Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 13:30 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

admin: ryd op blandt brugerne ?

Har i ikke overvejet at ryde op blandt brugerne ?
der er tonsvis af profiler som bare ligger og blokerer..

Det er irreterende at man ikke kan få det nick man vil have og point systemet er lidt skummelt når man rykkker 500 pladser op ved at svare på et spørgsmål til 15 point ?

tror også godt at man kunne slette en del af de besvarede spørgsmål.. Det er jo ikke ligefrem fordi serveren kører skide godt for tiden, og det giver både HP og Webpartner et dårligt image
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 13:31 #1
tro mig så hurtigt rykker du ikke op når du er på plads 28
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 13:32 #2
men ellers er jeg helt enig.

Dårlig reklame at \'eksperten\' ikke engang kører ordentligt, ligesom deres nye betaling site
Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 13:33 #3
heh.. tror roligt man kunne slette en 8-9000 brugere
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 13:34 #4
ja noget i den retning.

men de mener nok det er god reklame at der er \'mange brugere\' pyt med om de er inaktive :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 13:34 #5
disky >> heller ikke som no 38 sker der meget *g*
Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 13:35 #6
det jeg mener er.. kører serveren utroligt langsomt er der nogen der kunne tænke:

hvaaa de der HP, de kan skvisme ikke lave en serve som kører stabil (skal utales på jysk)

og det er jo ikke sandt ? det er experten.dk som har for mange ubruglige data
Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 13:36 #7
nej men ligger man og svinger i mellem 15000 og 20000 hver gang man laver noget mærker man det.

vi har jo ikke alle sammen været med fra starten
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 13:37 #8
ljweb: tror jeg gerne, kan også huske dengang :)

sofus: helt enig, dårlig reklame
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 13:42 #9
Jeg tror i skal tænke på at grunden til de har lavet det shark ting, er jo nok at de ved at brugere på eksperten er træt af evig nedtid, alt for mange brugere og alt for mange spm....

Kig på enyt, er ikke udkommet i det sidste stykke tid, selvom serveren har været ned utalllige gange.

Tror admin er skide ligeglad med eksperten nu, vi skulle næsten købe konceptet af dem inkl. domænenavn, og så bare tage 10 kr pr bruger om året som så ville sikre både at brugere er aktive men også at serveren ville kunne køre

JiggyPoof
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 13:45 #10
-sofus- der er utroligt mange fakturer indblandet i det, både hardware som du nævner men også løsningsmodel, implementeringsmetode, optimering osv osv. Om der er 8000 mere eller mindre brugere betyder ikke så meget her. Har kørt med mySQL databaser med over 5 mill poster og med rimelig performance, men det var også en tunet FreeBSD\'er der håndterede det og panisk optimeret kode til at håndtere det.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
19. september 2001 - 13:45 #11
jiggypoof>>> Hørt...
Man for jo ikke engang svar fra admin når man skriver til ham...
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 13:50 #12
Jeg tror at man skulle gøre således, smide poster som efter 30 dage er efter deres besvarelse skulle ryge i et arkiv mysql db, således at vi får optimal ydeevne.....

Trro ikke ekspertens server er mere end en 500 mhz med equal ram
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 14:12 #13
jiggypoof >> Det der holder ikk. Alene fakturerings-udgifter er min 5kr per sendt faktura. Og det koster ca. 2.271,40 at holde Eksperten kørende én uge (så det er aaaalt for små beløb der er snak om).

