Avatar billede Johan Thyregod Praktikant
20. april 2020 - 00:33 Der er 3 kommentarer

Ødelagt PCI-E lock

Hej jeg har lige købt ny PC og da den ankom tog jeg front panelet af for at tage et bedre kig på den.
Og så finder jeg et lille sort stykke plastic i bunden af kabinettet og tænker ikke rigtig over det.
Og så her 2uger senere kommer mig og en kammerat ind på emnet og jeg viser han det sorte stykke plastic.
Og han fortæller mig at det er en PCI-E lock til at holde grafikkort på plads.
Er det et problem at den ikke er der eller skal jeg bare være lige glad.
Avatar billede puren Ekspert
20. april 2020 - 00:45 #1
hvis du tager den med på tur så pres lige kortet på plads inden du tænder for dyret og det samme igen når du kommer hjem
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2020 - 10:51 #2
Hvis du har brudt en form for plumbering fra der hvor den er købt fra så skal du ikke gøre noget. Er der ikke plombering ville jeg da gøre opmærksom på at denne lås var knækket ved leveringen. Får du problemer senere på grund at dette ,kan du risikere de siger det er din egen skyld og der ikke er garanti på bundkortet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. april 2020 - 22:44 #3
typisk kører PCIe *1 og *4 uden lock *16 typisk med *8 ved jeg ikke.

du bør selvfølge li  have skruen i der holder kortet på plads i den 'ydre' ende.