Avatar billede dane022 Seniormester
20. februar 2023 - 09:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opslag fra liste i andet regneark

Jeg har brug for at lave opslag i en liste i et andet regneark. Det drejer sig om at trække værdien ud hvor der er et match og derefter også på det 2. match, 3. match osv. Det andet regneark indeholder f.eks.:

A                  B
Januar          Møde
Januar
Februar        Seminar
Marts            Kursus
Marts
Marts              Møde
osv.

Så opslaget skal ske med 2 parametre: Måned skal være lig med "Måned" i opslagsregnearket og derudover skal matchet være på de rækker der ikke er tomme. Dvs. for marts vil 1. match være "Kursus", 2. match vil være "Møde, osv.

Nogle gode idéer til hvordan det skal strikkes sammen? (det gør ikke noget hvis det er matrix formler)
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2023 - 12:03 #1
Avatar billede dane022 Seniormester
20. februar 2023 - 16:46 #2
Tak
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2023 - 17:28 #3
#2 - Du er velkommen 😏