Desuden er Ekspertens server ret sikkert noget størrer end det du gætter på.
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 14:14 #14
Men giver dig ret i det med SForum, jeg tror næsten at de vil have os til at flygte der over. Det virker i hvert fald til at de er bedøvende ligeglad med E.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 14:14 #15
ADMIN KAN DU IKKE LAVE EN IGNORE FUNKTION?
så man ikke kan se, eller får mails når bestemte brugere, kommentere/svare på spm. man abbo. på?
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 14:15 #16
Nope. At du ikke kan holde til kritik når du lukekr noget ævl ud er dit problem. Du vil helst kun se de kommentare hvor folk er enige med dig, alle andre er nogle tumper.
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 14:16 #17
tommyf: hvor ved du fra det ligenøjagtigt koster 2271,40 at holde siden kørende ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 14:17 #18
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 14:18 #19
disky >> Det gør jeg heller ikke, derfor jeg siger ca. www.ekspertenfest.dk
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 14:18 #20
tommyf helt forkert, DU ER EN TUMPE, ikke pga. din kritik, men de måde til at nedlade andre.
så derfor SLET DIGSELV
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 14:21 #21
jiggypoof >> Du udtaler dig om noget du ikke aner noget om, og når folk der så har lidt indsigt i det giver sin viden viderer flipper du ud.
(Vælger at overse dine indlæg ind til du kommer med noget fornuftigt... tvivlsomt).

Desuden kræver HP snart at de får deres server tilbage, og så skal Admins ud og finde en et andet sted, og så bliver det først dyrt.
Avatar billede netsrac Praktikant
19. september 2001 - 14:49 #22
Hvad skyldes denne splid mellem tommyf og jiggyproof ?
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 15:04 #23
netsrac> det er et spm. kan dog ikke huske hvad, gider heller ikke gå mine abb. spm igennem :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 17:01 #24
Netsrac >>
Der blev stillet et spørgsmål (noget ASP såvidt jeg husker), så svarede Jiggypoof så man tydelig kunne se at han ikke have forstået spøgrsmålet, hvorefter jeg skrev (citat) \"Læs spørgsmålet\" - derefter flippede Jiggypoof fuldstændig og truede mig med bank, flyveskaller og hvad ved jeg.
+ en masse \"din gamle sure etellerandet\" lort.

Og så har han ellers chikaneret mig lige siden.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 17:04 #25
Mig chikanere dig tommyf

\" jiggypoof >> Det der holder ikk. Alene fakturer........\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 17:07 #26
Se, nu gør du det igen. Det er fordi du tager altig personlig. Det er de tørrer facts, kig på sættningen og fortæl mig hvornår det er jeg chikanerer dig.
(Desuden er det taget ud af smmenhæng).

\"Det der holder ikk. Alene fakturerings-udgifter er min 5kr per sendt faktura.\"
^ Hvad er der galt i det? Du planlægger at udsende regninger hvor 50% af beløbet vil gå til administrations-omkostninger, vær heller glad for at jeg fortalte dig det før du sad i gæld til op over begge ører.
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 17:08 #27
5kr =
4kr til frimærke
1kr  for girokort.
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 17:12 #28
Fjerner mig lige fra det her spam spørgsmål... det er da til at blive vanvittig af... vi mangler virkelig den mudderkastnings-kategori ! :(

jiggy > get over it, life goes on
Avatar billede netsrac Praktikant
19. september 2001 - 17:46 #29
Truede han dig med bank ? *lol* Hvor gammel er man så, jeg mener hvis man ikke kan nøjes med at give verbale tæsk, så færdes man blandt folk der har for stor IQ i forhold til ens egen.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 17:48 #30
LOL jeg sagde til ham AT hvis han havde stillet sig op foran mig på den måde ville jeg ha givet ham en flyveskalle
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 17:49 #31
Desuden sagde han at jeg bare kunne komme an såååå.....helt min skyld vil jeg nu ikke kalde det
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 17:51 #32
Nu fandt jeg spørgsmålet:
http://www.eksperten.dk/spm/109561

jiggypoof >> Nu lyver du.
\"hvis jeg mødte dig i byen ville du få en flyveskalle
får du ikke sex hjemme eller hvad?
eller skal du bare være konstant negativ?
for det er sku lidt nedtur at en sur stodder
skal komme med den slags kommentare konstant\"

Du truer mig med tæsk, ikke noget med at \"hvis jeg havde stillet sig op foran dig\"
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 17:52 #33
Lad mig tjekke kanon du fandt det, gad ikke gå mine abb. igennem
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 17:55 #34
Synes da dette lyder som en indbydelse til et battle
\"Hvis du kommer til Thisted engang skal du være velkommen til at deltage når vi afholder Fredags Cafe / Handelsskole fest.\"

\" jiggypoof >> *lol*.
For det første ville det være en dum idee at give mig en flyveskalle. Desuden ville der ikke være noget problem hvis du stoppede dit ego-pis og læste spørgsmålet.  \"
Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 18:02 #35
ro på drenge.. synes vi er kommet lidt langt væk fra det jeg spurgte om
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 18:05 #36
yep... lukker herfra, tommyf hvis du vil mig noget er jeg på icq
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 18:06 #37
jiggypoof >> Læg mærke til at den kommentar kommer EFTER din (21:40:37).
Du truer med at give mig en flyeskalle? Hvad skal jeg svare?

