Avatar billede avedel Nybegynder
05. december 2001 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mpg til nettet

Hej

Hvordan laver jeg en mpg til nettet, der ikke må begynde afspilling før den er færdig med at downloade filen.

Skal bruge en løsning da filen er stor og streaming ikke virker med mpg.

Formatet skal være mpg. Da det er den mest udbredte standard og bedste kvalitet i forhold til størrelse.

På forhånd tak
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 12:52 #1
du laver såmænd bare en mpeg 1 eller en mpeg 2 fil. Som standard skal hentes disse ned før de afspilles.

Så: Almindelig mpeg standard (1 eller 2)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 12:59 #2
hvorfor nu det?
Avatar billede avedel Nybegynder
06. december 2001 - 13:00 #3
Sådan fungere det ikke helt i den virkelige verden. Dette er naturligvis prøvet, men Windows Media Player prøver at streame den.

Filerne er lavet i noget der hedder MediaCleaner
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 13:03 #4
Jeps, og mediacleaner er et værktøj til streaming - pudsigt at den streamer ikke - men hvis du nu komprimere din fil i eksempelvis tmpgenc som er et rigtigt godt valg eller dvmpeg, så er jeg ret sikker på at du har løst problemet!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 14:53 #5
Sker der noget ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 14:53 #6
Hvis det ikke virker må du endelig spørge igen, vi skal jo gerne have problemet løst!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 11:40 #7
halooooo
Avatar billede avedel Nybegynder
21. december 2001 - 11:51 #8
Det har desværre ikke løst problemet og så bliver filerne oven i købet en del større.

Undskyld jeg ikke lige har vendt tilbage

Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 11:55 #9
Det man kan gøre er at lave et ikon eller en tekst, det er det mest normale - denne linker så til filen, der så først afspilles når brugeren klikker.
Hvis du gerne vil have at man skal kunne se det første billede i filmen inden man klikker, kan problemet løses ved at tage et dump fra filmen og lade dette fremstå som ikon på websiden - det løser i hvertfald problemer, og så beklager jeg da at du har bøvlet med en \"løsning\" der ikke virker!

:-)