Avatar billede thomzen Nybegynder
04. december 2001 - 09:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Power DVD Codec til Mplayer?

Er der en der ved hvor jeg kan hente Power DVD Codecs\'ene til Media player? (Grundet at jeg ikke har lyst til at installere Power DVD på min bærbare, det kører Liiidt Langsomt) og så har jeg hørt om nogle der kan køre alle de ting jeg nu kører i Power DVD, i media player? ;)

ThomZen
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 15:40 #1
Et sakset tip:
FREE DVD PLAYER
Do you have a DVD drive attached to and properly configured in your computer?
If you do, here is a little Registry hack which allows you to play your DVD movies using Microsoft Windows Media Player2 v6.4 (WMP6) 32-bit for Windows 9x/NT [3.5 MB, free].
If you are using Microsoft Windows Media Player2 v7.0 (WMP7) 32-bit for Windows 98/2000/ME [9 MB, free], note that the DVD play feature has been disabled. :(
After installing WMP6, run Regedit and go to:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\MediaPlayer\\Player\\Settings

Right-click in the right hand pane -> select New -> String Value -> name it EnableDVDUI. Double-click on it -> type yes in the Value data box -> click OK.
Close the Registry Editor and restart Windows when done.
From now on you can open Media Player2 -> click File -> Open -> select DVD -> finally hit the Play button.
You\'ll also notice a new DVD icon which shows the DVD menu when clicked.
Avatar billede thomzen Nybegynder
05. december 2001 - 02:03 #2
Hmm.. prblemet ligger i at de codecs den vil bruge, ikke er gode nok til SVCD....
Avatar billede msmows Nybegynder
05. december 2001 - 09:03 #3
nåeh, ikke dvd men svcd, se det er ikke det samme, kig ind på denne side:
http://www.vcdhelp.com/
Avatar billede msmows Nybegynder
05. december 2001 - 09:04 #4
Avatar billede thomzen Nybegynder
05. december 2001 - 09:18 #5
Hov okay.. :( Det er jeg ked af... Men ved du så hvor jeg kan hente nogle codecs, så man kan afspille SVCD i media player? :D
Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 00:28 #6
For at afspille SVCD med Windows Media Player skal du have en software DVD Player installeret.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
06. december 2001 - 00:43 #7
Nu er SVCD jo sådan set mpeg-2, så monstro den ikke kan klares med et mpeg-2 codec. Du kan hente et på www.elecard.com

- Rod
Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 13:07 #8
SVCD:
Video:
max ~2600 bit/sec MPEG-2
480 x 576 pixels
25 frames/second
with up to 4 Subtitles

Audio:
from 32 - 384 kbit/sec MPEG-1 layer2 or MPEG-2
with up to 2 Audio Tracks

Extra :
Menus and chapters.
Still pictures 720x576,352x288
Avatar billede thomzen Nybegynder
06. december 2001 - 22:39 #9
Nu sidder jeg så ved den stationære.. Der har jeg installeret power DVD, men ville lige se om jeg kunne kører dem i windows media player.. Det kunne jeg Ikke..

Og synes lidt at jeg har rodet rundt på www.elecard.com og synes ikke at jeg kan finde nogle codecs, kun andre players, og det er jeg ikke interesseret i.. ;/
Avatar billede msmows Nybegynder
07. december 2001 - 19:04 #10
Se lige mit saksede tip, hvis du bruger mediaplayer 6.2 kan du ved en lille ændring i registreringsdatabasen få den til at spille dvd.
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. december 2001 - 03:51 #11
-har prøvet dit \"saksede\" tip,.. Og det hjalp ikke det store... Men efter jeg har installeret Power DVD,kan Media Player bruge Cyberlinks Codec. (godt nok er det den viser på hovedet, men i det mindste viser den lidt) :D
Avatar billede thomzen Nybegynder
02. januar 2002 - 17:33 #12
En af mine mates gav mig en... Voldled codec pack, og nu virker det, jeg kan afspille m2v, så de vender som de skal.. så tror det bliver en deler.. ;)