-sofus- >> Sorry, tror også så småt at Admin er ligeglad med E. Men er ikke klar over om din ide ville forberede database hastigheden.

Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 18:07 #38
har ikke fatted hvorfor folk snakker om frimærker og girokort

hvad fanden har det med sagen at gøre

jeg vil bare hedde sofus istedet for -sofus- og ligge nr 5.000 i stedet for 20.000

Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. september 2001 - 18:11 #39
hmmm hvis de lukker eksperten.... skal vi så ikke genstarte den ?
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 18:13 #40
Jo selvfølgelig, der findes andre alternativer, men INGEN som eksperten, så kan vi også få de funktioner med som mangler
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 18:14 #41
-sofus- Skal vi skrive til admin og høre om deres planer?
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 18:19 #42
-sofus- >> Det var fordi at der var nogle overvejelser om hvorvidt vi (brugere) skulle købe Eksperten, og så betale 10kroner om året. Men det kunne vist ikke betale sig.

Det ville i hvert fald være dejligt hvis de ansatte nogle co_admins som kunne slette dem der åbenlyst snød. Det er noget at det mest demoraliserede at vi har fundet over 30 snyderer/dobbeltprofiler som ikke er blevet sletted.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
19. september 2001 - 18:22 #43
tommyf hvis vi havde 5000 aktive brugere.
5000*10 = 50000
Banner intægterne kommer jo ved siden af.
De 10 kr, skal ikke få eksperten til at løbe
rundt men bare sørge for at kun folk DER virkeligt
gider får lov til at bruge eksperten.

Kan du ikke se det? :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. september 2001 - 18:31 #44
Man kunne selvfølgelig bruge det til at holde dobbeltbrugerer væk. Og hvis man undlod at udsende Girokort men i stedet sende en betalings-påmindelse per e-mail ville det muligvis kunne lade sig gøre øknomisk.

Dog ville det stadig være svært at registrer hvor betalingerne kom fra. Men på SharksForum kan man jo betale direkte med Dankort, hvis de nu overførte det til Eksperten ville det løse det sidste problem - og så ville det bare være at klø på.

Det er da i hvert fald en ide. Admins er/skal i gang med at udvikle Eksperten Pro hvor man så får nogle flerer funktioner hvis man betaler.
Avatar billede krumel Nybegynder
20. september 2001 - 12:18 #45
Nu har jeg ikke læst alle svarene, men kunne man ikke bare lave fuktion som gør følgende:

hvis brugeren ikke har været logget ind i 3 måneder få man sendt en advarsels mail, svarer man ikke på den bliver ens bruger slettet efter yderligere en måned???
Avatar billede -sofus- Nybegynder
26. september 2001 - 17:36 #46
jo men det kræver at der er nogen som gider lave det..
Der er mange af brugerne som kunne/ville lave det, det er desværre admins som bestemmer
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
26. september 2001 - 19:49 #47
Jeg synes godt om flere af jeres forslag, og vil forsøge at få så meget som muligt med i en den næste opdatering. Beklager de korte svar, som skyldes at jeg har mange på listen :) !!
Avatar billede netsrac Praktikant
26. september 2001 - 19:54 #48
Tror også man skal passe på med det der med at slette tidligere brugernavne, tænk hvis en ny bruger opretter et brugernavn som magnus_tagnus f.eks. den bruger vil jo ikke blive velmødt efter den tidligere magnus_tagnus har fået et meget dårligt ry.
Avatar billede kapla Nybegynder
26. september 2001 - 19:58 #49
tagmus