Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 14:39 Der er 17 kommentarer

Stationær booter ikke, fans virker, Mus/Keyboard virker ikke, Skærm intet signal

Efter en pause fra computeren virker den ikke længere. fans virker, og Power lyset på kabinet tænder. Den havde også gjort det tidligere, men virkede efter at jeg tændte og slukkede den et par gange.
- Har prøvet at sætte skærm i motherboard - tænde uden grafikkort
-Fjerne CMOS-batteriet, og efterladt det i 5 minutter derefter holdt computerens tænd / sluk-knap nede i 30 sekunder, og derefter placeret batteriet tilbage igen.
-Fjerne Ram
-Tændt uden harddisk.
Hvad skal jeg gøre? :(
Specs:
Motherboard: MSI H87-g43, PSU: CX600 corsair, GeForce GTX 1070 Ti FTW2 8GB, intel core i5-4430, Kingston HyperX Genesis 8GB (2x4GB) DDR3, corsair vengeance ram 8 gb, kingston 120gb ssd, HHD Western Digital Caviar SE (WD3200AAJS) 320GB, seagate barracuda 7200 1tb.
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2020 - 15:22 #1
Får du nogle beeplyde, når du starter den?

https://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 16:15 #2
Du har helt sikkert hardwarefejl ud fra det du har prøvet.
Hvis du ikke får beep lyden skal man prøve at boote med det mindst mulige hardware installeret.
Det vil sige kun systemdisk og kun en ram ad gangen i pc. Alt perifiert udstur tilsluttet over usb kobles fra på nær mus og tastatur.
Har du en anden skærm du kan prøve med test med denne.
Har du også onboard grafik, så fjern det eksterne kort før du tester.
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 16:38 #3
Jeg får 3 beeplyde når jeg starter den
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 16:40 #4
#3 Hvad hed din BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 16:42 #5
AMI tror jeg. Det betyder så formodentlig ram fejl.
Derfor prøv med en ram i kortet ad gangen og se om den kan boote på en af dem. Tjek de sidder rigtig i soklen.
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 16:45 #6
Sorry, det er beep lyden der kommer hvis jeg ikke har ram i. Når jeg tilsætter ram så er problemet der stadig, men ikke beeplyd
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 16:47 #7
#6
Har du prøvet med #2?
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 17:38 #8
Har ikke lige en systemdisk liggende, kan man godt benytte usb-stik? - Eller kan den ikke boote fra usb
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 17:41 #9
????
Systemdisken er den der er monteret i computeren nu. Det er den og kun den der skal være koblet på.
DVD drev og andre harddiske der ikke kører systemet kobles fra hvis du har flere diske tilsluttet.
Usb pinde og andet usb udstyr på nær Keyboard og mus kobler du fra.
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2020 - 17:51 #10
Du skriver, at der ikke kommer nogen beep med RAM-blokke på plads. Ingen beep kan tyde på fejl i strømforsyning eller kabelforbindelser. 220661 foreslår nogle ting.  Prøv også at kigge her:

https://recoverit.wondershare.com/computer-problems/no-beep-codes-post-input-to-monitor-on-computer-startup.html
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 18:07 #11
Javel, så har jeg prøvet hvad du nævner i #2, virker desværre ikke
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 18:19 #12
Kan læse at der burde komme beep når jeg fjerner grafikkortet, men det gør der ikke, så der må være en fejl med POST..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 19:28 #13
Hvis du tænder den uden disk i får du så sort skærm der fortæller at du skal indsætte proper boot device?
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2020 - 20:46 #14
Jeg skal lige være sikker på, at vi forstår hinanden :-)

1. Du får 3 beeps uden RAM-blokke
2. Du får ingen beep med RAM-blokke isat.
3. Du får ingen beep med RAM-blokke isat og grafikkortet fjernet.

Er det korrekt?
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
22. december 2020 - 21:13 #15
#13: Nej, stadig intet signal
#14: Ja, det er korrekt
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 21:21 #16
#15 Så vil jeg udelukke disk fejl.
Og du har tjekket at alle stik der skal være monteret på bundkortet sidder i, og har klikket sig fast i holderen?
Jeg har hørt om både det store 20/24 pin og de mindre strømstik på bundkortet ikke sad som de skulle.
Avatar billede Klostergaarden Praktikant
23. december 2020 - 14:48 #17
#16 har haft alle stik ud og ind, så de burde
Meget gerne sidde korrekt