Avatar billede donolsen Nybegynder
18. november 2001 - 15:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Olympus E-10 IBM microdrive problem

Jeg har et problem når jeg skal læse fra mit IBM-microdrive på 340 Mb. Jeg indsætter det medflg. USB-kabel i Olympus E-10 og til USB-porten på min PC.
I \"Denne computer\" bliver der oprettet et ikke permanent disk der hedder F:\\
Når jeg prøver at åbne drevet F:\\ får jeg flg. meddelse \"Der er ikke adgang til F:\\ Enheden er ikke klar.\"
Når jeg så prøver med mit 32 Mb CompactFlash memory card virker det upåklageligt, der er ingen læseproblemer.
Håber der er en venlig sjæl der kender til problemet og vil hjælpe mig.

....DonOlsen
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. november 2001 - 15:13 #1
Og du har ikke ændret på din windows instalation? har den nogensinde virket? lyder nemlig som om driveren ikke kan snakke med den, eller at drevet ikke er formateret
Avatar billede donolsen Nybegynder
18. november 2001 - 15:23 #2
Jeg har lige købt kameraet så jeg kender ikke så meget til det. Jeg har ikke ændret på min Win98 SE
og microdrevet virker fint når jeg aflæser fra min HP Photo Smart P1000 printer med indbygget smartcard-reader. Det går bare pokkers langsomt da printeren er tilkoblet parralel-porten.
Jeg har prøvet at formatere drevet fra menuen i kameratet, men det hjalp ikke noget.

....Don