Avatar billede anjensen1 Novice
17. oktober 2001 - 14:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Konvertere fra formatet .x til formatet .3ds

Hejsa
Jeg har en 3D modellerer som laver filer i formatet \'filnavn.x\' (beskrevet som activeX format) Jeg ville gerne konvertere til \'filnavn.3DS\'
Er der nogen der kender en share/freeware konverter
der kan gå fra .x til .3ds ?

mvh a.
Avatar billede thundercall Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:41 #1
Avatar billede zerohero Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:01 #2
Hvis du gider at sende din *.x fil til mig, vil jeg straks se om det kan lade sig gøre med en koverter jeg har liggende...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:04 #3
min mail er følgende: info@opengl-delphi.dk
Avatar billede jpk Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:30 #4
Hvilket program har du, som generer .x-filer?
Avatar billede anjensen1 Novice
19. oktober 2001 - 11:44 #5
Hej thundercall
Tak for dit link!
Nu har jeg fået hentet og testet den, men den udløber om 30 dage så det er ikke optimalt.
Jeg havde håbet på et lille evt dos-baseret værktøj men det findes jo nok ikke :(
Men du skal have tak!
Når eksperten får knapper \'på\' til at acceptere svar får du dine points ;)
>>jpk Det er et lille program der hedder 3dcanvas

mvh a.
Avatar billede anjensen1 Novice
19. oktober 2001 - 11:46 #6
>> zero -pænt af dig men det er ikke en god langsiget løsning -men ellers tak!!
mvh a.
Avatar billede krismort Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:39 #7
x filer er det såkaldte Direct X format som er optimeret til direct X...Man kan vist nok conveterer .3ds -> .x med et lille program der ligger med DX8 sdk\'en men om den kan conveterer omvendte er jeg ikke klar over.

Kristian
Avatar billede jpk Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:41 #8
=>krismort
Det kan man ikke...
Avatar billede thundercall Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:06 #9
der findes andre løsninger imod de 30 dage :D
Avatar billede anjensen1 Novice
19. oktober 2001 - 21:01 #10
Nu er der knapper
Jeg må så prøve at afinstallere og installere converteren når jeg har brug for den. $100 for at kunne konvertere .x filer er ialtfald for dyrt!
Tak for svar!
mvh a.
Avatar billede krismort Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:08 #11
jpk: jeg checkede lige... jo man kan godt convetere fra 3ds->x men ikke omvendt. Programmet heddet conv3ds.exe og ligger i /utils/ på directX sdk\'en. Men det er jo osse ganske irelevant for i henhold til dette spørgsmål om x->3ds :)
Avatar billede jpk Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:54 #12
=>krismort
Jeg tror du misforstod mig, jeg ved godt man kan konvertere fra 3ds->x (det er jo det programmet er til for) men det du skrev i din kommentar var, at du ikke vidste om man kunne konvertere fra x->3ds...

Jeg bruger ofte selv programmet når jeg eksporterer .max-filer (3D Studio Max) til .3ds, for så herefter at konvertere til .x-filer!

Hvis du (eller andre) kender til et .x-exportmodul til 3D Studio Max, vil jeg MEGET gerne høre om det!!!
Avatar billede krismort Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:16 #13
hmm jeg ved ikke om du kan bruge det til noget men der  findes en .x exporter til milkshape 3d
Avatar billede jpk Nybegynder
23. oktober 2001 - 22:50 #14
Måske, jeg kender ikke Milkshape 3D...