Avatar billede AnjaK Praktikant
20. februar 2023 - 09:24 Der er 2 kommentarer

Lægge bestemte felter sammen på tværs af excelark

Hej.
Er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende:
Jeg vil gerne kunne lægge summen fra udvalgte felter sammen på tværs af ark.
Eks.
Projekt A 11 timer (står i 2 celler i samme række i ark 1)
Projekt B 2 timer (står i 2 celler i samme række i ark 1)
Projekt A 12 timer (står i 2 celler i ark 2)
osv.

Formålet er at få en sammentælling for det samlede antal timer pr. projekt.
Jeg håber, at det giver mening.

På forhånd tak.

AnjaK
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2023 - 12:04 #1
Hvis du uploader et eksempel ark med data, så giver det mere mening.
Brug evt. www.dropbox.com til dit upload.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. februar 2023 - 17:00 #2
Med forbehold for, at jeg forstår dig ret.

Du skriver at samme tal f.eks. 11 timer står i 2 celler, hvis det er tilfældet, skal du jo kun bruge f.eks. tallet 11 fra den ene af de to celler og så fremdeles med de andre tal.

Kan du ikke bare bruge en tom celle og indsætte  =SUM(A3+B3+'Ark2'!C3)

Du skal selvfølgelig rette celleoplysningerne i formlen, så de passer til cellerne, hvor du har dine tal. Du kan bare tilføje yderligere celler i formlen efter behov.