentlig er alle indgane åbnede fra starten, men da man har nogle underlige afgiftsregler på dette område i danmark - \"lukker\" man disse indgange ved hjælp af en lille chip eller noget i den retning. Ved hjælp af din widget, som er en lille sort boks med en enkelt knap på, overføre du en række data der fortæller den lille \"chip\" eller hvad det nu er, at den skal foretage disse handlinger istedet for de andre. Altså får den et nyt regelsæt og dine porte er åbne!
Avatar billede msmows Nybegynder
10. december 2001 - 12:16 #2
Ja, Dannevang og afgifter, suk.
Bor man tæt på grænsen kan det ofte betale sig at købe grej i Tyskland eller Sverige, husk dog det skal være \"let\" at vende tilbage i tilfælde af problemer.
Avatar billede outsider Nybegynder
11. december 2001 - 07:45 #3
Analog ind betyder bare at du med at anaglogt redigeringssoftware eller en vhs video eller what ever, kan køre filmen direkte over på dit kamera.
Men det kræver et anaglogt redigeringskort.
Jeg kan nu ikke se hvad man sku bruge det til, hvis man har DV. Hvis man redigere anaglogt kan jeg da heller ikke se idén. De koster jo omkring 1000kr! Så kan man jo smide det på S-VHS.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. december 2001 - 08:37 #4
Ja, det betyder at du kan ligge en film ind på kameraet, og eventuelt derefter digitalisere signalet via dit firewire/dv - det giver nogle gange en bedere overførsel af signalet til computeren, så ideén er god nok!
Avatar billede fuskeren Nybegynder
11. december 2001 - 09:22 #5
Hej cgleerup, outsider, msmows og andre der er med på en lytter. Tak for jeres svar, jeg vil prøve at præsicere mit problem lidt nærmere:

Jeg har et digetalt camera (DCR-TR7000E digetal8) og et digetal redigeringskort (STUDIO DV) med firewire indgang. Det fungere rigtigt godt. Mit problem er at jeg har en del gamle videobånd fra et gammel camera (Compact VHS og almindelig VHS) som jeg gerne vil have digetaliseret og redigeret i min STUDIO DV.
Havde det været video8 eller hi8 var der ingen problem, da mit camera kan afspille disse bånd og hermed digetalisere dem så de kan redigeres i STUDIO DV.
Mit spørgsmål er derfor om jeg kan afspille mine gamle VHS bånd i en almindelig videoafspiller og føre signalet via compositudgangen i videoafspilleren til en dv-widget der er tilsluttet cameraet med en åben analog indgang, hvor det hermed kan indspilles digetalt på et nyt bånd i cameraet. Hvis svaret er ja, hvordan får man compositsignalet over i widget, har den også en composit indgang? eller kan man få et specialkabel med kcomposit ind i den ene ende og firewire ud i den anden ende?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. december 2001 - 09:48 #6
det der giver det bedste resultat er her, at du forbinder din vhs med dit camera, optager på cameraet og afspiller på vhs maskinen. Derefter digitalisere du via din dv idngang på computeren!
Avatar billede fuskeren Nybegynder
11. december 2001 - 10:01 #7
Et DCR-TR7000E har ikke video ind gennem composit!
Avatar billede fuskeren Nybegynder
11. december 2001 - 10:06 #8
Hvis de gamle vhs bånd først er indspillet på DCR-TR7000E, så er de digetaliseret!