Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 02:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Har jeg grafikkort problemer?

Hejsa

Jeg har problemer med at se divx film.
De ligesom \"hakker\" jeg tænkte på om det måske kunne være mit grafikkort, det sidder i min pc som er købt for ca. 2 år siden og det var et der (bare) fulgte med...
Fejlen kan muligvis også skyldes andet men jeg ville lige spørge før jeg skiftede kortet ud...

Med Venlig hilsen
Rab
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. december 2001 - 02:56 #1
Det er ikke nødvendigvis grafikkortet, andre muligheder er:
mange baggrundsjobs,
for lidt ram,
langsom CPU,
langsom harddisk.

2 år lyder til 3-400 MHz, 64MByte Ram. så er det klart væred at sætte mere ram i

hvad har du af system?

mvh JakobA
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
03. december 2001 - 02:58 #2
Der kan være flere årsager...

Hvilket grafikkort taler vi om?
Hvilken CPU?
Hvor meget RAM?

Har du kørt Netmeeting? (Sygt spørgsmål, men Netmeeting kan rent faktisk pille lidt ved \'overlay\' funktionen på dit grafikkort - specielt GeForce-kortene)

Hvilket styresystem?

Sidst, men ikke mindst, hvilken version af divx kører du med? - Der er ofte problemer med at afspille Divx 3.02 materiale med et Divx 4.11 codec...
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 02:58 #3
320 mBite ram og procesoren er 550...
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 02:59 #4
nyeste divx codec og win98se
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
03. december 2001 - 03:12 #5
Er det ALLE divx film der hakker?
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 11:03 #6
nej, kun dem i bedst kvalitet(størrelse)
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 11:09 #7
nogle gange er filmen også bare forsinket, i forhold til lyden.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. december 2001 - 13:14 #8
ram og processor er fine.

Prøv med <Ctrl+Alt+Del> at få det lille \'luk programmet\' vindue frem og se hvormange processer du har aktive. (tryk annuller for at komme ud igen).
Listen skulle nødig være længere end det lille vindue. Hvis den er over dobbelt så lang er det værd at gøre noget ved det. Eller hvis du genkender en af dem som en CPU-sluger (desktop animation, ICQ og lignende)

Men ellers er vi derhenne hvor det nok kunne betale sig at skifte grafikkort. Pas på når du vælger hvad til. jeg købte gforce2 for et par måneder siden og opdagede så at det kræver at motherboardet understøtter AGP-2. surt (eller undskyldning for at opgradere Mboard også).

mvh JakobA
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 22:55 #9
Tja, det kører fint når jeg lukker alle de små iriterende programmer som kører \"bagved\" ned.

Tak for hjælpen