Avatar billede Erik Praktikant
24. april 2023 - 15:50 Der er 4 kommentarer

100% sikre et ark i Excel

Hejsa
Hvordan kan jeg beskytte et ark 100% i Excel? Jeg ved hvordan man beskytter normalt, men hvis jeg sender filen og åbner den på eks. min ipad eller smartphone, så kan jeg se alt, og altså også det skjulte. Har I et bud på hvordan jeg kan sikre det 100%?
Erik
Avatar billede visto Professor
24. april 2023 - 20:03 #1
Jeg ved ikke hvad du mener med "det skjulte". Men mit bud ville være at forsyne filer, som du ikke vil have at andre skal kunne se, med en adgangskode. Jeg ved dog ikke, hvordan filerne håndteres på ipad eller smartphone, dermed heller ikke om adgangskode respekteres.
Avatar billede Tom K. Forsker
25. april 2023 - 09:08 #2
hvilken excel udgave?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2023 - 13:26 #3
Prøv at låne en tabel og telefon en times tid (mens ejer er der) og se, om hvordan filerne ser ud uden at du er logget på enheden (derfor skal den rigtige bruger være der). Det er vigtigt, at du tester med Android og iOS, da de sandsynligvis reagerer forskelligt.
Dine egne enheder kan jo se, du er på, og måske derfor viser de de skjulte data.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2023 - 13:27 #4
Men ellers, udskriv til pdf-fil, og del den (hvis læserne ikke skal kunne indtaste noget)