Avatar billede bat1234 Juniormester
22. november 2001 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brænding af video!!

Hej,

når jeg brænder video-filer (avi, mpeg) ned på en cd, bliver de i en ringere kvalitet end de oprindeligt var. Den brændte kvalitet kan man godt se på, men der er mange fejl i grafikken og nogle gange stopper videoen helt.

Hvad ku tænkes at være galt. Problemet er det samme i både Nero og Easy CD Creator. Jeg har en Affrey 8x/4x/32x brænder.

Hjælp.

Hilsen,
Bat.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. november 2001 - 11:25 #1
Jeg tror ikke det er et problem med brændingen - jeg tror fejlene opstår fordi dit cdrom drev enten ikke læser data hurtigt nok eller stabilt nok.

Kopierer du filen tilbage på harddisken, vil jeg tro resultatet bliver som det burde...
Avatar billede bjayokei Nybegynder
22. november 2001 - 11:28 #2
Det kan da også være formatet, (pal, ntsc o.s.v..)

Jeg bruger selv TMPGEnc...

Du kan hente det på http://www.divxit.dk/
der er også en udemærket brugervejledning, har du problemer så skriv endelig...!

- bjay
Avatar billede bjayokei Nybegynder
22. november 2001 - 11:29 #3
Næ vent lidt... Det er jo til VCD...!

Skal du bruge filmen i en dvd afspiller bagefter..?
Avatar billede bat1234 Juniormester
22. november 2001 - 12:08 #4
nanoq: Nej, kopierer jeg den brændte fil tilbage på harddisken, er den stadig dårlig! Det er det der er så underligt!!

bjayokei: øh, næh, eller - jeg afspiller dem fra dvd-drevet i min computer. Og ser dem på fjernsynet/computeren...
Avatar billede bergeren Nybegynder
22. november 2001 - 15:49 #5
det kan oss\'være fordi at du forstørrer det op til dit fjernsyn. opløsningen kunne jo være for lavt til et stort TV
Avatar billede bat1234 Juniormester
01. december 2001 - 15:58 #6
.